Hyundai 1.6 T-GDI

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

cernymotyl
Příspěvky: 8
Registrován: úte led 14, 2020 6:18

Hyundai 1.6 T-GDI

Příspěvek od cernymotyl »

Necelý měsíc vlastním nový Hyundai Kona 1.6 T-GDI DCT s filtrem pevných částic.
Motor má nyní asi 700 km. Na jaře po 2.000 plánuji olej vyměnit. Jaký olej tam je nyní nevím a myslím, že ani nemá cenu ptát se v servisu. Nicméně výrobce podle manuálu doporučuje (nenařizuje) Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30. Od začátku mám olej asi milimetr nad horní ryskou. :!:
Jezdím denně do práce cca 10 + 10 km a o víkendech delší trasy. Při jízdním režimu comfort točí auto 1500-2000 otáček. Při sport režimu 2000-3000.

Otázka. Je výše uvedený olej pro moji jízdu vyhovující, nebo použít trochu hustší olej třeba Shell ECT C3 5W-30? V olejích se specifikací API SN plus je zatím výběr malý.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Hyundai 1.6 T-GDI

Příspěvek od Pitris »

Úplně klidně ten Shell použij/dál používej :wink:
Jestli dáš 0w30 nebo 5w30 je celkem jedno - SAE 0w30 (resp. ta 0w) je trošku vhodnější na mrazivé starty. Ale velmi dobře by se dal nalít i třeba Ravenol ALS 0w30, Yacco Lube DE 0w30, Yacco Lube O 5w30, nebo Mobil1 ESP 5w30. Když je tam fitr pevných částic, je důležité aby olej plnil ACEA C3 (nebo C2/C3); a dál bych měnil po 10-ti tkm nebo po roce.
A až to zajedeš (teď ještě ne, začni až bude mít motor ještě aspoň o 500 km víc - teď je dobré jezdit po zahřátí někde okolo 2 - 3 t.ot. a měnit otáčky) tak to občas vyžeň i do těch vyšších pater. A používej kvalitní benzin....:wink:

PS: olej 5w30 je oproti 0w30 viskóznější (hustší) jen za studena. Za provozní teploty motoru jsou oba skoro stejné. Oba jsou "30".
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
cernymotyl
Příspěvky: 8
Registrován: úte led 14, 2020 6:18

Re: Hyundai 1.6 T-GDI

Příspěvek od cernymotyl »

Díky za vyčerpávající odpověď. :wink: Budu se jí řídit. Na jaře naliju Shell 0W-30.

P.S. Benzín beru jen u Benziny, popřípadě MOL a přidávám VIF. Na benzínkách v bývalých JZD už léta natankuju. :lol:
cernymotyl
Příspěvky: 8
Registrován: úte led 14, 2020 6:18

Re: Hyundai 1.6 T-GDI

Příspěvek od cernymotyl »

V prosinci jsem byl na 1. servisní prohlídce v Hyundai. Vyměnili mi kromě jiného i olej. Dali Shell Helix Ultra 5W-30 A5/B5 i když mám v 1,6 T-GDI filtr pevných částic. Po dotazu, proč tam není něco se specifikací ACEA C3 (v manuálu je uvedeno C3), mi technik řekl, že se řídí mazacím plánem a olej je v pořádku. Pokud bych jezdil na naftu, nalili by Shell 5W-30 C3. Filtr pevných částic v benzínu není tolik náchylný jako v naftě.
Tak nevím. Když si dám mazací plán Shell, tak mi pro Hyundai Kona 1,6 T-GDI rok 2020 vyskočí Helix Ultra 0W-30 A5/B5. :?: :?:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Hyundai 1.6 T-GDI

Příspěvek od Pitris »

Osobně si myslím že pokud GPF, tak by tam měl být olej C2/C3. Jestli 0w30 nebo 5w30 je celkem jedno, ale kdyžtak bych se zeptal i v jiném servisu.... když je v manuálu C3 :?: :!:
Nebo Hyundai servis věří že motor bude mít tak malou (snad žádnou :roll:) spotřebu oleje ? A že ta spálená troška oleje tomu filtru vadit nebude ?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
bio
Příspěvky: 934
Registrován: čtv bře 06, 2008 22:15

Re: Hyundai 1.6 T-GDI

Příspěvek od bio »

Co to zkusit písemně reklamovat ?
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: Hyundai 1.6 T-GDI

Příspěvek od rousini »

Osobně bych motor stylem 10km jízd v zimě nezajížděl. Potřebuje se dostat na provozní teplotu a při ní doladit tolerance. Prostě bych obětoval nádrž a jezdil nesmysl. Obzvlášť nyní, kdy je po ránu mráz, jaký už dlouho nebyl...
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Hyundai 1.6 T-GDI

Příspěvek od Pitris »

No řekl bych ze od loňského ledna už zajeto.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
dany01
Příspěvky: 359
Registrován: pon čer 26, 2017 14:05

Re: Hyundai 1.6 T-GDI

Příspěvek od dany01 »

je lepšie sa dopredu opytať aký olej používajú do tvojho auta, teda ja som to tak spravil-by si sa vyhol tomu , že Ti tam tí "tupci" naliali iné ako je predpis,čo síce motor prežije asi aj GPF ale načo robiť na sebe pokusy.Ked som mal novú KIU , menil som po 4 tis. km u nich, predtým som si tam zašiel-respektíve som tam bol stále (do 4 tis.km ma tam 2x doviezla odtahovka) :roll: , čo má ísť do motora, a čo davajú, spytal sa na cenu. Ked už si to sám nekupiš-za inú cenu ako Ti naučtujú, tak by som trval na tom aby tam šlo čo ma. Doniesol som si sám ten ich olej, a naliali ho tam predomnou...., napísal do papierov prinesený vlastný olej a vybavené.
to asi Pitris vysvetlí, či A5 B5 je lepšia alebo horšia volba ako C3, aj ked sa píše že už tie C3 pokročili a nie sú až tak zlé.
tiež ked pojdem na 90 tis.km kvôli štemplu do autorizáku, si prinesiem svoj olej-už som sa pytal,tam kde som bol s tým problém nemajú. Oni davajú Shell 0W30 50700 a ten tam ja nechcem. Shell mi motor bral.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Hyundai 1.6 T-GDI

