Oleje.cz

 

Náklaďákový olej do osobáku?

Fórum o automobilových mazivech

Moderátoři: Pitris, Demo

Re: Náklaďákový olej do osobáku?

Příspěvekod zajda73 » pon bře 22, 2021 20:13

školení probíhá ve výrobním závodě,kde motor rozebereš a zase složíš.To školení trvá celý týden,aby jsi mohl dělat záruční opravy.
zajda73
 
Příspěvky: 10
Registrován: ned úno 07, 2021 10:48

Re: Náklaďákový olej do osobáku?

Příspěvekod Durex » pon bře 22, 2021 21:19

Tuhle část nezlehčuju. Naopak je to super. Mě jde o tu část školení, kde se hovoří o velikosti molekul a jejich vlivu na ukroucení hřídele. Viz Pitrisova odpověď...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, KTM 990 LC8 ADV, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T :),Citroen Jumper 2.2 HDI
http://www.motoducks.wz.cz
Elf Moto4Road 10W40; 10w60, Elf Moto 2 Race
Eneos 20w50, Mogul 10w50,Eneos 75w90 GL5; Mogul 85w140H
Elf NF 5W-40,
Uživatelský avatar
Durex
 
Příspěvky: 3707
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O

Re: Náklaďákový olej do osobáku?

Příspěvekod pepoh » pon bře 22, 2021 22:55

...s tym turbom ma cosi napadlo. niektore motory uz maju regulaciu tlaku oleja.
proste v nizkej zatazi sa reguluje na mensi tlak. cerpadlo nejde furt na 100%.
pri vysokej hustote moze byt prietok moc maly a turbo sa neuchladi. (?)
vysokootackove miniturba asi budu zavisle na 0w30
LPG grill 60kW Obrázek Obrázek 8100 X-CESS 5W-40 Obrázek VST 5W40
Uživatelský avatar
pepoh
 
Příspěvky: 2374
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Náklaďákový olej do osobáku?

Příspěvekod BigBang » pon bře 22, 2021 22:57

Mě nedá spát ta ukroucená hřídel na turbu. Na turbíně neuděláš takovej krouťák, abys tu hřídel ukroutil. Problém je když to dostává „štosy“, například z důvodu, že turbína nebo kompresor je blbě navržená a dostává se při práci někam mimo pracovní rozsah. Pak máš na hřídeli pulzy krouťáku - cyklický namáhání. Teoreticky tomu viskóznější olej „pomáhá“, ale není příčinou selhání, jen katalyzátorem.
A2 1.4TDI + T5 2.5TDI - Rav VMO
Fabia 3 1.2TSI - Rav SSL
W353 Tourist - M2T :D
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
MX-5 - PC 10w40, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Uživatelský avatar
BigBang
 
Příspěvky: 1626
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno

Re: Náklaďákový olej do osobáku?

Příspěvekod jarson1 » pon bře 22, 2021 22:57

no, nie som nejako extra študovaný, ale je pravda , že molekuly su rozdielne , co sa týka velkosti. Od najjednoduchších, skladajucich sa z 2 atomov ( co je minimum aby sa castica mohla pýšiť menom molekula) , až po zložite obsahujuce aj niekolko tisíc atomov.
...každopádne ani super obr molekula nie je tak obrovská aby sa dala použiť na nejaké dotesnovanie vôlí v zariadeniach vyrábaných tak ako sa dnes vyrábajú napríklad motory. To je ako keby si chcel veveričkou upchať železničný tunel.
Tato je zatial najväčšia na svete a ma priemer 10 nanometrov:
https://www.newscientist.com/article/dn ... ever-made/
Ten pes bude zakopaný inde :roll:
Myslím, že Pepoh uvažuje tým správnym smerom. Aj ja by som hladal problem v teplote. Ale s tým rozdielom, že ani tak nie že turbo sa neochladí, ako to, že olej za daných podmienok rýchlo tepelne zdegraduje. Teda len by som tak trosku pozmenil príčinu a dosledok.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB ( v kóme )
Obrázek
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
jarson1
 
Příspěvky: 1217
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Náklaďákový olej do osobáku?

