Oleje s nízkou viskozitou

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: Oleje s nízkou viskozitou

Příspěvek od Mirec 29 »

Je to už dávno čo som o tomto čítal zopár článkov nič viac...ak si dobre pamätám v jednom písali konkrétne o Chrysler 300 C kde by malo byť tlačidlo v aute tlačítko ktoré vipne polovicu valcov ale či už sa toto deje okamžite alebo pri dosiahnutí istých podmienok ( konštantná rýchlosť, krútiaci moment) to si už nepamätám. myslím že toto by malo byť mechanické vypínanie cez. Elektroniku. Potom ešte existuje niečo ako dynamické vypínanie spaľovania ktoré by malo prebiehať úplne samo bez akéhokoľvek zásadu človeka opäť ale za určitých podmienok... či sa dá aj toto vypínať nejakým tlačidlom trebárs ako štart-stop tak to neviem...
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2519
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Oleje s nízkou viskozitou

Příspěvek od lefort »

Bylo tu o tom kdysi celé vlákno, pokud se pamatuju, šlo o princip měření viskozity oleje na základě jeho měnící se teploty - pokud jsi dal jiný než předepsaný olej, nefungovalo to.
Nejnovější systémy jsou myslím čistě elektronicky řízené - řídící jednotka vyhodnotí teplotu chladicí kapaliny, zařazený převodový stupeň, míru sešlápnutí akcelerátoru, atd. a když nastanou vhodné podmínky, prostě odpojí dva vstřikovače. Myslím, že se vypnuté válce časem nějak střídají, ale hlouběji jsem se o to nikdy nezajímal. Kdybych chtěl dvouválec, tak si koupím TwinAir od Fiatu. :mrgreen:
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9920
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Oleje s nízkou viskozitou

Příspěvek od Colommbo »

Pche, nic nového pod Sluncem, Wartburg blahé paměti odpojoval tři válce ze tří (volnoběžka) a Trabant dva válce ze dvou (ale jen na čtyřku)... :mrgreen:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Fahrer
Příspěvky: 433
Registrován: ned led 05, 2014 19:59

Re: Oleje s nízkou viskozitou

Příspěvek od Fahrer »

tonny: Jasně. Překlep. :wink:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Oleje s nízkou viskozitou

Příspěvek od Pitris »

Colommbo píše:Wartburg....a Trabant
Zweitakt :) Mazací směs tam? Toť krásné nízkoviskózní mazadlo. Asi tak -5w0 :twisted:

to Fahrer: Ano. Litrový výkon je výkon motoru přepočtený na 1000ccm. A ta Tvoje "amerika" bude někde u 48kW z litru. Ovšem ty malý foukaný tříhrnky skoro dvojnásobek. A tam ty oleje s nízkou viskozitou dostávají "na prdel". A ty motory tím pádem taky.... :roll:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9920
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Oleje s nízkou viskozitou

Příspěvek od Colommbo »

Ano, benzín Special a olej M2T v poměru 1:50, u pump později již z pistole míchaný SpecialMix. :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Oleje s nízkou viskozitou

Příspěvek od Durex »

Tak původní M2T v poměru 1:50 si moc nedovedu představit. Třinda a fichtl byl 1:33 a to bych řekl,že byl i případ tráboše.
Pitris píše:Zweitakt Mazací směs tam? Toť krásné nízkoviskózní mazadlo. Asi tak -5w0
M2T je tuším SAE 50 a není vhodné pro oddělené mázání. A nebo jen s předředěním benzínem.

Ale je pravda, že s benzínem je to dost nízkoviskózní :lol:
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Odpovědět