Hyundai 1.6 T-GDI
Moderátor: Colommbo
Re: Hyundai 1.6 T-GDI
Tady se někdo plete úřad a soukromou firmu s 30-ti denní lhůtou......
ale to jsem OT
ale to jsem OT
Re: Hyundai 1.6 T-GDI
Koncern Hyundai/Kia už odporúča oleje Totalcernymotyl píše:Necelý měsíc vlastním nový Hyundai Kona 1.6 T-GDI DCT s filtrem pevných částic. Jaký olej tam je nyní nevím a myslím, že ani nemá cenu ptát se v servisu. Nicméně výrobce podle manuálu doporučuje (nenařizuje) Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30.
...a k tomu prečo tam dali inú normu ako píše výrobca vozidla, tak podľa mňa je to chyba samotného technika, že sa riadil mazacím plánom oleja Shell, ktorý má v databáze pre daný motor zrejme chybu a nie predpisom výrobcu Hyundai a ak sa takto riadi pri všetkých prehliadkach, tak ďakujem pekne takému technikovi
-
- Příspěvky: 8
- Registrován: úte led 14, 2020 6:18
Re: Hyundai 1.6 T-GDI
Mám odpověď od Hyundai motor CZ: Do mého vozu (benzín s filtrem) lze olej 5W-30 s ACEA A5/B5 použít.
Nevím , co si o tom mám myslet.
V každém případě na jaře do auta naliju něco s C3. Ještě se rozmyšlím jestli to nebude 5W-40. Protože jezdím většinou krátké trasy, obzvlášť v zimě mi přibývá trochu benzínu v oleji. Více viskózní olej by mohl tento problém zmírnit nebo zcela vyřešit?
Nevím , co si o tom mám myslet.
V každém případě na jaře do auta naliju něco s C3. Ještě se rozmyšlím jestli to nebude 5W-40. Protože jezdím většinou krátké trasy, obzvlášť v zimě mi přibývá trochu benzínu v oleji. Více viskózní olej by mohl tento problém zmírnit nebo zcela vyřešit?
Re: Hyundai 1.6 T-GDI
Hmmm, tak asi jo. Hyundai asi vymyslel něco....cernymotyl píše:Mám odpověď od Hyundai motor CZ: Do mého vozu (benzín s filtrem) lze olej 5W-30 s ACEA A5/B5 použít.
Ale pokud chceš olej C3 a máš převážně krátké jízdy, dal by se i 0w40 (třeba Mobil1 ESP). V té 5w40 C3 je výběr dost velký, ale jestli krátkými jízdami přibývá benzin, chtělo by to občas i delší jízdu - odpaří se.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
-
- Příspěvky: 8
- Registrován: úte led 14, 2020 6:18
Re: Hyundai 1.6 T-GDI
Delší jízda - ano to funguje, ale v zimě ani nebylo kam. Teď už rozmrznou cesty, vyleze sluníčko a pojedeme se svést jen tak... Někam.
Naposledy upravil(a) cernymotyl dne čtv úno 18, 2021 17:46, celkem upraveno 1 x.
Re: Hyundai 1.6 T-GDI
Prohřát, protáhnout, a vyhnat pavouky
Re: Hyundai 1.6 T-GDI
Zvláštní.
Pokud se podívám na již obecně "profláklou" a zde všem známou tabulku s výkonnostními specifikacemi dle ACEA a na jejich požadavky chemického složení olejů, viskozit HTHS, tak i laikovi z toho vyplývá, že:
ACEA A5/B5 = max. 1.6% hm. sulfátového popela,
ACEA C2/C3 = max. 0.8% hm. sulfátového popela.
Pominu-li to, že A5 může mít i násobek sulfátového popela (kdo ví, kolik je v A5 fosforu a síry), tak tohle zřejmě moc GPF "chutnat" nebude. Zásadní je také to, že HTHS je u A3 nejmíň 3.5 mPa.s, kdežto u A5/C2 jen od 2.9 do 3.5 mPa.s.
Tohle by byl pro mě hnací "motor" se A5 z auta co nejdříve zbavit.
Mají to v některých autorizácích a hlavně v "centrále" pěkně pomotané. WTF? K čemu ty výkonnostní třídy jsou, když se jimi neřídí.
Pokud se podívám na již obecně "profláklou" a zde všem známou tabulku s výkonnostními specifikacemi dle ACEA a na jejich požadavky chemického složení olejů, viskozit HTHS, tak i laikovi z toho vyplývá, že:
ACEA A5/B5 = max. 1.6% hm. sulfátového popela,
ACEA C2/C3 = max. 0.8% hm. sulfátového popela.
Pominu-li to, že A5 může mít i násobek sulfátového popela (kdo ví, kolik je v A5 fosforu a síry), tak tohle zřejmě moc GPF "chutnat" nebude. Zásadní je také to, že HTHS je u A3 nejmíň 3.5 mPa.s, kdežto u A5/C2 jen od 2.9 do 3.5 mPa.s.
Tohle by byl pro mě hnací "motor" se A5 z auta co nejdříve zbavit.
Mají to v některých autorizácích a hlavně v "centrále" pěkně pomotané. WTF? K čemu ty výkonnostní třídy jsou, když se jimi neřídí.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Re: Hyundai 1.6 T-GDI
Nie je to s olejmi také jednoduché ako by sa zdalo. Výkonnostné triedy išli laicky povedané dolu vodou ruka v ruke s novými motormi. Oleje sa museli prispôsobiť hlavne neustále znižujúcim sa emisiám. Preto aj tie rozdiely použiteľnosti olejov v identickom motore v rôznych krajinách sveta. Výrobca predpíše určitú špecifikáciu a taká zásadná vec ako štýl jazdy toho ktorého konkrétneho auta ho nezaujíma. DPF/GPF filtre tam je to jasné - tie si vyžadujú olej s nižším obsahom sulf.popola kvôli ich zanášaniu. Ale ak auto filter nemá treba rozlíšiť jazdné podmienky. Dlhé jazdy = ideálny olej s vyššou HTHS naopak krátke jazdy tam sa dá použiť olej s nižšou HTHS s ktorou tiež v pohode zvládne motor premazať. Samozrejme k tomu treba prispôsobiť aj interval výmeny. Ďaľšia dôležitá vec na ktorú výrobca väčšinou úplne serie
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Hyundai 1.6 T-GDI
Souhlas.
Mému autu, pokud by nemělo GPF, olej A5 během většiny roku také asi neublížil, protože najedu 95% jízd v městě. Nerozumím ale tomu, z jakého důvodu neřeší lubrikaci s nižším podílem SP, ač to zástavba GPF vyžaduje.
Mému autu, pokud by nemělo GPF, olej A5 během většiny roku také asi neublížil, protože najedu 95% jízd v městě. Nerozumím ale tomu, z jakého důvodu neřeší lubrikaci s nižším podílem SP, ač to zástavba GPF vyžaduje.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Re: Hyundai 1.6 T-GDI
Benzín nie je taký náchylný k upchatiu GPF ako diesel. Za ďaľšie keď motor neberie olej tak sa dá v pohode jazdiť aj s olejom bez C-éčka.
Takže máš všetky tromfy v rukách nestresuj
Preto si myslím,že výrobca v tomto prípade v kľude predpisuje A5 (teda olej na úsporu paliva kvôli nezmyselným EURO normám)
Takže máš všetky tromfy v rukách nestresuj
Preto si myslím,že výrobca v tomto prípade v kľude predpisuje A5 (teda olej na úsporu paliva kvôli nezmyselným EURO normám)
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Hyundai 1.6 T-GDI
Nestresuji, auto není moje
GPF jsou zde s námi legislativně teprve od r. 2018, je ještě brzy na zhodnocení, jak moc, nebo málo vydrží, ne? Vzpomeň si, jak jsem postoval ve vlákně HR-V, jak mám z toho "přímovstřiku" koncovku od výfuku plnou sazí, když jsem jezdil na A3
O.k., pouštím z hlavy, Hyundai s GPF smí A5
GPF jsou zde s námi legislativně teprve od r. 2018, je ještě brzy na zhodnocení, jak moc, nebo málo vydrží, ne? Vzpomeň si, jak jsem postoval ve vlákně HR-V, jak mám z toho "přímovstřiku" koncovku od výfuku plnou sazí, když jsem jezdil na A3
O.k., pouštím z hlavy, Hyundai s GPF smí A5
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Re: Hyundai 1.6 T-GDI
Nielen Hyundai ale osobna skusenost Suzuki S-cross 1,4Turbo s GPF teraz na prvej garancke naliaty olej ECSTAR 5W-30 SM ktory zodpoveda norme A5. Len bolo mi vyslovene povedane aby som nepresahoval najazd medzi vymenami 15000km.
Re: Hyundai 1.6 T-GDI
to si fakt necháte hocičo naliať do motora a este za to aj zaplatiť...??
predtým ako tam vôbec idem si zistím s čím robia, či akceptujú to co si ja želám a ked nie idem "o dům dále...."
este Ti prízvukujú aby si nebodaj nepresiahol interval- to rovno priznali ze to co robia nieje dobre....
predtým ako tam vôbec idem si zistím s čím robia, či akceptujú to co si ja želám a ked nie idem "o dům dále...."
este Ti prízvukujú aby si nebodaj nepresiahol interval- to rovno priznali ze to co robia nieje dobre....
Re: Hyundai 1.6 T-GDI
Tá A5 zas nie je až taký strašiak. Jasne primárne je na úsporu paliva a s tým spojené nižšie emisie,ale dá sa použiť na také to domáce žvýkaní Sem tam kuk či si motor na nej až moc nepochutil,lebo šak je to omastená voda (HTHS biedna),ale inak
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Hyundai 1.6 T-GDI
Nie je. Iba že tu ide o GPF. A tam patrí ACEA C"x".
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF