Výměna oleje.
Moderátor: Colommbo
Re: Výměna oleje.
Kdysi jsem se s někým bavil o tom, že pracoval v Maďarsku, kde se vyráběly motory pro koncern VAG. Prý ty motory po sestavení a nastrojení se ve stolici nastartovaly a jely na plné otáčky nějakou dobu, buď to vydržely nebo ne. Pak se vyměnil olej a motory se odvezli do automobilek. Měli prej jistou, že je motor ok. Pak jsem slyšel, že se to nedělá, že to zdržuje a stojí moc peněz. Ale už je to pár let zpět. Také jsem se kdysi bavil v Brně na veletrhu, že to tak dělali v Zetoru ale nevím už přesně jak s otáčkami. Běžel snad celý den.
Tady je článek, který to v podstatě popisuje, co tu všichni píšeme https://www.novinky.cz/auto/clanek/zaji ... o-40284775
Tady je článek, který to v podstatě popisuje, co tu všichni píšeme https://www.novinky.cz/auto/clanek/zaji ... o-40284775
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
- Colommbo
- Příspěvky: 9935
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Výměna oleje.
O té maďarské metodě jsem kdysi slyšel/četl taky, avšak je-li to pravda...? A od pana Kopeckého bych si pro jistotu nekoupil radši ani bicykl.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Výměna oleje.
Na stolici se dnes zajíždějí jen motory exkluzivních a drahých aut, že by se to dělo u běžné konfekce je podle mě nesmysl.
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: Výměna oleje.
ja mam k "zajiždení" u oboch aut v príručke v podstate to isté - prvých XXX km pokial možno prudko neakcelerovat, prudko nebrzdit a motor zatažovat vo všetkých spektrách otáčok s tým , že do červeného NIE. Tolko volne preložené do ludskej reči informácie z príručiek od toyota a hondy. Obe vlastne hovoria v princípe to isté. na druhej strane bavíme sa o autach 1992 a 2006, teda dnes už vlastne starom a ultrastarom aute
Naposledy upravil(a) jarson1 dne čtv bře 25, 2021 9:02, celkem upraveno 1 x.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: Výměna oleje.
Pri troche fantázie to dokážeš aj na diaľnici Dokonca poniektorí takto jazdia vyslovene len po diaľnici,bo po okrskách nemajú takú možnosť ukazovať sa a tak často predbiehaťNOP píše:... ale dle mého názoru ne dálnice. Nezajíždíš pouze motor, ale také převodovku atd... A to na dálnici, kde tam šoupneš nejvyšší kvalt a jedeš, tak to asi ne. Dobré je měnit otáčky, řadit, později to občas vytočit...
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Výměna oleje.
Prave naopak to mi prijde super, ja jsem chtel zrovna napsat, ze uplne optimalni zajeti podle mne a ciste podle selskeho rozumu by bylo dat si do navigace Caorle v Italii, v navigaci zapnout nejkratsi trasu a vyhybani se dalnicim a jet. Dat si pizzu, prespat v hotelu, rano jeste italsky kafe, a jet zpatky. Je to sice jenom 1500 km, ale zase v kuse a s velkym rozsahem vyuziti vseho, do kopce a zase z kopce, pres okresky a mesta. Pak bych vymenil olej, jeste chvili jezdil v klidu po okreskach (treba do tech 5000 km), a pak uz normalne.NOP píše:Dneska máte klucíí ode mne všichni jedničku. Pouze Colommbo má jedna mínus. Já mám totiž poprvé v životě v autě automatickou převodovku, hydrodynamickou a tam je myslím také důležité to řazení a jak je to zajeto. Já třeba do té Plzně do 5. tis. km jezdím po okreskách, i když je to o cca hodinu delší, než po dálnici. Syn naznal, že jsem praštěný, ale to víte, starého psa novým kouskům nenaučíš…
Ale zas zalezi, pokud si clovek cilene nechce to auto nechat 10+ let, tak je to mozna zbytecne a clovek si tim spis dela radost sam sobe, nez tomu autu.
2011 Skoda Octavia II, 1.6 MPI – Ravenol VSI 5W-40 + Purflux
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
Re: Výměna oleje.
Já šel s malorážkou prvně do červeného asi 30 km od autosalonu když jsem potřeboval předjíždět. Zbytek 100 km jízdy s neustálým měněním otáček mezi 2-5000 ale vždy jen krátká zátěž. Takový italský
způsob, tak uvidíme jestli vydrží než mi s ním zakáže legislativa jezdit Olej šel ven po 2 tis., v domečku filtru byla pěkná třpytivá emulze.
Jo, do Benátska bych se taky rád vrátil, nejlépe zas s autem ve kterém se budu těšit na přejezd do hor
způsob, tak uvidíme jestli vydrží než mi s ním zakáže legislativa jezdit Olej šel ven po 2 tis., v domečku filtru byla pěkná třpytivá emulze.
Jo, do Benátska bych se taky rád vrátil, nejlépe zas s autem ve kterém se budu těšit na přejezd do hor
0,9 TCe ELF Evolution 900 SXR 5W-40 (RN0710, ACEA A3/B4)
1,5 dCi (DPF) ROWE Hightec Multi Synt DPF 5W-30 (ACEA C3)
1,5 dCi (DPF) ROWE Hightec Multi Synt DPF 5W-30 (ACEA C3)
Re: Výměna oleje.
yosemitak píše:... clovek si tim spis dela radost sam sobe, nez tomu autu.
