RAVENOL HVT High Viscosity Turbo Oil SAE 5W-50

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Uživatelský avatar
Zajda
Příspěvky: 110
Registrován: úte kvě 09, 2017 20:38

Re: RAVENOL HVT High Viscosity Turbo Oil SAE 5W-50

Příspěvek od Zajda »

5W jako 5W? Nerad vám narušuji vaše souznění, ale takto viskozitní křivka nefunguje.
5W znamená viskozitu při -30°C
https://www.researchgate.net/profile/Io ... E-J300.png

Dál se ta křivka řídnutí mezi 5W-30/40/50 bude hodně lišit.
Zkuste si např. projekci zde - zadáte viskozitu při 40° a 100°C
https://www.widman.biz/English/Calculators/Graph.html

5W50 např. v 10°C může mít klidně o půlku vyšší viskozitu než 5W40.
0,9 TCe ELF Evolution 900 SXR 5W-40 (RN0710, ACEA A3/B4)
1,5 dCi (DPF) ROWE Hightec Multi Synt DPF 5W-30 (ACEA C3)
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: RAVENOL HVT High Viscosity Turbo Oil SAE 5W-50

Příspěvek od Pitris »

Tady ale šlo o mrazivy start a natlakovaní hydroštelů. A při něm je 5w40 jako 5w50....
Při 40-ti a 100°C je rozdíl snad jasný. A taky tady napsaný
Pitris píše:....olej 5w50 je při provozní teplotě viskóznějši (hustší) než 5w40. Lépe dotěsní vůle v motoru, ale klade mu větší odpor....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Zajda
Příspěvky: 110
Registrován: úte kvě 09, 2017 20:38

Re: RAVENOL HVT High Viscosity Turbo Oil SAE 5W-50

Příspěvek od Zajda »

0,9 TCe ELF Evolution 900 SXR 5W-40 (RN0710, ACEA A3/B4)
1,5 dCi (DPF) ROWE Hightec Multi Synt DPF 5W-30 (ACEA C3)
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: RAVENOL HVT High Viscosity Turbo Oil SAE 5W-50

Příspěvek od pepoh »

Pitris píše:
peterp píše: 5w-50
pepoh píše: co na to hydrostely a podobne srandy..
BigBang píše:bude jim trvat o 5 vteřin dýl se po startu natlakovat....
5w bude pořád 5w.
5w som nemyslel, ale 50. vvt, mazanie/chladenie turba a podobne blbosti. nie som fanda zbytocneho skakania s viskozitou.
ja som skocil iba medzi doporucenymi 0w30,5w40 a je dost citit zmeny.
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: RAVENOL HVT High Viscosity Turbo Oil SAE 5W-50

Příspěvek od Pitris »

pepoh píše:5w som nemyslel....
Tam ale ŠLO právě o start, a hydroštely při něm. Reagoval jsem na BigBanga....
BigBang píše:bude jim trvat o 5 vteřin dýl se po startu natlakovat
pepoh píše:ale 50. vvt, mazanie/chladenie turba a podobne blbosti....
A ta "padesátka" Ti u 20 let starýho nafťáku se 430-ti tkm na hrbu přijde moc? Mě ne....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: RAVENOL HVT High Viscosity Turbo Oil SAE 5W-50

Příspěvek od Bramborak3 »

Hmmm ku...a. Ja věděl, ze jsem měl ten Hvt 5w50 objednat před 14 dnama do zasoby 2x 5l. Ted ho zničeho nic zdražili o 220kc na 1000kc 5l....440 kc vyleti oknem.

Nema nahodou nekdo ten hvt s tim, ze ho nakonec nepouzije ?
Odpovědět