A3/b4 vs DPF

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
spellcross
Příspěvky: 57
Registrován: čtv čer 14, 2018 20:07

A3/b4 vs DPF

Příspěvek od spellcross »

Zdravím,
omylem jsme nasypali magnatec 10w-40 a3/b4 do x5 e53, která ma DPF.
Jak moc to tomu vadí?
Můžeme s tím naject treba 500km jako s proplachovým olejem?

Pak tam dáme 5w-40 C3.
Existuje 10w-40 v C3??

díky
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: A3/b4 vs DPF

Příspěvek od Pitris »

Za 500 km se nic nestane. Pak dej 5w40 C3 (když budeš chtít být pintlich tak i s normou BMW-LL-04).
Olej 10w40 s C3 pro osobáky není. S 10w je (asi jen jeden) 10w50 s C3.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
spellcross
Příspěvky: 57
Registrován: čtv čer 14, 2018 20:07

Re: A3/b4 vs DPF

Příspěvek od spellcross »

Pitris píše:Za 500 km se nic nestane. Pak dej 5w40 C3 (když budeš chtít být pintlich tak i s normou BMW-LL-04).
Olej 10w40 s C3 pro osobáky není. S 10w je (asi jen jeden) 10w50 s C3.
Díky za info, co je ta 10w-50 s c3? Ze by možná přestalo pískat turbo? :-D
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: A3/b4 vs DPF

Příspěvek od Pitris »

https://www.znackoveoleje.cz/Yacco-GALA ... -d1917.htm

Anebo 5w50 C3 https://www.millersoils.cz/xf-longlife-5w50

Jestli to jezdilo na dlouhé intervaly výměn olejů xw/30, tak by turbu "na chvíli" mohlo "50" pomoci - za předpokladu výměn oleje DO 15-ti tkm.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
spellcross
Příspěvky: 57
Registrován: čtv čer 14, 2018 20:07

Re: A3/b4 vs DPF

Příspěvek od spellcross »

díky
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2519
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: A3/b4 vs DPF

Příspěvek od lefort »

Pískání turba neřeš olejem, ale opravou. Až se rozletí, bude pozdě.
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: A3/b4 vs DPF

Příspěvek od Bramborak3 »

No presne tak. Az turbo nasaje a navalí ti to plny plyn, tak budes rad, kdyz to stihnes vypnout. U tohoto bych s tim dal nejezdil
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: A3/b4 vs DPF

Příspěvek od pepoh »

https://www.energy.gov/sites/prod/files ... sappok.pdf
popol vs dpf
CaSO4 - sadra
Akumulácia popola je dynamický proces - popol sa najskôr hromadí predovšetkým pozdĺž stien kanála a potom sa na konci DPF vytvoria zátky

Zvýšenie poklesu tlaku DPF dvakrát silnejšie s popolom Ca ako so Zn

Podobné vlastnosti popola a trendy poklesu tlaku medzi CJ-4 a Ca olejom naznačujú, že CaSO4 môže byť najškodlivejšou zložkou popola

Popol znižuje citlivosť na tlak na malé zaťaženie sadzami (<0,5 g)

Popol zvyšuje citlivosť na tlak pri zaťažení sadzami> 3 g

Najcitlivejšie zvýšenie citlivosti na pokles tlaku pri plne formulovaných olejoch

Samotný popol má za následok iba malé zvýšenie protitlaku a spotrebu paliva

Sadze nahromadené v DPF s obsahom popola majú za následok najväčší FEP

LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1861
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: A3/b4 vs DPF

Příspěvek od BigBang »

Pánové, hezky radíte ohledně olejů, ale pozapomněli jste jednu, podle mě důležitou, otázku.
spellcross píše:Zdravím,
omylem jsme nasypali magnatec 10w-40 a3/b4 do x5 e53, která ma DPF.
Jak moc to tomu vadí?
Můžeme s tím naject treba 500km jako s proplachovým olejem?

Pak tam dáme 5w-40 C3.
Existuje 10w-40 v C3??

díky
Žere ti to olej? Pokud ne, nechal bych tam ten olej třeba na 8-10 tis. km, a pak normálně vyměnil za nějaký C3. Pokud ti to olej žere, můžeš ho tam těch 500 km na proplach nechat. DPF už budeš stejně přicpaný, takže ta chvilka ho nijak zásadně nezhorší od stavu v jakém byl před výměnou.

Pokud ti turbo houká, olejem to rozhodně nespravíš a dřívě nebo později počítej s tím, že to může začít prosávat olej a v lepším případě bude za tebou jen obří bálý oblak dýmu a auto pojede jako v nouzáku. Zastavíš a budeš se divit, co se děje. V horším případě to ten olej začně pálit, a pak budeš rád, když se ti nepůjde podívat ojnice z očí do očí...
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Res
Příspěvky: 58
Registrován: stř dub 18, 2012 12:25
Bydliště: Praha

Re: A3/b4 vs DPF

Příspěvek od Res »

Houká mi turbo najeto 255000 km. Koupil jsem to od kolegy z práce. On to koupil v 80000 km a říkal, že houká od jeho koupě. No nechám ho v klidu houkat dál. 8)
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1861
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: A3/b4 vs DPF

Příspěvek od BigBang »

Jestli nebere olej ani nepadá do nouze, tak jezdi. Mě nehouká, ale trošku oleje si vezme...
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Res
Příspěvky: 58
Registrován: stř dub 18, 2012 12:25
Bydliště: Praha

Re: A3/b4 vs DPF

Příspěvek od Res »

Nežere vůbec nic.
jarson1
Příspěvky: 2088
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: A3/b4 vs DPF

Příspěvek od jarson1 »

No, možno to "doplnuje" naftou :roll:
Každý motor z princípu nejakú spotrebu oleja musí mať. Ale to len na margo.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Odpovědět