origo VW-group prevodovy olej vs. neorigo

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1854
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: origo VW-group prevodovy olej vs. neorigo

Příspěvek od BigBang »

jo, ten stejně nikde levnějc nenajdeš...

Jakej máš kód převodovky? Je to na papírovém štítku v kufru hned vedle kódu motoru ;)
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
tomvm
Příspěvky: 201
Registrován: úte črc 21, 2009 9:34

Re: origo VW-group prevodovy olej vs. neorigo

Příspěvek od tomvm »

Ja taky napisu znova, dat olej 75w s danou normou+aditivum, je to za par stovek a radi to suprove. Mam odzkouseno millers a valvoline.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: origo VW-group prevodovy olej vs. neorigo

Příspěvek od Pitris »

No jo, 75w.... A dál?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
tomvm
Příspěvky: 201
Registrován: úte črc 21, 2009 9:34

Re: origo VW-group prevodovy olej vs. neorigo

Příspěvek od tomvm »

Norma koncici 1A2 popripade 7A2 jsou pro 6ti kvalty, vetsinou kdyz maji normu vw, maji tam uvedeny oba.
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: origo VW-group prevodovy olej vs. neorigo

Příspěvek od pepoh »

LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: origo VW-group prevodovy olej vs. neorigo

Příspěvek od Pitris »

Ale ono to "dál" tam být musí, a je :shock:
API GL-5 a API GL-4
VW 052 178/VW 052512/VW 052726/VW 052 527
VW 070 726/VW 060 726/VW 052726
A další. Ono u převoďáku SAE nestačí :!:

Nicméné origooil by měla být rána jistoty.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
tomvm
Příspěvky: 201
Registrován: úte črc 21, 2009 9:34

Re: origo VW-group prevodovy olej vs. neorigo

Příspěvek od tomvm »

Ja myslim ze se to u prevodaku resi az moc. Je jasny ze kdyz tam patri olej 75w, ze tam nebude fungovat 75w90. Musi tam ta viskozita byt podobna. A pokud je u oleje norma vw, tak proc by to neradilo spravne ? Co jsem koumal tak vetsinou, nebo z 90 procent tam patri prave olej 75W s VW normou. Vyjimkou jsou 5ti kvalty v nejstarsich fabiich, kam i tak sixta doporucuje dat olej 75w 2A2.
torro
Příspěvky: 583
Registrován: ned led 15, 2017 19:19

Re: origo VW-group prevodovy olej vs. neorigo

Příspěvek od torro »

Zkušenosti mnohých potvrzují, že experimentovat na tomto poli se příliš nevyplácí. Ale kdo chce kam ....., je to jeho rozhodnutí.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: origo VW-group prevodovy olej vs. neorigo

Příspěvek od Pitris »

tomvm píše:....kdyz tam patri olej 75w, ze tam nebude fungovat 75w90....
To je jasný. Jenže dva oleje 75w (nebo třeba 75w90) - byť mají stejnou SAE - mohou být dost odlišné ve vlastnostech. A (taky) proto se to tu
tomvm píše:u prevodaku resi az moc
Ale pokud má neorigo olej i příslušnou firemní normu, měl by fungovat. Měl by....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: origo VW-group prevodovy olej vs. neorigo

Příspěvek od pepoh »

Pitris píše: Ono u převoďáku SAE nestačí :!:
to ano, ale pri "gl4/5" type (vacsina na trhu) je to skoro jedno. robotu to udela. :wink:
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
kater
Příspěvky: 220
Registrován: ned úno 09, 2020 21:59

Re: origo VW-group prevodovy olej vs. neorigo

Příspěvek od kater »

Gl4 a Gl5 je kurva rozdiel ,olej Shell gl4 po rozbore vykazoval prítomnosť kovových častí ,po zmene na gl5 bolo a je všetko ok.
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: origo VW-group prevodovy olej vs. neorigo

Příspěvek od pepoh »

vela olejov je "4/5", vedia to tak namiesat.
potom su medzistupne ako 4+ je silnejsi jak 4, ale nedosahuje 5.
cista 5 lepta farebne kovy-synchro. cista 4 je slaba na hypoid atd.
Uživatelský avatar
yosemitak
Příspěvky: 402
Registrován: čtv pro 15, 2016 0:11

Re: origo VW-group prevodovy olej vs. neorigo

Příspěvek od yosemitak »

Tohle sice neni primo o oleji, nicmene spis takovy povzdech nad tim, ze nekdy se clovek o auto poctive stara a pak se to stejne zesere: Z posledniho vyletu jsem jel zpet 240 km na odtahovce a prevodovka rozsypana a jde na repas. :roll: :D
2011 Skoda Octavia II, 1.6 MPI – Ravenol VSI 5W-40 + Purflux
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: origo VW-group prevodovy olej vs. neorigo

Příspěvek od Pitris »

yosemitak píše:nekdy se clovek o auto poctive stara a pak se to stejne zesere....prevodovka rozsypana a jde na repas
To už snad ani nenasere, to přijde líto :oops:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
yosemitak
Příspěvky: 402
Registrován: čtv pro 15, 2016 0:11

Re: origo VW-group prevodovy olej vs. neorigo

Příspěvek od yosemitak »

No asi tak :)

Jinak jsem zapomnel dopsat, ze to bylo v Oktavce – pro mne porad nove auto (9 let, 112 tis. km), problemy tohoto typu jsem neocekaval vubec (v kempu pri nakladani na odtahovku byli vsichni zvedavi, tak jsem vzdy rikal, ze prevodovka, a reakce vsech byla: "Coze? To ma automat?" :mrgreen: ).


Ma to i vyhodu, ted uz do toho s klidem naliju i aftermarket olej. :D
2011 Skoda Octavia II, 1.6 MPI – Ravenol VSI 5W-40 + Purflux
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
Odpovědět