EGR

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

EGR

Příspěvek od Durex »

O víkendu sem si hrál s EGRem ... :lol:

https://youtu.be/k8gc7QxXaJo
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1854
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR

Příspěvek od BigBang »

Jj, zarostlý šrouby jsou peklo :D

To ten EGR přestal otvírat/zavírat? Nebo v čem tkví, že odejde?
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR

Příspěvek od Durex »

No možných příčin je několik. Buď se zanese a přestane fungovat. Nebo se nezanese a taky přestane fungovat. A nebo funguje,ale odejde elektronika a jednotka neví,kde je a tak vlastně taky nefunguje. Můj případ byl ten,že byl pořád zavřenej a nefungoval ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: EGR

Příspěvek od rousini »

Pokud to nevadilo ŘJ, tak to mohl být ideální stav. Nebo ne?
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9845
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: EGR

Příspěvek od Colommbo »

S tím by se dalo souhlasit... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR

Příspěvek od Durex »

No mohlo by se na první pohled zdát. A je pravda,že sem s tím i dost dlouho jezdil. Ale má to trochu háček.

Tak jednak se mi to v zimě dlouho ohřívalo. Třeba při -14 sem ani za 15 km nedostal kapalinu k optimu. Teď se to ohřívá podstatně rychleji. Protože dostanu do motoru víc tepla.

Taky ten motor šel hrozně na tvrdo a mlátil. Protože on počítá s částí výfukových plynů,ale místo toho tam je o poznání víc kyslíku,který sice s naftou hezky hoří,ale tak, že dochází k výraznému nárustu tlaku. A to je pak slyšet a to tak,že se mě kolik lidí už ptalo,zda je motor už po smrti a nebo teprve před ...
Ono spousta lidí si totiž myslí,že egr je zlo a že když ho zaslepí,tak motoru jen pomůžou. Je to zlo,ale když to někdo navrhoval,tak nepočítal s tím,že to někdo zaslepí. A tak část výfukových plynů dokáže dost snížit teplotu hoření. A když to zaslepíme,tak sice motor hezky dýchá,ale tak,že se může v extrémním případu udělat díra do pístu ...

No a pak taky mi motor občas tarokoval a nebylo to prostě ono. Takže ano,egr je zlo,ale pokud ho tam mám, tak buď ho odstranit komplexně a né jen zaslepit a nebo se ho snažit udržovat v kondici ...

PS: Ještě sem zapomněl takovou maličkost. Byl problém v minulosti na emisích :lol: Takže teď budu v klidu :wink:
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9845
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: EGR

Příspěvek od Colommbo »

Na oplím fóru se čas od času řeší problémy s EGRem tak, že se zaslepí a do jeho okruhu se připojuje "krabička" označovaná jako emulátor, takže ECU nic nepozná, nerozsvěcí kontrolku motoru, jak by tomu bylo v případě pouhého zaslepení či odpojení. Víc se v tom nevyznám, nepotřebuju to, EGR jsem na motorech nikdy neměl a nemám, zaplaťpánbu. :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR

Příspěvek od Durex »

Ano,emulátor je tam jen kvůli tomu,že oblbne jednotku. Resp ona dostává přesně ty informace,které očekává a tím nemá důvod si myslet něco jiného.

Pak je taky rozdíl egru na benzínu a na naftě. U MB mi taky zastávkoval egr a auto padalo do nouzáku. Ale tam sem si toho třeba všimnul tak,že když sem jel 200 a chtěl přidat,že se tomu nechtělo. To sem poznal,že sem v nouzi :lol: :lol: :lol:

Jinak buď rád a užívej si to,že nemusíš řešit egr věci. To tě prostě dřív nebo později na autě co má egr dožene.
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: EGR

Příspěvek od rousini »

No tak rozumím, s takovými symptomy by ta jízda nebyla ani podle mých představ.
Idián s 300 kkm už má taky měněnej, bývalým majitelem. Byly tam problémy s emisema furt dokud se neudělal EGR.
Když si člověk udělá teoretickou představu o činnosti spalováku (válec, píst, klika) k tomu chlazení a mazání a pak zjistí realitu po otevření kapoty, tak jde do kolen...
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9845
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: EGR

Příspěvek od Colommbo »

Durex: Já vím, Bohumile, já vím... :) V Omegách mívaly EGR všecky nafty i benzíny, s výjimkou dvou V6 2.6 a 3.2 (r.v. 2001-2003), tu první jsem měl. Sice čtyři katy a čtyři lambdy, zato žádnej EGR. :P A eMBéčko tuhle vychytávku nemá taky.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1854
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR

Příspěvek od BigBang »

Ptal jsem se zámerně z toho důvodu, že na všech autech jsem měl jen „hloupej“ EGR ovládanej podtlakem a na 99% jsem vsázel na to, že Honzovi zdechla elektronika :D Na Sharanu jsem měl zaslepenou hadičku podtlaku (protože se ulomila stářím) a auto nehulilo. Vlastně nebylo poznat jestli je nebo neni zapojenej. Druhá věc pak je jak s tím kdo jezdí. Já třeba jezdím většinou v režimech, kdy by měl být téměř zavřenej, takže stavy, kdy se nejvíce zanáší by měly být eliminovány.

Co se týče teplot spalování, to je otázkou. Záleží jakou teplotu má stlačený vzduch za intercoolerem a jakou teplotu mají recirkulované plyny. Nafta jede v chudém režimu permanentně, takže situaci s chudou směsí s lambdou kolem 1,2 můžeme v podstatě vynechat. Samozřejmě je pak otázkou jak starý ten motor konstrukčně je. Je něco jiného zaslepení EGRu u 25 let staré rotačky, která tu naftu vstřikuje „pořád stejně“ a je mu jedno jestli EGRuje nebo ne, a u moderního common railu, který vstřikování paliva dokáže různě rozfázovat, takže s určitým procentem recirkulovaných plynů počítá ;)
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Odpovědět