Příspěvekod zajda73 » úte bře 23, 2021 8:01

Jednalo se o starší typ motorů,ještě E3,který se používal v osobní dodávce.Ten samý motor byl v nákladní dodávce,ve které se používal olej pro kamiony.Vozidla se používala na rozvoz pečiva.Domnívám se,že olej do kamiomů je určen na dlouhé jízdy a není vhodný na krátké rozvážky.
zajda73
 
Příspěvky: 10
Registrován: ned úno 07, 2021 10:48

Re: Náklaďákový olej do osobáku?

Příspěvekod Pitris » úte bře 23, 2021 8:14

zajda73 píše:Domnívám se,že olej do kamiomů je určen na dlouhé jízdy a není vhodný na krátké rozvážky.

To ano. To je pravda. Leč nikoliv kvůli velkým molekulám, ale kvůli aditivaci.
A dovolím si jednu citaci:
František Smíšek píše:....oleje pro nákladní auta mají přísadu proti „bore polishingu“, která zabraňuje vyleštění povrchu válců do zrcadlového lesku a tím ztrátě přilnavosti olejového filmu. Tento jev je způsoben nánosem sazí mezi pístními kroužky a dlouhodobým vysokým zatížením motoru při stálých otáčkách, tedy typickým provozem stacionárního motoru nebo motoru kamionu v dálničním provozu s plně naloženou soupravou. Naproti tomu oleje pro kamiony nemají dostatečnou disperzační přísadu proti usazování „studených kalů“, což je karbon emulgovaný s vodou ze splodin hoření, vznikající a hromadící se ve studeném oleji při provozu „stop and go“. Viděl jsem motor provozovaný v pojížďkovém provozu právě na Rimulu, který se v zimě zadřel na klice kvůli ucpání sacího koše ztuhlým studeným kalem.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW
11 - 04, Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
04 - 11, Ravenol VST 5w40, Vredestein Ultrac Satin
V převodovce Ravenol MTF-2 75w80

Obrázek
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
 
Příspěvky: 25112
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Náklaďákový olej do osobáku?

Příspěvekod zajda73 » úte bře 23, 2021 14:01

V linkovém autubusu zcela běžný jev,hlavně v E6.Po 20000km je z oleje vazelina a hláška nízký tlak oleje.To je v motoru 40l oleje.Nebo to zaklepe a je po motoru klidně i po 100000km.Tomu se říká ekologie.
zajda73
 
Příspěvky: 10
Registrován: ned úno 07, 2021 10:48

Re: Náklaďákový olej do osobáku?

Příspěvekod maran5 » úte bře 23, 2021 16:19

Ten problém není v oleji,ale v naftě,aby CR motory fungovaly spolehlivě,potřebují mít především čisté trysky aby bylo palivo pořádně rozprášeno ve válci,jinak to neprohoří úplně,pak zůstavají pevný zbytky,který jdou do oleje a/anebo zalepují EGR.Takže kupovat bud premiovou naftu anebo lépe do obyčejné přidávat aditiva.Tohle ale řidiči kamionů nebo autobusů nedělají,bohužel motory E6 toto dlohoudobě absolutně netolerují,proto zahuštěný mot.olej meřem z nafty se v bus/tir vyskytuje poměrně často.
O2 FL 09 1.8 TSI 118kW spotřeba oleje 0,5l/10tis.km
maran5
 
Příspěvky: 84
Registrován: pát dub 07, 2017 18:45
Bydliště: ...vidím Tě dvojmo

Re: Náklaďákový olej do osobáku?

Příspěvekod pepoh » úte bře 23, 2021 16:42

zaujimave veci chlapi.
niektore verzie molydtc robia nadpriemerne nanosy na rozpalenych povrchoch, na to je test simulujuci hriadel turba. (astm d6335)
mozno to bolo aj tymto? kamiony maju tiez turbo, ale asi vodou chladene jak dnes osobaky.
spomenul som si na forum vyznavacov stareho fritaku f dyzlu.
komorka gut, ale tdi ma rychlo piesty v aspiku. :mrgreen:
LPG grill 60kW Obrázek Obrázek 8100 X-CESS 5W-40 Obrázek VST 5W40
Uživatelský avatar
pepoh
 
Příspěvky: 2374
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Náklaďákový olej do osobáku?

Příspěvekod BigBang » úte bře 23, 2021 17:22

Kamarád na rotačce najezdil asi 100 tis. km na friťáku a v pohodě.
A2 1.4TDI + T5 2.5TDI - Rav VMO
Fabia 3 1.2TSI - Rav SSL
W353 Tourist - M2T :D
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
MX-5 - PC 10w40, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Uživatelský avatar
BigBang
 
Příspěvky: 1626
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno

Re: Náklaďákový olej do osobáku?

Příspěvekod zajda73 » úte bře 23, 2021 18:03

Neni to vada oleje,je to uživatelem vozu,časté krátké jízdy,studený motor a nízky výkon motoru a 100% fame v nádrži.Nejhorší kombinace pro E6.
zajda73
 
Příspěvky: 10
Registrován: ned úno 07, 2021 10:48

Re: Náklaďákový olej do osobáku?

Příspěvekod Brembo » stř bře 24, 2021 15:46

Vodou chladené turbo u velkých dieselov nie je bežná vec taktiež ako variabilné turbo. Skor sa objavuje varianta biturbo-2 turbá,jedno malé...,ale ani to nie je velmy rozšírené u velkých motorov. Skor sa objavuje u menších lahších nákladákoch. Viac sa využívá niekolko menších turboduchadiel 2 až 4.Zato otáčky turba nie su ani polovičné-osobáky už bežne i 200 tisíc za minutu,nákladáky 50 tisíc-ked maju jedno. Tiež sa tam občas používaju turba so špecialnou excentrickou kompresorovou komorou-stedotlaké 3,5 Bar.
Naposledy upravil Brembo dne čtv bře 25, 2021 18:59, celkově upraveno 1
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Brembo
 
Příspěvky: 2222
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Náklaďákový olej do osobáku?

Příspěvekod Pitris » stř bře 24, 2021 16:17

A to je právě to rozdílné - a nejen konstrukce motoru a jeho příslušenství, ale hlavné podmínky ve kterých (a jak rychle) se jednotlivé díly a skupiny pohybují.
A těmto rozdílným podmínkám je přizpůsobena ta aditivace olejů, a proto jsou náklaďákové oleje nevhodné pro motory osobních aut a malých dodávek....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW
11 - 04, Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
04 - 11, Ravenol VST 5w40, Vredestein Ultrac Satin
V převodovce Ravenol MTF-2 75w80

Obrázek
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
 
Příspěvky: 25112
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Náklaďákový olej do osobáku?

Příspěvekod pepoh » ned čer 06, 2021 6:29

podla rozboru oleju helix ultra (a3b4),to vypadá moc dobre. A ešte lepci je s normou api sp..
Viac moly jako liquimoly :wink: ten dokonca môže byt úplne bez. Rovnako aj hx8, je slusne chemicky vybaveny.

Ceny gut. Potom moc nemá zmysel sa srat s kamionackym olejom.
Apropos api sp 2020..ako sa zdvihli niektoré parametre :wink: asi ekológia moc nefunguje. :mrgreen:

Len pozor na ect, profesional ap, al,,,, a iné acea c. Moly nula a aj chemicky slabsi.. . :?
LPG grill 60kW Obrázek Obrázek 8100 X-CESS 5W-40 Obrázek VST 5W40
Uživatelský avatar
pepoh
 
Příspěvky: 2374
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

PředchozíDalší

Zpět na Automobilová maziva

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník