AVIATICON UNIQUE 5W/40

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27403
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: AVIATICON UNIQUE 5W/40

Příspěvek od Pitris »

jerome píše:Oleje SAE triedy 5W30 sú väčšinou LL oleje. Žiaľ, túto skratku LL si poniektorí zle vysvetlujú a to tak,že tento olej má Long Life pri akýchkoľvek jazdách. No pravda je taká,že tieto oleje sú určené pre dlhšie jazdy a práve vďaka nim si olej dlhšie udržuje svoje vlastnosti a aj preto nepotrebuje mať TBN vyššie :idea: :wink:
Tak. Problém je v tom že někdo použivá ty dlouhé intervaly i u jízd krátkých :roll: Tam je pak už v oleji alkalická rezerva vyčerpaná :(
A ne všechny oleje 5w30 jsou vhodné na dlouhé jízdy - ty se sníženou HTHS ne :!:
A ano, ne všechny oleje 5w30 jsou LL :!:
A když už LL olej, tak jedině na jen dlouhé klidné jízdy....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Vector
Příspěvky: 47
Registrován: ned srp 23, 2020 16:21
Bydliště: Brno

Re: AVIATICON UNIQUE 5W/40

Příspěvek od Vector »

K Aviaticonu - Nalil jsem jej letos do Audi 1.8 20V ADR 1998. Kdo tyhle dvacetiventily zná, ví, že byť jsou to motory s rozvodovým řemenem, tak mezi vačkami mají řetěz. Ten se většinou nemění, ale po čase se mu unaví napínák a pak to dělá chvíli po startu typický randál jak volný řetěz mlátí o ventilové víko. Po natlakování (často vynuceném prošlápnutí plynu) unaveného napínáku pak mlácení utichá a motor je až překvapivě tichý. No ... zpět k oleji. Měl jsem tam předtím Mogul Extreme 10W-40 a tam mi ten řetěz rachtal snad každý druhý start. Pro letošní výměnu jsem se rozhodl (vzhledem ke stavu auta - pracovní, žádná leštěnka, ale zase žádný vrak) pro stáčený Aviaticon Unique 10W-40 za směšnou částku 59 Kč/L. Po výměně rachocení řetězu zmizelo a objevilo se tak možná jen jednou. Nevím, čím to je, ale opravdu je to slyšitelná změna. Měním jednou ročně, letos to vyšlo asi na 6 500 km. Docela mě těší, že ten Aviaticon je API SL, kdežto předešlý Mogul byl SM/SN. To jen má dosavadní zkušenost s tímto laciným olejem.
Mazda 2-DE 1.5 GT 76 kW
Motor: Valvoline Maxlife 5W-40, převodovka: Valvoline GearOil 75W-90
Filtry: MANN
jarson1
Příspěvky: 2059
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: AVIATICON UNIQUE 5W/40

Příspěvek od jarson1 »

nehladal som sice žiadne udaje (TDS...), ale myslím, že je proste ten aviaticon tekutejší. Pravdaže v rámci daneho viskozitného čísla.
https://www.finke-oil.de/product/aviati ... +ll+10w-40
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
597759
Příspěvky: 39
Registrován: ned srp 13, 2017 14:00

Re: AVIATICON UNIQUE

Příspěvek od 597759 »

Dívali jste se někdo blíže na tento olej? Píšou, že základ je PAO. To by už nemuselo být něco podřadného.

https://www.e-oleje.cz/aviaticon-unique-sx-0w40/
NOP

Re: AVIATICON UNIQUE 5W/40

Příspěvek od NOP »

Kdysi jsem olej zn. Aviaticon vyzkoušel, jak ten čas "letí" (viz i toto fórum) a nic špatného nemohu uvést, ale bylo to pouze jednou a krátce a když je na oleji něco "špatně", pozná se to obvykle až po delší době a to už bývá obvykle pozdě. Pokud se týká A. unique SX 0W-40, tak si počti, co píší Rusi. Já tedy na tom oleji nic mimořádného nevidím, a to ani cenu, na druhé straně ani nic špatného a dle parametrů asi opravdu bude PAO. :roll:
https://www.oil-club.ru/forum/topic/290 ... 0-svezhee/
A když už se tu občas "probírají" oleje Aviaticon, tak snad k tomu i další link s rozbory:
https://www.oil-club.ru/forum/topic/23080-masla-finke/
Odpovědět