Mobil 1 New Life 0W-40

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
b8rline
Příspěvky: 45
Registrován: úte čer 12, 2018 16:48

Re: Mobil 1 New Life 0W-40

Příspěvek od b8rline »

Jasne, ale nebavime se o 5w40 Starline :) napr. primo APR doporucuje Motul a to bud racing 300V nebo civilni x-cess a kratky interval. :) uvidime neco z toho mozna vyzkousim
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Mobil 1 New Life 0W-40

Příspěvek od Pitris »

b8rline píše:Uplne racing oleje nechci....
No tak víc "racing" než Motul 300V moc olejů není :)
A 5w40 X-CESS? Jo, dobrý. Ale osobně bych pro ten motor vybral (když už v 5w40) spíš Ravenol VST nebo RST, nebo Galaxii od Yacca. To už tady ovšem off topic....:?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2519
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Mobil 1 New Life 0W-40

Příspěvek od lefort »

b8rline píše:Jasne, ale nebavime se o 5w40 Starline :) napr. primo APR doporucuje Motul a to bud racing 300V nebo civilni x-cess a kratky interval. :) uvidime neco z toho mozna vyzkousim
Tady je jasně vidět "odbornost" úpravce. :lol:
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
b8rline
Příspěvky: 45
Registrován: úte čer 12, 2018 16:48

Re: Mobil 1 New Life 0W-40

Příspěvek od b8rline »

lefort píše:
b8rline píše:Jasne, ale nebavime se o 5w40 Starline :) napr. primo APR doporucuje Motul a to bud racing 300V nebo civilni x-cess a kratky interval. :) uvidime neco z toho mozna vyzkousim
Tady je jasně vidět "odbornost" úpravce. :lol:
:lol: :lol: :lol: lefort :lol: :lol: :lol:
b8rline
Příspěvky: 45
Registrován: úte čer 12, 2018 16:48

Re: Mobil 1 New Life 0W-40

Příspěvek od b8rline »

jinak co se odbornosti týká, ať si udělá každý obrázek sám:

https://www.goapr.com/

v Německu, některé autorizáky nabízejí jejich softwarové úpravy i se zárukou... to moc diletanti nebudou. S Motulem spolupracují a ani se tím netají, tak je logické, že nabízejí jejich produkty - které mimochodem snad nekvalitní nejsou. Zase jeden německý úpravce HGP doporučuje Mobil :-D A nebyla žádná jejich podmínka nebo co to tady padlo, pouze doporučení. Kdybych to měl úplně odcitovat, tak "pokud lze přejít na VW502/505 tak je snad vše lepší než LL", ale že většina je spokojena s viskozitou 5w40. A ono je to spíš i moje motivace zkusit zase jiný olej.

Ale zpochybňovat odbornost APR nemůže snad ani ten nejzaritější fanda jiných značek popř. úpravců... jedinou výjimku má lefort, kdyby tenhle tvor změnil rétoriku, bylo by s našim světem už fakt něco hrozně špatně :-)

PS. APR = úpravce jen koncernových značek
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Mobil 1 New Life 0W-40

Příspěvek od Pitris »

pokud lze přejít na olej VW502/505 tak je snad vše lepší než LL....
Téměř vždy lze přejít na olej VW502/505, a VŽDYCKY je to lepší než "LL".
To zase chapci pravdu mají :wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
b8rline
Příspěvky: 45
Registrován: úte čer 12, 2018 16:48

Re: Mobil 1 New Life 0W-40

Příspěvek od b8rline »

No u novych benzinu s filtrem to uz tak lehke neni, ale snad i oleje co jsou i v C3 a zaroven 502/505 budou ok i s filtrem... napr Mobil 1 0w40 ESP
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Mobil 1 New Life 0W-40

Příspěvek od Pitris »

Ano. On benziňák s filtrem pevných částic bude zřejmě "chtít" olej C3, ale určitě nebude muset olej a interval "LL".
Bohužel to ale bude "smrdět" i žbrďolou 0w20, nad kterou slintaj zelení ekomagoři :(
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1754
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Mobil 1 New Life 0W-40

Příspěvek od kornel »