Re: Výměna oleje.
Do 5000 km po okreskách?yosemitak píše:Prave naopak to mi prijde super, ja jsem chtel zrovna napsat, ze uplne optimalni zajeti podle mne a ciste podle selskeho rozumu by bylo dat si do navigace Caorle v Italii, v navigaci zapnout nejkratsi trasu a vyhybani se dalnicim a jet. Dat si pizzu, prespat v hotelu, rano jeste italsky kafe, a jet zpatky. Je to sice jenom 1500 km, ale zase v kuse a s velkym rozsahem vyuziti vseho, do kopce a zase z kopce, pres okresky a mesta. Pak bych vymenil olej, jeste chvili jezdil v klidu po okreskach (treba do tech 5000 km), a pak uz normalne.NOP píše:Dneska máte klucíí ode mne všichni jedničku. Pouze Colommbo má jedna mínus. Já mám totiž poprvé v životě v autě automatickou převodovku, hydrodynamickou a tam je myslím také důležité to řazení a jak je to zajeto. Já třeba do té Plzně do 5. tis. km jezdím po okreskách, i když je to o cca hodinu delší, než po dálnici. Syn naznal, že jsem praštěný, ale to víte, starého psa novým kouskům nenaučíš…
Ale zas zalezi, pokud si clovek cilene nechce to auto nechat 10+ let, tak je to mozna zbytecne a clovek si tim spis dela radost sam sobe, nez tomu autu.
Moderní motory jsou zaběhlé po 1-2 tkm, pak vyměnit olej a jezdit normálně, i to občas prohnat po dálnici.
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: Výměna oleje.
No vsak presne to jsem napsal Kazdy bydli jinde a jezdi jinam, ja to treba na dobu jizdy po okresce mam domu stejne daleko jako po dalnici, ale na okreskach to auto bude v mnohem sirsim spektru provoznich stavu, a to mu neuskodi jeste chvili i po ujeti tech prvnich 1500 km.
Je to casto videt treba na sluzebnich autech, auta obchodaku kteri objizdi vesnice horni dolni jezdi normalne, a auta ktery vetsinu casu stravi na tempomatu v 1900 otackach na dalnici jsou mimo tyhle otacky prizdechly (i kdyz to uz je pomerne extremni priklad a situace).
Je to casto videt treba na sluzebnich autech, auta obchodaku kteri objizdi vesnice horni dolni jezdi normalne, a auta ktery vetsinu casu stravi na tempomatu v 1900 otackach na dalnici jsou mimo tyhle otacky prizdechly (i kdyz to uz je pomerne extremni priklad a situace).
2011 Skoda Octavia II, 1.6 MPI – Ravenol VSI 5W-40 + Purflux
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
Re: Výměna oleje.
lefort-> Tak těch 2 tis. km, jak píšeš bude s největší pravděpodobností stačit u „benzínů“ Já však mám všechna tři auta s dieselem, což jsem, uznávám, neuvedl. Ale především, já nikomu nic nemíním vnucovat a hrát si tu na „brouka pytlíka“, jako někteří jiní, to už vůbec ne. Já jsem napsal, podobně jako v jiných mých příspěvcích svůj názor na věc, tedy jak to dělám já, nikomu nic nehodlám vnucovat a ať si každý ten svůj křáp zajíždí, jak chce. Já to prostě dělám takto, a ne, že bych se neseznámil s názory jiných nebo si nenechal poradit. To naopak potřebuji dost často. Ale v této věci tedy svoje zvyklosti měnit nemíním. Mně se to prostě osvědčilo… Ono i dnes se často uvádí, že diesel je plně zajetý ve dvaceti i více tisících km. A já to pozoruji na všech svých autech - geneze výkonu, spotřeby atd... Ale také je možné, že v mých autech starých 1 až 3 roky nejsou ty moderní motory. To víte, na dlouhé "štreky" je výhodnější benzín, hybrid a ještě lépe něco elektrického do zásuvky, tedy plug in.
Re: Výměna oleje.
NOP, ono jde spíš o první výměnu oleje než o zajetí auta. Zajetí benzínu také trvá déle, což je někdy psáno v příručkách.
S názory, že filtr všechny kovové špóny pochytá, jak je možné, že se to ve vaně leskne nebo kolem magnetu třeba i u automatické převodovky? Spíš se ptám.
S názory, že filtr všechny kovové špóny pochytá, jak je možné, že se to ve vaně leskne nebo kolem magnetu třeba i u automatické převodovky? Spíš se ptám.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: Výměna oleje.
To je príplatková metalíza Full výbavy to asi maju aj v oleji
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
- Colommbo
- Příspěvky: 9935
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Výměna oleje.
Něco podobného, jako když se kdysi prodával likér Zlota woda s rozptýlenými "zlatinkami"...?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Výměna oleje.
Ano. Nachadza sa výhradne v originalnych olejoch z prvovýroby
Po zbytočnej skoršej výmene , ktorú výrobca výslovne neodporuča , za "obyčajný" tato metalíza obvykle zmizne
Po zbytočnej skoršej výmene , ktorú výrobca výslovne neodporuča , za "obyčajný" tato metalíza obvykle zmizne
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey