Proplach motoru

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: Proplach motoru

Příspěvek od Bramborak3 »

Pitris píše:
Bramborak3 píše:....těch 7-8 litru oleje uvnitř ( za sucha ) při výměně 6.5-7 se prostě nezapeče nezdegraduje po 20 tis km tak brzo jak v malém motoru kde je 3.7 litru..
Ale bacha - je to i naopak. To větší množství oleje se zase déle (pr)ohřívá.
Ano vím. Já mám teď 3 mesice novy chladič a nemrznouci kapalinu + vyčištěny chladič na klimu a při teplotě okolo 0st mám i se zaplym topením vodu na 85-90 do 5km.
Za 10 km bude olej na 65 st. Do práce to mám 15km zadem mimo město.
Poslední 2km to lehce prošlapnu na 4-5 tis ot a motor tudiz vypinam jaks taks horký.
4km pocuky nejezdim. Jen výjimečně. Jinak kolo. Na něm tento rok 7 tis km.
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: Proplach motoru

Příspěvek od rousini »

Není nad osobní zkušenost, tady nikdo nikoho nepřesvědčí. Snad by napomohla i fyzika, ale zase jsou odlišnosti v motorech...
Obecně: hmotnost agregátu, spotřeba paliva, zbytkové teplo oproštěné od tepelných ztrát výfuku, různé příhřevy chladící kapaliny nebo taky (ne)přesnost snímače...

Mondeo 2.2 se ohřívá asi 1,5x rychleji než 2.0, ale dlouhodobou průměrnou má +1,5l. Jaký je rozdíl spotřeby ve fázi zahřívání netuším.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Proplach motoru

Příspěvek od pepoh »

yosemitak píše:No jinak jen tak pro zajimavost, v Dodge Caravanu (V6 3.8L benzin) jsem menil olej kazdych 5000-6000 km (30 km po koupi, pak po 2000 km, pak po 5-6t, dohromady asi 9x), a cerny olej z toho tekl vzdy. Pri koupi najezd 301 tis. km, pri prodeji cca 340 tis. km. V cca 335t km jsem mel sundanou vanu a ze by motor zespodu prekypoval cistotou se zrovna rict nedalo. :D

foto
zlty varnish (po americku :) ) je olej+palivo+oxidacia. dobre to drzi na povrchoch.
ak sa k tomu prida aj voda, varnish sa meni na sludge (puding). na toto a karbon funguje petrolej.
neoficialna anekdota je ze polyeteramin (benzin aditivum) dobre cisti motor. trochu podobny sposob fungovania ako ester.
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Proplach motoru

Příspěvek od pepoh »

https://bobistheoilguy.com/forums/threa ... st-5635180 https://www.clubgti.com/forums/index.ph ... re.287374/
nedostatocna olej norma, longlife,znizeny saps, a potom niektore motory maju fatal problem s "retazami".
zaujimave je ze vyplachy pomohli.
Každopádně se domnívám velmi stručně:

200 řetězů, které byly nahrazeny, bylo odesláno do IWIS k inspekci a následně změřeno; otvírák očí; téměř všichni byli v toleranci ! Neznám šíření řetězů z platforem MK4 / MK5 a Audi 3.2, nebo pokud byla tato informace zaznamenána - zeptám se, až budu příště mluvit s příslušnými lidmi.

U olejového čerpadla MK4 / MK5 došlo k problému s přetlakovým ventilem, který se u pozdějších motorů AUDI 3.2 nejeví jako problém. To znamená, že napínání řetězu (nebo zrychlené opotřebení vodítka) může, ale nemusí, stále představovat problém s golfovými platformami MK4 a MK5. Proto při výměně řetězů u MK4 / MK5 důrazně doporučujeme, aby tlak oleje MUSÍ být kontrolován pomocí odběru M10 na tělese filtru se studeným kamenem motoru - měl by být 5,5 bar + -0,5 bar při 2000 ot / min. Pokud je jeho řekněme 6,5 bar nebo více, je olejové čerpadlo kódem F a je třeba jej vyměnit.

Avšak vzhledem k tomu, že se řetězce vrátily do IWIS, byly téměř všechny stále ve specifikaci, pokud členové fóra začali mít podezření, že něco esle bylo ve hře. S nedávným (před několika lety) příchodem problému s koly VVT, které se masově vzdaly ducha na 1,4 TFSI, začaly demontovat selhaná kola VVT zpočátku na 1,4 a poté postupně obrátily svou pozornost zpět k variátorům 3,2 VVT .

Ve spojení s výsledky měření řetězu z IWIS se výrazné nedostatky továrny specifikovaného oleje Longlife Oil a zjevné poruchy na kolech VVT v důsledku znečištění a nahromadění kalu obrátily ke svým protějškům v odvětví výroby ropy. Po nějaké konzultaci bylo poté rozhodnuto zkusit nějaké předběžné proplachovací zkoušky na vybraných vozidlech počínaje počátečním „hardcore“ proplachem. Toho je dosaženo pomocí proplachovacího kalu vyplněného olejem / filtrem, který je poté nahrazen kvalitním olejem s vysokým obsahem čisticích prostředků. Ihned na čerstvý olej a filtr (v některých případech až 4krát) bylo do oleje přidáno specifické čisticí aditivum a přísně dodržován krátký režim jízdy, kdy byl olej vypuštěn a byl přidán nový filtr / olej. Na fóru existuje mnoho podpůrných tvrzení, že se to zdá být ve většině případů (ale ne ve všech) extrémně úspěšné při snižování hodnot řetězce v blocích 208 a 209 a v jednom konkrétním případě z -8-8 na 0-2!

Tyto informace jsou poskytovány pouze proto, aby k nim měl přístup každý, kdo nemluví německy, a poté vyvodit vlastní závěry - to mi trvalo hodně času a úsilí, abych to do tohoto bodu uvedl. Vezměte si z toho, co chcete.


Nyní moje dva centy:

Vrhněte oči zpět na můj obrázek hlavy válců v prvním příspěvku - 138 000 mil se 6 službami výměny oleje od 100 K pomocí Longlife 3. Má dobrou historii servisu oleje, než jsem ji vlastnil.

Po výměně řetězů jsem pokračoval v používání Longlife 3 a vyměňoval jej každých 5 tis. Když jsem vyměnil řetězy na 138K, vyčistil jsem vnitřek krytu vahadla a obě pouzdra řetězu - při opětovné montáži byly neposkvrněné.

Nedávno jsem si koupil levný endoskop, abych mohl něco sledovat - jak by vypadala moje hlava válců po dalších 45K a 9 výměnách oleje ... doufal jsem v dobré věci! Naštěstí byly řetězové kufry stále naprosto čisté jako píšťalky, ale bohužel hlava válce byla stále manky černá, což není jasným důkazem čisticích schopností Longlife 3. To mě tromflo, abych provedl inventuru toho, co jsem četl, a opravdu jaké škody mohl by přijít, kdybych vyměnil za olej doporučený v části „Jaký olej?“ vlákno a zálohované s bohatou analýzou použitého oleje?

Takže před 1700 mil jsem upustil starý olej LL3 bezprostředně po vypláchnutí pomocí typického britského produktu z regálu. Poté jsem přešel na doporučený olej a po 1700 mil používání se znatelně stmíval - v této fázi jsem použil doporučený odstraňovač kalů, který vycházel zatraceně manky a velmi tmavý. Před provedením proplachu byl olej už mnohem tmavší, než by byl Longlife Oil při tomto počtu najetých kilometrů, ale rozhodně nebyl v žádném případě manky. Poté jsem nalil nový olej a nový filtr. To bylo asi před 300 mil. Takže jsem o víkendu nahlédl přes olejovou náplň a endoskop - i když je stále ještě docela temný, zdá se, že olej a proplach měly jistý pozitivní účinek a existuje spousta záblesků stříbra a medu. Ještě jsem nespustil specifikované čisticí přísady, kterých mám pár plechovek, ale budu držet zásoby s pravidelnými kontrolami hlavy pomocí endoskopu.

Ještě poslední bod - moje 3,2 nikdy nepracovala tak tiše a hladce jako v tuto chvíli a vždy jsem měl hluk řetězu (i po výměně zcela nových řetězů, napínáků, řetězových koleček atd.) - velmi jemný hluk, ale určitě tam vždy . Nyní však studený start - žádný hluk řetězu, žádný hluk vedení ... jednoduše tikající vstřikovače a hlučné příslušenství FEAD. Každý den nastartuji motor, vystoupím, poslouchám a potom přiložím ucho k spolujezdci
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2258
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Proplach motoru

Příspěvek od tonny »

