Oleje.cz

 

kompresorový olej Orlik 2JSK

Fórum o průmyslových mazivech

Moderátoři: Pitris, Demo

kompresorový olej Orlik 2JSK

Příspěvekod MatesAN » stř úno 24, 2021 14:37

Mám uvedený kompresor s 300l nádobou, nově po výbrusu válců a kliky, nějak se nemohu dopátrat patřičného oleje, běh kompresoru bude spíš sporadický, víkendový. Mazání je zajištěno rozstřikem. Coby jste do toho nalili a proč, jak se postavit k záběhu?

Děkuju za odpovědi.
MatesAN
 
Příspěvky: 7
Registrován: čtv bře 01, 2018 12:55

Re: kompresorový olej Orlik 2JSK

Příspěvekod Brembo » stř úno 24, 2021 14:47

Možete použit kompresorové oleje,spravidla sa predávaju v 5l,10l,20l a 200 l balení. 1l balenia má len málo výrobcov a su spravidla drahé. Alebo možete použit motorový olej-budete ho musiet menit ročne. Použitie vhodnej viskozit závisí od toho,či je kompresor v temperovanej miestnosti a od zátaže. Pokial bude kompresor v nevykurovanej mistnosti,použil by som viskozitu ISO VG32,ked bude v temperovanej miestnosti tak VG 46 alebo 68. Ked bude kompresor zatažovaný v dlhšej prevádzke,napríklad používaný celodenne tak VG 100 alebo VG 150. Motorový olej pre nevykurované miestnosti OW-30 a 5W-30,vykurované miestnosti 10W-30,10W-40 alebo 15W-40 eventuálne SAE 30 alebo SEA 40.
https://www.prodejoleju.cz/vzduchove-kompresory/
https://www.olejservis.cz/kompresorove-oleje
https://www.oleje.cz/k/kompresorove-a-vyvevove-oleje
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Brembo
 
Příspěvky: 2222
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: kompresorový olej Orlik 2JSK

Příspěvekod František Smíšek » čtv úno 25, 2021 13:52

A teď něco z praxe.......Máme v práci kompresorovou stanici Orlík PKS50, s kompresorem 3JSK75 (což je to samé, ale o jeden válec víc). Stojí v nevytápěném přístřešku před dílnou, a to od roku 1992 (t.j. pomalu 30 let), naběhá denně cca 2 - 4 hodiny (podle práce). Je v něm olej 10W40, SL/CI-4, který se mění cca jednou za 3 - 4 roky, kontroluje se dvakrát za rok, přičemž se dolévá cca 1 - 2 deci. Při provozu tohoto kompresoru je potřeba dbát na správný směr otáčení (sled fází), pokud se napájí z různých zásuvek různě zapojených. Při obráceném chodu se zadře.
Franta
František Smíšek
 
Příspěvky: 105
Registrován: čtv črc 24, 2008 13:17
Bydliště: Praha

Re: kompresorový olej Orlik 2JSK

Příspěvekod MatesAN » čtv úno 25, 2021 16:21

Ano, o směru otáčení vím, nabírací otvor oleje pro ojniční ložiska je jen na jedné straně ojnice, tedy je důležitý směr otáčení a taky správná montáž ojnic :-) No vzhledem k mému spíš řídkému využití to vidím na něco řidšího co bude ve skříni pěkně cákat i pod provozní teplotou, třeba nějaký ravenol s wolframem a dušička bude mít klid (snad).
MatesAN
 
Příspěvky: 7
Registrován: čtv bře 01, 2018 12:55

Re: kompresorový olej Orlik 2JSK

Příspěvekod Brembo » pon bře 22, 2021 10:20

to,že kompresor stále funguje nič nevypovedá o jeho technickom stave.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Brembo
 
Příspěvky: 2222
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo


Zpět na Průmyslová maziva

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron