Olej Octavia 1.6 75kW

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2519
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Olej Octavia 1.6 75kW

Příspěvek od lefort »

To má jen nemoc šílených krav. :lol:
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
dogo
Příspěvky: 113
Registrován: ned čer 21, 2020 13:41
Bydliště: Třebíč

Re: Olej Octavia 1.6 75kW

Příspěvek od dogo »

NOVON píše:No teď se mi 1.6 BSE zahřívá taky pomaleji,snad po 10 km..a při jízdě z kopce teplota klesá.Tak že taky termostat.
čus, měl jsem 90 stupňu rozjel jsem to s kopce na 120 km/h teplota klesla na cca 60 stupňů...
Servis mám domluvený :wink: originál díl + chladicí kapalina + práce 2 tisíce cca :) vím 2 tisíce není málo ale nemusím se s tím srát atd :D
Octavia 2 1.6 MPI 75 KW - Mobil 1 FS 0W40
dogo
Příspěvky: 113
Registrován: ned čer 21, 2020 13:41
Bydliště: Třebíč

Re: Olej Octavia 1.6 75kW

Příspěvek od dogo »

NOVON ?? kolik má najeto tvá 1.6 ?
Octavia 2 1.6 MPI 75 KW - Mobil 1 FS 0W40
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Olej Octavia 1.6 75kW

Příspěvek od NOVON »

dogo: No 211 tis.km a nějaké drobné.
No pokud jsi jel z kopce bez plynu,tak teplota klesne,bo tam nemá co hořet :-)
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
jarson1
Příspěvky: 2088
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Olej Octavia 1.6 75kW

Příspěvek od jarson1 »

chlapi, aby mu takto klesla len z dovodu "že tam nemá co hořet...", musel by v minus 30 ist dolu kopcom aspon pol hodiny a rýchlo. neexistuje, že sa naporovým vzduchom samotný motor takto výrazne ochladí pri klesaní v bežných podmienkach, hoci ak ma zaradené, tak tam nejde palivo a teda nic nehorí.... jednoznacne to termak pustil do chladica ked nemal. možno tomu trochen pomohlo kurenie na full, to ano, ale aj tak....tot vsjo.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Olej Octavia 1.6 75kW

Příspěvek od NOVON »

jarson: No fakt se pleteš, nejspíš jak u kterého auta oblbuje budík teploty :-)
Dnes jsem jel na budíku 90,pak táhlejší kopec dolů (cca 600 m) s kvaltem bez plynu a rafička klesla na cca 75 stupňů.Pak zase při jízdě s plynem vystoupala na 90 a držela.Zkusim to příště s vyřazeným kvaltem,stejný sjezd z toho kopce.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
jarson1
Příspěvky: 2088
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Olej Octavia 1.6 75kW

Příspěvek od jarson1 »

neviem, ale moja skusenost je taka. Proste sa to zohreje , na nejakej hodnote sa to ustáli a tam to drží jak nakreslené. Pokial to tak nebolo , vždy to signalizovalo problém - bud termostat, alebo málo vody alebo zarastený chladic alebo nefunkčný ventilátor....
Ale ak bolo vsetko ako byt malo, potom to proste držalo a bolo jedno ci to držíš aj hodinu nad 4tis na dialnici alebo naopak popisované klesania v zime.
Ale je pravda, že tato skusenost vyplýva len z toyoty a hondy. A ani u jednej nie su na budíkoch stupne, v zmysle , že by tam bolo nejaké číslo.
Jediné auto , ktoré som mal a kde teplota obcas kolísala a bolo to popri tom akože v poriadku v zmysle " tak sa to vyrába" , bola stará skoda 105. Tam sa to správalo podobne ako tu teraz opisujete vy. Ale dnes vsetci vedia preco to tu takto bolo a nikto už takto chladiace systémy nerobí. Proste sa to inžinierom celkom vtedy nepodarilo.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Olej Octavia 1.6 75kW

Příspěvek od NOVON »

jarson: Třebas u mého Tourana jsou otvory v masce a nárazníku doslova obrovské,tak tam náporové chlazení motoru bude dost účinné.Kdybych ty otvory sečetl,tak to bude díra min 50x50,a to si myslím,že je pořádný proud vzduchu na chladič a motor.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
jarson1
Příspěvky: 2088
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Olej Octavia 1.6 75kW

Příspěvek od jarson1 »

Ano. To su tie dizajny co som písal, že to má čumák jak Mig21 :) Navyse dnesný hliník má inu tepelnu vodivost ako predtým napríklad liatinové bloky...takže verím tomu, že to dokáže takto zrazit teplotu a nemusia to byt ani tak extremne podmienky ako som pisal ja ( samozrejme som to trochu nadsadil).
Inak bavil som sa len tak mimochodne s kolegom a potvrdil mi to co si pisal. Tiež mu to tak robí. Považuje to vsak za normálne. Má myslím passata ale teraz neviem aký motor. Takže asi to bude tak, že stále je to u niktorých aut tzv. vlastnost. Takže zrejme to bude normálne. Nie je možné aby ste mali vsetci pokazené termostaty.
Ono to má svoje opdstatnenie , ked sa tak zamyslým... konštruktér musí vsetko postavit tak , aby zabezpečil optimalne chladenie aj v prípade extremnej zimy aj v prípade extremneho tepla. A k tomu este požiadavka na co najrýchlejsie zahriatie motora na prevadzkovu teplotu. Musí to byt velmi obtiažne toto dosiahnut a ideal asi neexistuje. Predpokladam, že aj ked výkyvy su takpovediac "povolené" asi sa s tým počíta a stále sú asi v urcitej norme.
Nakoniec spomínal som, že aj dnes sa stretávame s clonami chladičov v rôznych podobách. Počítam, že ide práve o elimináciu tohoto javu. Napríklad volvo ( známy to tak má - ale fakt neviem aký model) má nejaké akoby žalúzie a ovláda to elekrický motorcek. Co to riadi neviem, ale vodič nie.
Co som vsak pisal o mojej skusenosti z mojich aut, to plati. Netuším ale , či to nekamufluje trochu teplomer, ako si naznačil, netuším akým princípom to meria. Myslel som , že klasicky elektrické čidlo s nejakou hodnotou atd....Toyota má jedno primitívne cidlo teploty priamo na teplomore, Honda má dve - ako komunikuju neviem.... Posledný teplomer , ktorý som opravoval bol este tzv. kapilárny. Jediná elektrická vec v nom bola žiarovka podsvietenia. Tento fungoval ale tak, že v kapilare bolo medium a na konci klasika bimetal slimák. Bolo to také pomalšie , ale zato reagovalo na akúkolvek zmenu teploty...to je vsak historia. Dnes možno v domácom malotraktore nanajvýš toto nájdeš.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: Olej Octavia 1.6 75kW