Dnes jsem opět provedl výměnu oleje v motoru u Explorera, najeto 7.700km (lpg), Penrite 10W-40 byl středně hnědý, dříve to bylo při kratší výměně spíše do žluta. Znovu jsem ho tam nalil, přidal 1/2 láhve Engine Flush od Millers Oils, myslel jsem, že motor bude dostatečně čistý ale dával jsem MO EE 10W-40 a tam je doporučeno jej před výměnou použít. Motor jsem nastartoval a s čistidlem si nádherně ševelil. Po 20-ti minutách Penrite vylil a byl o poznání tmavší, takže někde se ten bordel musel usadit a samotný olej s dostatečně krátkou výměnou zas tak nečistí, neudržel ve vznosu. Příště to zkusím s Shell Helix Ultra.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Proplach motoru

Příspěvek od Pitris »

Tonny jakou barvu má ten MO Engine Flush? Nemohl ten olej obarvil on?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2258
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Proplach motoru

Příspěvek od tonny »

Určitě ne, má takovou medovou barvu, spíš lipový ne lesní. :D

Mě se u MO líbí, že: Nejedná se o "ředidlo a rozpouštědlo" jako u podobných produktů na trhu, ale o řídký motorový olej šetrně obohacený o čistící a rozpouštěcí složky. https://www.millersoils.cz/engine-flush
Může pak zbytek zůstat v novém oleji, není korozivní. Někdy ho dám jen 1/5 balení a ujedu třeba 50km a pak vypustím.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Proplach motoru

Příspěvek od Pitris »

tonny píše:Určitě ne, má takovou medovou barvu, spíš lipový ne lesní. :D
:D Takže na pročištění asi funguje o trošičku líp jak olej :shock: :wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2258
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Proplach motoru

Příspěvek od tonny »

Právě že mnohem víc jak olej. Vlastně koncentrát té čistící složky v oleji. :wink: A vo to de.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: Proplach motoru

Příspěvek od Bramborak3 »

Jak to tak čtu tak, snad jeste zkusím proceduru Bishop 501 a 560 než do 4 let pujde Bmw do duchodu...
tato3
Příspěvky: 86
Registrován: pon zář 12, 2016 22:27

Re: Proplach motoru

Příspěvek od tato3 »

na youtube je kanál jedného ruského mechanika, ten používa dimexidin - odstarňuje to parádne karbon, len sa musí dodržať správny postup - musí sa to robiť na zahriatom oleji - motore. Nesmie to vychladnúť bo sa to mení na gel.Ale funguje to parádne. Dá sa to kúpiť v lekárni. kanál https://www.youtube.com/channel/UCrqB0H ... HXPfZLxKAg
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: Proplach motoru

Příspěvek od Bramborak3 »

Ja radsi neco overeneho...se zarukou...
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Proplach motoru

Příspěvek od pepoh »

https://www.youtube.com/watch?v=G-nESS-Z8wM
no je to masaker, pozor na vanu vnutri natretu farbou. rozpusti farbu a upcha kos.
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
scott
Příspěvky: 78
Registrován: pát kvě 28, 2010 15:28

Re: Proplach motoru

Příspěvek od scott »

Použil som BG EPR v octavii 1,6 Mpi 2011 Lpg. Auto som kúpil v roku 2021 najazd 108 000km prvý majiteľ akurát že olej menil 1x po 27 000km po dvoch rokoch :? Takže keď som v lete pred dovolenkou vymenil olej a najazdil 2470km dolial som 1lit oleja... Tak som si povedal že vyskúšam BG...
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Po prečistení motora s prípravkom BG EPR nechal som ho 25min v naštartovanom motore na voľnobeh... Potom do nového oleja som nalial BG MOA aditívum...
Obrázek
A pripájam poslednú fotku po najazdení 500km aktuálny stav oleja...
Obrázek
Moje poznatky po výmene... Motor ide tichšie nemeral som to je to len moj pocit... Ďalšia vec motor ide lepšie rozumej tomu že má trošku "väčší výkon" viem ako šiel predtým a teraz je to trošku lepšie... Pripísal by som to tomu že asi sa uvoľnili piestne krúžky a je lepšia kompresia motora ale nemal som to ako odmerať takže je to zase len môj pocit...
Uvidím ako sa to bude vyvýjať ďalej sledujem to dám info...
Uživatelský avatar
Pitris JUNIOR
Příspěvky: 1747
Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
Bydliště: Brno

Re: Proplach motoru

Příspěvek od Pitris JUNIOR »

Ahoj 👍

A co spotřeba? :)
Kia CEED 1.6 GDI 99kW N98 + Mannol 9950
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Odpovědět