HTHS versus DPF

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1854
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: HTHS versus DPF

Příspěvek od BigBang »

Ronyx píše:...
Pre mimoeurópske trhy je pre tento motor odporúčaný olej B3, B4 alebo B5.
Pre Európu je to C2 alebo C5. Je mi jasné, že je to hlavne z dôvodu použitia DPF. ...
Já tam vidím jednoduché rozdělení Evropa a mimo ;) Buď jak buď, olej C3 tomu motoru určitě nic neudělá.

Emisní zkouškou s C3 projdeš to není problém. Oni se ale sichrují tím, že předepíšou C2, C5, tedy sníženou viskozitu, pro případ, že by nějakou zelenou hlavu napadlo udělat nezávislý test (WLTP nebo RDE), protože třeba s C3 byli na limitu pro splnění, ale s C2/C5 byli pod limitem ;)
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: HTHS versus DPF

Příspěvek od Mirec 29 »

Myslím že je logické že automobilka testuje s "najredším" olejom aby dosiahla čo najmenšiu spotrebu a tým pádom asi aj emisie robí to snáď každý...
Ak si ale užívateľ nakoniec zvolí "zbytočne" hustý olej nemusí to ( pri nevhodných intervaloch a užívaní ) dopadnúť dobre...
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: HTHS versus DPF

Příspěvek od Pitris »

Mirec 29 píše:Ak si ale užívateľ nakoniec zvolí "zbytočne" hustý olej nemusí to ( pri nevhodných intervaloch a užívaní ) dopadnúť dobre...
A otočmež to :)
Když si uživatel nakonec zvolí "zbytečně" řídky olej, nemusí to (při nevhodných intervalech a užívaní) dopadnout dobře....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: HTHS versus DPF

Příspěvek od Mirec 29 »

Áno samozrejme to platí aj naopak :wink:
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: HTHS versus DPF

Příspěvek od pepoh »

BigBang píše:Mudrujete tu hezky, ale hřebíček na hlavičku uhodil na 99% Rousini - v Evropě je se sníženou viskozitou kvůli tomu, že s ní splnil emisní testy. Toyota si nechce vzít na hrb, že by tam někdo nalil olej s normální HTHS, a pak někdo jinej šel měřit emise a hle, najedou by to auto neprošlo, dieselgate 2 atd. atd. atd. Dneska jsou automobilky na tohle hrozně opatrný :wink: Pokud na mimoevropský trhy jde totožnej motor, byť bez DPF, a požadavek je B3, B4, tak C3 motoru určitě neublíží, jen při homologaci v tom motoru nebyl.
bravo. :idea: :wink:
uz som cosi pisal 0w30 c2 vs 5w40...proste w30 sa mi nezdala moc, ak vobec lahkobezna.
a za druhe, novy motor ma kurvitka, napr dpf, interny egr, teda motor si prdi do huby. aj benzinak..
:arrow: kyseliny, bordel atd. a k tomu lowsaps + dlhe intervaly=olej je cca 10tkm mrtvy..
jediny cil cirkusu je nizka spotreba a emisie. a aby to vydrzalo zaruku, potom to moze ako jazdenka jebnut druhemu majitelovi. :mrgreen: :wink:

lowsaps vznikol kvoli nizkej viskozite, kde spotreba oleja je tak nejak "bezna vec".
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: HTHS versus DPF

Příspěvek od Mirec 29 »

Prepáč ale ak máš na mysli total ineo ktorý ti asi "nesadol" vs. vst. tak nemôžeme na základe jednej negatívnej skúsenosti hádzať všetky oleje do jedného vreca :wink:
Je jedno či low/mid/alebo Fullu saps... všetko s nevhodným intervalom a nevhodné zvolenou sae pri daných jazdných podmienkach je zle...
A množstvo zddp nehrá v tomto hlavnú úlohu...ani veľkosť hodnoty TBN ktorá je áno u mid saps menšia to ale nič neznamená :wink:
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: HTHS versus DPF

Příspěvek od pepoh »

kludne si daj aj petrolej :mrgreen:
sledujem ako v case sa menili normy psa ci renolt, psa slo do extremu saps,p,tbn,2.6hths ..
posledne normy su "menej eko", no preco asi.. lebo to bolo asi moc silne kurvitko.. :mrgreen: (ht >2.9;saps) (v prezentacii je ze olejom usetria 1%spotreby..)
reno bol vzdy pri zemi, a posledna rn17 je fajn. taky mix c3-a3...no debilny 2r interval ostal...
este pribudla rn17rsa, ht >4.1.... :shock:
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: HTHS versus DPF

Příspěvek od Mirec 29 »

Psa si len možno odhrýzol viac ako dokázal zvládnuť...nie každý dokáže len tak vyvinúť úspešný motor ktorý nebude mať problémy s olejom so zníženou hths...a k tomu treba aj slušný olej... takže ak sa psa nezadarilo to neznamená že o pár rokov to nebude inak :wink: ani kombinácia low saps,TBN, hths automaticky neznamená problém... niektoré veci už prežili svoju účinnosť...
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: HTHS versus DPF

Příspěvek od Pitris »

No tak zrovna PSA změnil předpis na olej s nižší HTHS během výroby BEZ jakýchkoliv změn na motoru. Jen od zeleného stolu :evil:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: HTHS versus DPF

Příspěvek od Mirec 29 »

Potom sa niet čomu diviť...psa nesledujem neviem...ale je to eú automobilka a tá je v tomto v porovnaní s aziatmi pozadu...
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: HTHS versus DPF

Příspěvek od pepoh »

LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Odpovědět