APR je vo svojom obore naozaj špička (majú vlastný komplexný vývoj a následne testovanie svojho SW..) tu by som akékoľvek pochybnosti o kvalite/odbornosti a pod. vylúčil. Samozrejme APR ako firma, asi nedokáže a nemôže tak úplne ručiť za každé jedno slovo a odporúčanie, ktoré vysloví niekto zo zamestnancov z pridružených firiem po celom svete, ktoré oficiálne ponúkajú ich produkty alebo pôsobia pod ich značkou (ako SW tak aj komplexné úpravy).
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2519
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Mobil 1 New Life 0W-40

Příspěvek od lefort »

To tvrzení mi přijde jako "lijte tam Special 91 nebo N98, ale musí to být od Shellu".
:mrgreen:
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Jiří
Příspěvky: 19
Registrován: čtv úno 27, 2020 12:59

Re: Mobil 1 New Life 0W-40

Příspěvek od Jiří »

sice starší téma ale tohle jsou zajímavé stránky, nevím jestli to tady už nebylo:
http://www.lubebase.com/cgi-bin/ctl/act ... 95&id=5352

Nejlepší viskozitní index má Shell, jen nevíme to TBN.. přes 10? (A3/B4)
http://www.lubebase.com/cgi-bin/ctl/lube?id=429
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Mobil 1 New Life 0W-40

Příspěvek od Pitris »

On ani ten viskozitní index není všechno,
a osobně bych Mobil1 postavil těsně nad Shell. A k té vlastní hodnotě onoho indexu si dovolím citovat z: https://www.oleje.cz/obsah/komentare_odborniku
:arrow: Většinou platí, že čím je rozdíl zimního a letního čísla větší, tím má olej vyšší viskozitní index. Ten udává jak se mění viskozita oleje s teplotou. Větší rozdíl a vyšší viskozitní index znamená, že změna viskozity s teplotou bude menší. V praxi se u některých spotřebitelů vžil dojem, že čím je tento rozdíl větší, tím je olej lepší, protože lépe maže. Naopak, výroba takového oleje znamená, že se musí použít větší množství polymerních modifikátorů viskozity, které při provozu oleje degradují (střihová nestabilita) a zhoršují se viskozitní vlastnosti oleje....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Jiří
Příspěvky: 19
Registrován: čtv úno 27, 2020 12:59

Re: Mobil 1 New Life 0W-40

Příspěvek od Jiří »

Jojo je to možné ale zaujala mě ta křivka v grafu, rozumím tomu tak, že ten Shell má z těch olejů za studena nejnižší viskozitu takže nejlepší čerpatelnost? že by byl na ty krátké pojížďky nejlepší. Budu teď měnit olej tak ho zkusím. Sehnal jsem ho za hezkou cenu. Doufám že má TBN aspoň 8 ale měl by mít nad 10 když je na flašce ACEA A3/B4 ? Měním po 10 tis. tak tu potenciální střihovou nestabilitu tím snad vyřeším ?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Mobil 1 New Life 0W-40

Příspěvek od Pitris »

Není střihově nestabilní. Chtěl jsem tím naznačit že se nedá olej hledat jen podle jednoho parametru - je to o celku. Někde trošku míň, jinde o kapku víc. Jak Shell, tak Mobil1 (a k nim třeba i Ravenol a Amsoil) jsou velmi dobré a kvalitní oleje, a pokud bude praktikována výměna po/do 10-ti tkm, je to to NEJ :wink: co lze pro motor udělat....
A je v podstatě jedno, který z nich.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Mobil 1 New Life 0W-40

Příspěvek od Pitris »

Jiří píše:Jojo prý Shell dobře čistí tak budu pokračovat v čištění. Předchozí majitelka jezdila málo resp. krátké trasy tak byl motor zašlemovaný po Selenii 10W-40 po 75.000 km. Už jsem najel 10.000 na 5W-30 ale byla C3 a to prý není optimální pro benziňák bez dpf. Takze bude změna.
Chlapi a pokračování je tady olej-rozdily-t7671.html
Od Mobilu 0w40 to trošku uhnulo....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět