Oleje.cz

 

PAO, estery, nanodrive...

Fórum o automobilových mazivech

Moderátoři: Pitris, Demo

Re: PAO, estery, nanodrive...

Příspěvekod bjukemen » pát úno 14, 2020 8:31

neviem preco v tomto videu nie, ale v skutocnosti tato prisada funguje ako jedna z najlepsich
BMW e39 530D

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
ROWE SUPER LEICHTLAUF SAE 10W-40 HC-O + purflux
bjukemen
 
Příspěvky: 4671
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: PAO, estery, nanodrive...

Příspěvekod Misojogi » pát úno 14, 2020 10:19

z diskusie pod videom
Opotrebenie motora je veľmi vysoké pri naštartovaní studeného motoru, keď je všetok olej este v kľukovej skrini. Molyka(MOS2) a teflónové prísady majú tendenciu zostávať v ložiskách a zaisťujú mazanie počas štartovania, čím sa znižuje opotrebenie. Ukázalo sa to pri testovaní s rádioaktívnymi stopovými prvkami. Ako ukazujú tieto testy, normálny chod je ovplyvnený len málo .
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Uživatelský avatar
Misojogi
 
Příspěvky: 2323
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: PAO, estery, nanodrive...

Příspěvekod Pitris » pát úno 14, 2020 10:30

Opotrebenie motora je veľmi vysoké pri naštartovaní studeného motoru, keď je všetok olej este v kľukovej skrini. Molyka(MOS2) a teflónové prísady majú tendenciu zostávať v ložiskách a zaisťujú mazanie počas štartovania, čím sa znižuje opotrebenie. Ukázalo sa to pri testovaní s rádioaktívnymi stopovými prvkami. Ako ukazujú tieto testy, normálny chod je ovplyvnený len málo .

Snad to má Liqui Moly (bo to je nejznámější výrobce olejů s MOS2) ošetřené, leč to samé zajistí i estery, které ale mají pozitivní vliv na motor nejen při startu, ale v CELÉM rozpětí pracovních teplot.
Proto jsou mezi motooleji (kde požadavky na kvalitu vyšší než pro většinu autoolejů) daleko více rozšířeny a používány esterové složky.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW
11 - 04, Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
04 - 11, Ravenol VST 5w40, Vredestein Ultrac Satin
V převodovce Ravenol MTF-2 75w80

Obrázek
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
 
Příspěvky: 25260
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: PAO, estery, nanodrive...

Příspěvekod svara@ » pát úno 14, 2020 19:51

Žádné přísady do oleje by jsem nikdy nedal. V lepším případě nepomůžou a moc neuškodí.
Vylepší jednu vlastnost na úkor několika dalších. Jezděte rozumně, dávejte olej odpovídající
normám předepsaným výrobcem. Postarejte se aby se do motoru nedostaly nečistoty. Měňte
olej v čas, zrovna tak filtry. Vždy kvalitní, motorový i olejový. Na přísady zapomeňte. Když už
je motor za zenitem, vodičky nepomůžou. Jsou to taháky na peníze. Reklamám nevěřte. :wink:
svara@
 
Příspěvky: 201
Registrován: sob pro 17, 2016 20:54

Re: PAO, estery, nanodrive...

Příspěvekod Pitris » pát úno 14, 2020 20:59

Až na ty normy předepsané výrobcem (kde on NĚKDY dá přednost ekologii před mazáním - viz třeba B71 2290 či 2312 nebo VW 504, 507 či 508 do benziňáků) naprostý souhlas. Ovšem polyalfaolefiny, estery, nanosložka (u Millerse), a MOS2 (u Liqiu Moly nebo Fuchsu) jsou přímo součástí olejů, nikoliv dodatečné přísady.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW
11 - 04, Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
04 - 11, Ravenol VST 5w40, Vredestein Ultrac Satin
V převodovce Ravenol MTF-2 75w80

Obrázek
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
 
Příspěvky: 25260
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: PAO, estery, nanodrive...

Příspěvekod svara@ » sob úno 15, 2020 6:38

Pitris píše:Ovšem polyalfaolefiny, estery, nanosložka (u Millerse), a MOS2 (u Liqiu Moly nebo Fuchsu) jsou přímo součástí olejů, nikoliv dodatečné přísady.

