vymena oleja v prevodovke

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: vymena oleja v prevodovke

Příspěvek od Libor »

Dan1:
Mohu se poptat a případně se něčemu třeba přiučit, k čemu je tento postup u volně průchozí běžné převodové skříně přínosný? U výměny motorového oleje, chápu, u převodového ne docela. Díky.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2517
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: vymena oleja v prevodovke

Příspěvek od lefort »

Co třeba kdybys vypustil olej a pak se nepodařilo plnicí šroub povolit?
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9850
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: vymena oleja v prevodovke

Příspěvek od Colommbo »

Taky předpokládám, že to Dan myslel podobně. Je fakt, že můj kamoš/mekánik před vypuštěním oleje z převodovky taky nejdřív zkontroloval funkčnost obou šroubů. O kontrolním/nalévacím jsem neměl pochybnosti, olej se už dvakrát kontroloval, spíš jsem měl obavu o výpustný, na který patnáct let asi nikdo nesáhl, ale dal si říct... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1854
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: vymena oleja v prevodovke

Příspěvek od BigBang »

asi to líp poteče :D
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: vymena oleja v prevodovke

Příspěvek od Libor »

Tak v tom případě tomu rozumím :-) Naštěstí se vždy podařilo vše povolit. V naprosté většině šly doposud výpustné šrouby demontovat hůř, než napouštěcí (kontrolní).
Jediný zádrhel byl u Hondy CR-V 4er, kde jsem měnil olej u "zadního pohonu", a kde byly oba šrouby tak zarostlé, že jsem potil krev :-(
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: vymena oleja v prevodovke

Příspěvek od Jerry3 »

Návštěvník2 píše:Vůbec nad ničím nespekuluj a zajeď si do autorizáku, kde ti prodají to, co tam má být. Vejde se tam 1 litr a máš to na hóódně kilometrů, takže tě ta investice na záda nepoloží. Zkoušet nějaké alternativy se v tomhle případě opravdu nevyplatí.
Abych nezůstal nic dlužen své pověsti:

Návštěvník2 přispěchal po mé kritice (že nikdy nikomu nic kloudného neporadil) se svou "radou", jak je však vidět z citace shora, nejspíše zde vyčtenou a k tomu ještě blbě. Ukažte mi totiž osobní vůz (jakýkoli) s olejovou náplní v převodovce pouhý jeden litr! A pokud zrovna půjde o dotazovaný Passat, tak se mu i s chutí omluvím.
Dan1
Příspěvky: 41
Registrován: ned led 31, 2016 8:15

Re: vymena oleja v prevodovke

Příspěvek od Dan1 »

lefort píše:Co třeba kdybys vypustil olej a pak se nepodařilo plnicí šroub povolit?
Přesně tak. Někdo ten plnící šroub zalepil nějakým Loctitem na závity. Nakonec se ho naštěstí podařilo povolit. Taky jsem to nečekal.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9850
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: vymena oleja v prevodovke

Příspěvek od Colommbo »

Litr náplně v manuálu není opravdu moc a předpokládám, že jde spíš o chybný údaj, na druhou stranu pětikvalt R25 v mé Omče má objem taky jen 1,2 litru a není to zas tak úplné ořezávátko (přenos toč. momentu do 250Nm)... :?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
yosemitak
Příspěvky: 402
Registrován: čtv pro 15, 2016 0:11

Re: vymena oleja v prevodovke

Příspěvek od yosemitak »

Do vetsiny manualu (MQ200, MQ250) u VW patri dva litry oleje. Ale pozor, je tam lapak, od roku 2011 (zdroj) je docela dost oleje NAD urovni spodni hrany kontrolniho otvoru. Takze u novejsich aut, pokud si nekdo v dobre vire chce olej zkontrolovat, tak si ho pomerne solidni mnozstvi upusti. :mrgreen: (Jsem si jisty ze tato informace udela milovnikum koncernu taky radost. :lol: )
lefort píše:Co třeba kdybys vypustil olej a pak se nepodařilo plnicí šroub povolit?
Da se to tam natlacit i jinudy, i kdyz ne tak pohodlne. Ale hlavne s otevrenym kontrolnim/naplnovacim otvorem to vyteka uhlednym curkem, pokud uvolneny neni, tak to caka vsude okolo.

Ja treba dolil 1,5 litru normalne, potom velmi opatrne jeste asi decku nebo dve normalne hadici a zbytek (cca 350 ml) jsem otrocky natlacil shrz odvzdusneni prevodovky po 40 ml injekcni strikackou a tenkou silikonovou hadickou. :mrgreen:
2011 Skoda Octavia II, 1.6 MPI – Ravenol VSI 5W-40 + Purflux
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
ShrenCZ

Re: vymena oleja v prevodovke

Příspěvek od ShrenCZ »

Dobrý den,
kde se nachází odvzdušnění u převodovky MQ200 02T? Aspoň nasměrovat.

Díky.
Uživatelský avatar
yosemitak
Příspěvky: 402
Registrován: čtv pro 15, 2016 0:11

Re: vymena oleja v prevodovke

Příspěvek od yosemitak »

Na moji (0AF) je to zeshora cca uprostred, zhruba pod tahlem od radici paky. Je na tom takova cerna plastova cepicka, ktera jde snadno rukou sundat. Neni tam nikde ani nic jineho, s cim by to slo zamenit (myslim :D ).
2011 Skoda Octavia II, 1.6 MPI – Ravenol VSI 5W-40 + Purflux
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
Odpovědět