Příspěvek od Pitris »

dany01 píše:....to asi Pitris vysvetlí, či A5 B5 je lepšia alebo horšia volba ako C3, aj ked sa píše že už tie C3 pokročili a nie sú až tak zlé....
ACEA A5/B5 a C3 jsou dvě různé normy. A dvě různé věci.
Oleje A5/B5 nejsou vhodné na dlouhé jízdy a jetější motory. Olej je pak (zjednodušeně) řídký, a mj. bude ho vyšší spotřeba a bude méně pevný olejový film. A NEjsou to oleje pro filtry pevných částic.
Oleje C3 jsou přednostně pro motory s těmi filtry. A vzhledem ke své normální (nesnížené) HTHS viskozitě poskytnou motoru ochranu i při vysoké zátěži (dlouhé jízdy, vysoké venkovní teploty). Jen ale tím, že mají snížený obsah "saps", je potřeba je při kratších jízdách měnit kilometrově dřív.
Ovšem když v motoru DPF/GPF, měl by být použit olej ACEA C"něco". A opačně -> pokud tam filtr není, je vhodnější dát A"něco"/B"něco"
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: Hyundai 1.6 T-GDI

Příspěvek od rousini »

Pitris píše:No řekl bych ze od loňského ledna už zajeto.
Njn, chvilku trvá zvyknout na letopočet :lol:
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
dany01
Příspěvky: 359
Registrován: pon čer 26, 2017 14:05

Re: Hyundai 1.6 T-GDI

Příspěvek od dany01 »

ja viem. len v kontexte toho čo mu tam dali a čo by malo ísť , je lepšie tam radšej mať tu C3 ako A5B5, už aj kvôli tomu čo si napísal - rozdiel A5B5 vs. c3.
to už by tam bolo lepšie A3 ako A5 aj ked ani jedna tam nemá byť, s 1,6 tgdi by som asi nejazdil ako na kravách len preto že tam mam olej , ktorý to nemusí zvládnuť, a mal tam byť C3, ktorý by to asi lepšie dal a je aj pre GPF.
za mna , ten olej by som žiadal od nich vypustit a dať správny alebo by som sám urobil. cena u nas v autorizaku bola cca 20 e liter, to je cca 100 euro za napln, ktoré som zaplatil a nieje to správne.
cernymotyl
Příspěvky: 8
Registrován: úte led 14, 2020 6:18

Re: Hyundai 1.6 T-GDI

Příspěvek od cernymotyl »

Auto by už mělo být zajeté. Má skoro 10.000 km. :lol:

Psal jsem na Hyundai CZ. Uvidím, co mi odpoví. Jestli vůbec něco odpoví... :?:
Na jaře, asi začátkem dubna až budu přezouvat, dám do auta nejspíš Shell Ultra ECT 5W-30 C3.

Je zajímavé, že když si najdu mazací plány různých olejářských firem, všude mi pro 1.6 T-GDI s filtrem vyskočí oleje s ACEA C2, jen Shell doporučuje Helix Ultra A5/B5. V technických listech k těm olejům Shell, co jsem našel, jsem obsah sulfátového popela neobjevil.
bio
Příspěvky: 934
Registrován: čtv bře 06, 2008 22:15

Re: Hyundai 1.6 T-GDI

Příspěvek od bio »

Limitní obsah popela je dán normami ACEA, obvykle se v TL neuvádí.
simec44
Příspěvky: 39
Registrován: ned led 05, 2020 22:27

Re: Hyundai 1.6 T-GDI

Příspěvek od simec44 »

dany01 píše:je lepšie sa dopredu opytať aký olej používajú do tvojho auta, teda ja som to tak spravil-by si sa vyhol tomu , že Ti tam tí "tupci" naliali iné ako je predpis,čo síce motor prežije asi aj GPF ale načo robiť na sebe pokusy.Ked som mal novú KIU , menil som po 4 tis. km u nich, predtým som si tam zašiel-respektíve som tam bol stále (do 4 tis.km ma tam 2x doviezla odtahovka) :roll: , čo má ísť do motora, a čo davajú, spytal sa na cenu. Ked už si to sám nekupiš-za inú cenu ako Ti naučtujú, tak by som trval na tom aby tam šlo čo ma. Doniesol som si sám ten ich olej, a naliali ho tam predomnou...., napísal do papierov prinesený vlastný olej a vybavené.
to asi Pitris vysvetlí, či A5 B5 je lepšia alebo horšia volba ako C3, aj ked sa píše že už tie C3 pokročili a nie sú až tak zlé.
tiež ked pojdem na 90 tis.km kvôli štemplu do autorizáku, si prinesiem svoj olej-už som sa pytal,tam kde som bol s tým problém nemajú. Oni davajú Shell 0W30 50700 a ten tam ja nechcem. Shell mi motor bral.
ja nerozumím, proč spoustu lidí chodí do autorizaci.
Existuje blokovat výjimka např nize
https://www.autoparkkyjov.cz/autoservis ... a-vyjimka/
Odpovědět