Zvláda to 0W-30, alebo je to na hrane?

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
martin-f
Příspěvky: 14
Registrován: ned kvě 31, 2020 10:34

Zvláda to 0W-30, alebo je to na hrane?

Příspěvek od martin-f »

Mám Renault Thaliu, 1,2 16V benzín. Výrobca k tomuto motoru doporučuje širokú škálu viskozít oleja a síce: 0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40 a 10W-40.

Jazdil som na 5W-40 a pred zimou som tam "na skúšku" nalial 0W-30. Bývam pod Tatrami, auto parkuje vonku, garáž nevidelo. Môžem povedať že tá 0W bola poznať. Auto o čosi ochotnejšie štartovalo v -20 stupňových mrazoch. Takže som rozhodnutý že pri viskozite 0W kľudne ostanem.

Mám teplomer oleja (meriam za čerpadlom olej ktorý vstupuje do motora) a teraz v lete ako sú každodenné 30-33 stupňové horúčavy sa pri dlhšej jazde drží teplota na 95°C. Keď som však auto prehnal cez horský priechod Huty, tak teplota vyliezla na 110°C.

Nie je to na 0W-30 už príliš? Nebude lepšie sa ohliadnuť po 0W-40?

Jazdím prevažne krátke trasy, kde po 10 km jazdy mám na oleji v zime 70°C, teraz v lete 80°C. Preto som zvolil viskozitu 30 (akože uľahčím motoru keď každý deň jazdí so studeným olejom a sotva dosiahne 80°C, tak sa vypne). Len občas idem aj na dlhšie cesty aj diaľnice a tam už lezie olej až k tým 110°C.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Zvláda to 0W-30, alebo je to na hrane?

Příspěvek od Pitris »

Jestli je to 0w30 A5 (nebo C2) tak ven s ní !!
Pokud má ta 0w30 A3 (C3), tak to zvládne.
Když by si to ale prehnal cez horský priechod Huty častěji, dal bych raději 0w40. A nejlépe asi Mobil1 FS nebo Shell Helix Ultra.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
martin-f
Příspěvky: 14
Registrován: ned kvě 31, 2020 10:34

Re: Zvláda to 0W-30, alebo je to na hrane?

Příspěvek od martin-f »

Je to ACEA A3/B4. Spĺňa renaulťácku normu pre môj motor RN0700.

Inak je to Elf Evolution-900 0w-30. Skôr premýšlam, čím uškodím motoru viac. Či dlhodobým jazdením so studeným olejom 0W-40 alebo krátkodobým prehriatím 0W-30.

Auto mal predomnou jeen dôchodca, ktorý s tým robil krátke, cca kilometrové trasy do Tesca. Nikde inde s tým nechodil. Jazdil na 5W-40. Takto namlátil 30tisíc km na studený olej. Ja som na 5W-40 pokračoval. Keď som zmeral kompresiu, valce mali rozdielne tlaky (rozdiel skoro 1 bar). Tipujem na zapečené krúžky. Keď som prešiel na 0W-30, tak asi po 6000 km som zmeral kompresiu a tlaky boli vyššie a rovnomerné (rozdiel cca 0,2 baru). Príde mi to ako keby tá menej viskózna 0W-30 bola dosť riedka aj pri 40-70°C, lepšie prenikala na horšie dostupné miesta a tým ich účinnejšie zbavovala karbónu.

Preto mi na jednej strane príde 0W-30 ako dobrý z dôvodu lepšieho "čistenia" motora, len občas sa mi pri vyšších teplotách "sťahujú polky".
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Zvláda to 0W-30, alebo je to na hrane?

Příspěvek od Pitris »

No pokud ten před Tebou :( i měnil olej tak málo(-krát) jak s tím jezdil, tak se nediv, bo fakt mohly být připeklé kroužky. A Ty jestli si vyměnil olej, mohlo to ještě "odlehnout" :wink:
Osobně bych žádný strach z 0w40 neměl (a "nabídl" jsem Ti Mobil1, který má viskozitu za tepla sice 40, ale velmi blízkou hranici s 30-kou), ale ten Elf to (snad) zvládne taky.... Za předpokladu včasné výměny do 10-ti tkm

A pokud byl fakt "chycenej" nějakej kroužek, tak to nebylo tím že SAE 5w40, ale tou nevýměnou oleje :evil: A jestli ten bejvalej šetřílek i beneli bral na noname pumpách :oops: (jakože bych se nedivil), určitě bych do paliva přidával VIF, nebo bral už doaditivovávaný benzin.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
PHiLiPZ
Příspěvky: 148
Registrován: čtv úno 04, 2016 12:14
Bydliště: PK, SVK

Re: Zvláda to 0W-30, alebo je to na hrane?

Příspěvek od PHiLiPZ »

Olej za cerpadlom na vstupe do motora (nema aj chladic oleja?) bude mat asi dost nizsiu teplotu ako v motore, hlavne na niektorych teplejsich miestach.
Suzuki Ignis 2005 1.3L benzin - na zaciatku 2017 dosiahol Ignac 333 tisic km najazd a stale jazdi
Mazda6 Skyactiv 2016 2.5L benzin + MO CFS 5w-40 NT+ + MO Petrol Power ECOMAX
https://www.spritmonitor.de/en/detail/769867.html
martin-f
Příspěvky: 14
Registrován: ned kvě 31, 2020 10:34

Re: Zvláda to 0W-30, alebo je to na hrane?

Příspěvek od martin-f »

PhilipZ: To je jasné, ale kde takú teplotu zmerať, aby to malo výpovednú hodnotu? Ono sa krásne povie "teplota na prvom piestom krúžku". Ale ešte nikto nikdy neukázal, ako takú teplotu na krúžku zmerať. No a inde kde? Vŕtať naslepo dieru do bloku motora fakt nemienim. A konieckoncov, ja si myslím že údaj aký teplý olej vstupuje do motora tiež nie je na zahodenie. Ak mi lezie do motora olej ktorý má 110°C, pričom sa bežne drží na 80-90°C, tak viem, že má toho motor plné kecky a je na čase zvolniť.
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Zvláda to 0W-30, alebo je to na hrane?

Příspěvek od pepoh »

urob jak hovori preceda. ak motor ma olej-voda vymenik, bych sa vysokych teplot nebal.
nove motory maju termostat nastaveny na mensi teplotu.
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Odpovědět