A právě proto už nic "na víc", jako samostatná přísada do oleje nepaří.
svara@
 
Příspěvky: 201
Registrován: sob pro 17, 2016 20:54

Re: PAO, estery, nanodrive...

Příspěvekod Pitris » úte bře 31, 2020 17:59

Pitris píše:viz třeba B71 2290 či 2312....

Dále tady: psa-b71-2312-t7448.html
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW
11 - 04, Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
04 - 11, Ravenol VST 5w40, Vredestein Ultrac Satin
V převodovce Ravenol MTF-2 75w80

Obrázek
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
 
Příspěvky: 25260
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: PAO, estery, nanodrive...

Příspěvekod Mirec 29 » úte dub 14, 2020 18:32

Prosím "olejárov" vedeli by ste mi preložiť čo znamená toto : ( DEC-1-ENE, TRIMERS,
HYDROGENATED ). O aký typ zakladoveho oleja sa jedná ?
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - RAVENOL DXG 5w30 / MTF-3
Mirec 29
 
Příspěvky: 391
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: PAO, estery, nanodrive...

Příspěvekod pepoh » úte dub 14, 2020 21:10

je to pao
LPG grill 60kW Obrázek Obrázek 8100 X-CESS 5W-40 Obrázek VST 5W40
Uživatelský avatar
pepoh
 
Příspěvky: 2429
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: PAO, estery, nanodrive...

Příspěvekod pepoh » pon čer 14, 2021 17:38

https://docplayer.net/38978662-Consider ... ngine.html :wink: na temu priamostrek
 Závěr
IV Jak IVD, tak CCD byly vytvořeny v motoru GDI, ačkoli postřik paliva s vozidlem neudělal žádný kontakt
sací ventily. Při nízkém průměrném zatížení motoru se nahromadilo více uhlíkových usazenin
※ Níže jsou uvedeny charakteristiky IVD a CCD
--------------------------
IVD • Hmotnost uhlíku byla mnohem menší než u motoru PFI
• Běžný prací prostředek nedokázal snížit tvorbu IVD
CCD
• Hmotnost byla srovnatelná s hmotností motoru PFI
• Tvar nahromaděné usazeniny se lišil podle zatížení motoru
→ Odhaduje se rozdíl v množství vstřikovaného paliva a načasování
způsobil odlišný tvar
------------------------------------------
 Pozitivní ventilace klikové skříně (Blow-by) nesouvisela s tvorbou uhlíkových usazenin
Results Výsledky TGA ukázaly, že u motorů GDI mohou být maziva důležitým zdrojem IVD, zatímco CCD
pocházejí hlavně z nespáleného paliva.



http://gasprocessingnews.com/features/2 ... l-gas.aspx gtl
LPG grill 60kW Obrázek Obrázek 8100 X-CESS 5W-40 Obrázek VST 5W40
Uživatelský avatar
pepoh
 
Příspěvky: 2429
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: PAO, estery, nanodrive...

Příspěvekod pepoh » úte črc 27, 2021 17:20

Obrázek
https://echa.europa.eu/registration-dos ... r/7035/4/1 vanlube w-324 "baa-w" , organicky wolfram. oznacuju ho aj tekuty ws2, to nesedi lebo neobsahuje siru.
(mo-dtc siru obsahuje, niektore zdroje uvadzaju zivotnost aditiva asi 5000km.)
https://www.oil-club.ru/forum/applicati ... p?id=93658
https://www.bizol.com/uploads/tx_webizo ... -21428.PDF
https://www.oil-club.ru/forum/applicati ... p?id=93656
https://static.webshopapp.com/shops/049 ... -enpdf.pdf
zaujimave, ze aj bizol predava oleje/aditivum zelenej farby.
nielen znizuje trenie, ale aj znizuje oxidaciu (tmavnutie,usady) oleja. to bude zaujimave porovnat nabuduce total 0w30, ako sa tmavnutie prejavi
olej analyzy na antimon sa nerobia, neda sa povedat ci vyrobci pridavaju aj doporuceny, podobne funkcny vanlube 73 (sb-tddc).
Obrázek
LPG grill 60kW Obrázek Obrázek 8100 X-CESS 5W-40 Obrázek VST 5W40
Uživatelský avatar
pepoh
 
Příspěvky: 2429
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Předchozí

Zpět na Automobilová maziva

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků