přechod z 10w40 na 5w40/30 1.2 TSI Roomster

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

kozel83
Příspěvky: 7
Registrován: pon bře 22, 2021 20:56

přechod z 10w40 na 5w40/30 1.2 TSI Roomster

Příspěvek od kozel83 »

Zdravím, mám škoda roomster 1.2 TSI rv.2011, a v něm dle autorizovaného servisu a servisni knížky olej shell HX7 10w-40, mohu přejít na 5w40/30 popř. jakým způsobem?Děkuji
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: přechod z 10w40 na 5w40/30 1.2 TSI Roomster

Příspěvek od Pitris »

10w40 VW 502 je použitelná, ale vhodná na delší jízdy a málo startů. Když by byly časté kratší jízdy nebo mrazivé starty - ano - byla by vhodnější SAE 5w40, 5w30, nebo i 0w40. Když bude s VW 502.00 bude dobře. Jen se vyhni olejům s ACEA C3 (a pokud by si vzal 5w30, tak NE s ACEA A5 ani s C2).

A jak to udělat :?: Vylít starý a nalít nový....:D
PS: Po kolika kilometrech měníš, a jak je na tom převoďák a chladicí kapalina :?:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
kozel83
Příspěvky: 7
Registrován: pon bře 22, 2021 20:56

Re: přechod z 10w40 na 5w40/30 1.2 TSI Roomster

Příspěvek od kozel83 »

Ahoj, Chladící kapalina měněna před zimou, převodový olej neměněn, auto má najeto 125000km, převodový olej mám v plánu měnit ted na jaře ( dám asi origo G05 551 2A2 ), nebo doporučíš jíny?

Zatím jsem neměnil, od výměny najeto 9tis.
Mám v planu měnit po 10-15 tis km.
Jezdím každý den 25 do práce a 25km zpět + plus nějaký couračky po městě.
Ročně najezdím cca 20 000km.

můžeš doporučit nějaký konkrétní olej? Něco lepšího, já měl v planu dát Mobil Super X1 5w40, nebo Mobil Super XE 5W-30.
Ale jak koukám obojí mají ACEA C3.
Proč ne ACEA C3, ACEA A5 C2?

Nehrozí při přechodu z 10w-40 na 5w-30/40 nějaký problém? Všude straší se zvýšenou spotřebou oleje atd.
Nebude lepší při přechodu koupit nějaký levnější olej a např. po 1000km udělat znova výměnu?


Moc děkuji za odpovědi na otázky.

JK
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: přechod z 10w40 na 5w40/30 1.2 TSI Roomster

Příspěvek od Pitris »

kozel83 píše:Chladící kapalina měněna před zimou....
:wink:
kozel83 píše: auto má najeto 125000km, převodový olej mám v plánu měnit ted na jaře ( dám asi origo G05 551 2A2 ), nebo doporučíš jíny?
Origo převoďák podle VIN-ka by měla být "rána jistoty".
kozel83 píše: Mám v planu měnit po 10-15 tis km.
Jezdím každý den 25 do práce a 25km zpět + plus nějaký couračky po městě.
Ročně najezdím cca 20 000km
15 tkm je při těchto jízdách "strop", raději o nějaký ten tisíc dřív.
kozel83 píše:můžeš doporučit nějaký konkrétní olej?
Drž se normy VW 502.00 a SAE se dá 5w40, ale i 5w30 nebo ta 10w40.
Ten Mobil Super X1 5w40 by nebyla špatná volba - neměl by být C3 > co jsem našel, tak má A3/B4. Když ale vybereš olej známého výrobce, nespleteš se. Třeba Eni, Elf, Gulf, Mobil, Millers, Mogul, Q8, Ravenol, Repsol, Shell, Texaco, Trident, Valvoline, Yacco....
kozel83 píše: Proč ne ACEA C3, ACEA A5 C2?
Protože oleje ACEA C3 (a obecně C"něco") jsou přednostně pro motory s filtry pevných částic, a díky tomu :( mají snížený obsah aditiv (jsou mid nebo low saps). Pro ten filtr dobrý, pro motor z hlediska ochrany horší.
Oleje A5, C2 mají sníženou HTHS viskozitu (zjednodušeně slabší olejový film kvůli eko). A motor na ně MUSÍ být dělaný - Tvůj není :!:
kozel83 píše:Nehrozí při přechodu z 10w-40 na 5w-30/40 nějaký problém?
Neměl by. Všechny tyto oleje jsou z hlediska složení i ochrany motoru podobné, a při provozní teplotě motoru jsou 5w40 a 10w40 podobné i viskozitou. Ta 5w30 je nepatrně "řidší", ale u motoru se 125 tkm by ještě ani to neměl být problém.
kozel83 píše:Nebude lepší při přechodu koupit nějaký levnější olej a např. po 1000km udělat znova výměnu?
Udělat takový proplach není od věci :wink: ale pokud nebyl olej přejížděn a teď se bude měnit DO 15-ti tkm, není to nutné.

Jinak můj tip by v 5w40 byl buď Shell Helix Ultra, Ravenol VSI či Repsol Competicion, a v 10w40 Eni-i-sint, Motul 6100 Synergie+ nebo Ravenol TSI. Nebo Valvoline MaxLife.
A brát kvalitní benzin, motor NEPODTÁČET, a občas vytočit "k červenýmu".
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: přechod z 10w40 na 5w40/30 1.2 TSI Roomster

Příspěvek od jerome »

Osobne by som tam nedal 5W30. Skor 5W40 (MOTUL 8100 X-Cess,Shell Helix Ultra, Valvoline Maxlife/ SynPower alebo tebou vybraný Mobil Super 3000 X1 nie je C3 určite ) alebo 0W40 (Mobil 1 FS 0W-40, Shell Helix Ultra) 0W40 ti v zime skôr premaže turbo a táto SAE trieda má kvalitnejšie základové oleje ako 5W40-ky :idea: Či si vyberieš ten alebo onen, výmenu rob max. do 10.000 km to je naj čo možeš pre motor spraviť :wink:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
kozel83
Příspěvky: 7
Registrován: pon bře 22, 2021 20:56

Re: přechod z 10w40 na 5w40/30 1.2 TSI Roomster

Příspěvek od kozel83 »

ok díky za informace, vemu bud Shell Helix ultra 5w-40, nebo Mobil Super 3000 X1 5w-40.
A budu měnit po 10tkm.
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: přechod z 10w40 na 5w40/30 1.2 TSI Roomster

Příspěvek od Bramborak3 »

Tady v této dvojici je urcite lepsi Shel helix ultra...ma i schválení ferrari
kozel83
Příspěvky: 7
Registrován: pon bře 22, 2021 20:56

Re: přechod z 10w40 na 5w40/30 1.2 TSI Roomster

Příspěvek od kozel83 »

nebo nekdo doporucí jiny-?posim konkretne :)a proc?
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: přechod z 10w40 na 5w40/30 1.2 TSI Roomster

Příspěvek od Bramborak3 »

Tam jde spis u toho 1.2 tsi o vymenu do 10 tis km. Netocit studene a nepodtacet. Nez olej za 1600kc 5l...Jeste ravenol vst 5w40. Ale i ten repsol compe, eni i synt, valvoline synpower 5w40...vse dobre oleje.
Naposledy upravil(a) Bramborak3 dne úte bře 30, 2021 21:49, celkem upraveno 1 x.
kozel83
Příspěvky: 7
Registrován: pon bře 22, 2021 20:56

Re: přechod z 10w40 na 5w40/30 1.2 TSI Roomster

Příspěvek od kozel83 »

proc nepodtáčet?co hrozí?
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: přechod z 10w40 na 5w40/30 1.2 TSI Roomster

Příspěvek od Bramborak3 »

kozel83 píše:proc nepodtáčet?co hrozí?
U motoru s turbem lspi. Poskozeni pístů. Vetsi zaber pro rozvody a jejich prasknutí apod. U Tsi známé téma. Proste ma turbomotor vetsi tlaky. Ono nevadi jet 1600 otacek v meste a lehounce pridavat. Nebo kdyz na kruhaci mame pod 1600 na chvilku a z lehka dame plyn. Vadi kdyz v tech 1600 ot lidi jezdi jak trotlové a daji plný plyn na 3-4ku a hned chteji vykon, kdyz maji to turbo. Zvlast 4 lidi v aute a nebo v kopci. Nez slapnout na plyn styl podlaha, tak tam mit aspon 2500 otacek. Mozna lehce víc.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: přechod z 10w40 na 5w40/30 1.2 TSI Roomster

Příspěvek od Pitris »

kozel83 píše:vemu bud Shell Helix ultra 5w-40, nebo Mobil Super 3000 X1 5w-40.
A budu měnit po 10tkm.
Dají to oba, ale když nekoupíš někde u "Franty v garáži" ale v zavedeném obchodu, tak Shell je opravdu kvalitnější - z hlediska základového oleje. A těch 10 tkm je :wink:

kozel83 píše:proc nepodtáčet?co hrozí?
bramborak3 píše:U motoru s turbem lspi. Poskozeni pístů....
Ano, a nejen poškození pístů a rozvodů. Je tím abnormálně namáhán celý klikový mechanismus. Pro ten motor je lepší být nad 3000 než pod 1800. A po prohřátí (oleji to trvá déle než "vodě") občas nad 4000....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: přechod z 10w40 na 5w40/30 1.2 TSI Roomster

Příspěvek od Bramborak3 »

Ano ano. Ja jezdim dost okolo 1800 -2500 ot. Ale lehtam plyn a 6ti valec bez turba to ma jinak. Být pořád nad 3 tis ot, to bych neuživil. Občas tomu naložím uz od 2500-2700 otacek podlahu. Kolem 3 tis mam uz plny tocivy moment.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: přechod z 10w40 na 5w40/30 1.2 TSI Roomster

Příspěvek od Pitris »

Bramborak3 píše:Ano ano. Ja jezdim dost okolo 1800 -2500 ot.
A já to taky tak myslel. Nechat motor točit mezi těmi 1800 - 2500. A spíš nad 2000....
Pitris píše:Pro ten motor je lepší být nad 3000 než pod 1800....
Mělo to vyznít tak ze ve vyšších otáčkách je motor méně zatěžován a opotřebováván než když točí 1500 a dá se "plnej" :roll:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: přechod z 10w40 na 5w40/30 1.2 TSI Roomster

Příspěvek od Bramborak3 »

Pitris píše:
Bramborak3 píše:Ano ano. Ja jezdim dost okolo 1800 -2500 ot.
A já to taky tak myslel. Nechat motor točit mezi těmi 1800 - 2500. A spíš nad 2000....
Pitris píše:Pro ten motor je lepší být nad 3000 než pod 1800....
Mělo to vyznít tak ze ve vyšších otáčkách je motor méně zatěžován a opotřebováván než když točí 1500 a dá se "plnej" :roll:
Jj. V meste jedu uz jen prevazne na 3ku. Pri 55 km/h na tachu jsou otacky cca na 2300 tis. a lehtam. Auto pripraveno ke skoku.

A jasne davat plnej pod 2500 otacek neni dobry moc
Odpovědět