Příspěvek od rousini »

U některých aut je vlastnost, že po dosažení 90°C se teploměr softwarově přilepí a dokud nedojde k další výrazné změně teploty, tak dělá jakože nic...
To vše už dávno malými krůčky ve snaze přiblížit řízení a nepřetěžovat mysl kroutičům volantu k plně automatizované přepravě A -> B.
Tohle kolísání teplot by se typicky mohlo dít u právě ohřátého motoru (oněch cca.6l chladící kapaliny (nikoliv bloku)) v mrazech za táhlého klesání. Jinak to nasvědčuje tomu termostatu.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
jarson1
Příspěvky: 2088
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Olej Octavia 1.6 75kW

Příspěvek od jarson1 »

Teda myslíš, že ak sa po zohriatí malého okruhu práve otvorí velký okruh a sucasne v tej chvili dojde k tomu tiahlemu klesaniu, tak sa objaví tento pokles. Tak?
Inak ja som blok motora ( a jeho tepelnu vodivost v suvislosti s materialom z ktoreho je vyrobený) spomínal preto, lebo som predpokladal, že termostat už má velký okruh zavretý a napriek tomu sa deje další pokles teploty. Ked si uvedomíme, kde sa v bloku kvapalina nachádza a kolko jej je iba v malom okruhu, potom by to tento pokles vysvetlovalo. Totiž kolegovia popisovali, že sa im to deje po dlhšej jazde. Teda predpokladám, že neslo o "práve zahriaty" motor.
A este si myslím, že nejak opomíname radiator kurenia. On je de facto ako keby daším chladičom. A myslím, že v závislosti od konkretneho prevedenia a umiestnenia v aute , bude mat dost velký vplyv na zmenu teploty kvapaliny. Aby nakoniec nebol tam pes zakopaný.
Pamätám z cias S120, že ked sa to chcelo prehrievat, stacilo zapnut na plno kurenie a teplota hned klesla.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: Olej Octavia 1.6 75kW

Příspěvek od rousini »

Termostat otevírá postupně, není to naráz, takže by to nemělo znamenat skok teploty. Navíc je v něm otvor a je znát, že horní hadice do chladiče je teplá a přitom voda ještě nedosáhla polovině provozní teplotu. Termostat vždycky reaguje se zpožděním a nikdy nedrží nonstop 90°C. Jen se tomu snaží, co nejvíc přiblížit.

A samo topení je odběratel zbytkové tepla, jako hrom. Kdo topí/netopí dízlem po vyjetí by mohl vykládat...

Ani jsem přesně nenarážel na situaci prvního otevření velkého okruhu a současného brzdění motorem, ale toto jsou zrovna ideální podmínky.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
dogo
Příspěvky: 113
Registrován: ned čer 21, 2020 13:41
Bydliště: Třebíč

Re: Olej Octavia 1.6 75kW

Příspěvek od dogo »

Octavia 2 1.6 MPI 75 KW - Mobil 1 FS 0W40
Uživatelský avatar
PavelRS
Příspěvky: 655
Registrován: ned lis 27, 2016 22:17

Re: Olej Octavia 1.6 75kW

Příspěvek od PavelRS »

U jedničkové Octávky, alespoň u mě to tak je (OI RS). Pokud teplota dosáhne 77°C. Tak je ručička přesně na 90 na budíkách a zůstává tam i když je reálná teplota 100°C. Pokud mi klesne pod 77°C tak se odlepí od 90 a jde dolů.

Brzděním motorem se mi povedlo jak v létě tak teď dostat např. z 90 na 86 nebo 85°C. Míň ale ne.
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
jarson1
Příspěvky: 2088
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Olej Octavia 1.6 75kW

Příspěvek od jarson1 »

ano samozrejme, ta dierka tam je (ak sa nemýlim kvoli tlaku? - neviem určite) a termostat pracuje tak ako si písal , ale to predpokladám vsetci vedia. napriek tomu aj ked neotvára a nezatvára skokovo , kto skusal v hrnci napríklad, vie , že aj tak je to pomerne dost rýchla odozva. Ale dierku aj termostat na rovnakom princípe mam aj ja. A mne sa toto nedeje. Jedine, že by to fakt bolo nejak "softverovo" poriešené, aby vodiča budiky zbytočne nedráždili :) ...aj ked neviem ako u tej mojej toyoty. Tam totž žiadny softver okrem riadiacej jednotky EFI predsa nie je . Nemám ani žiadnu zastrcku ako OBD a podobne, kde by sa to dalo porovnat iným meraním. Jediný zlepšovák v tomto zmysle na ktorý som narazil, bola zátka chladica s integrovaným teplomerom. Len som nepochopil zmysel tejto vychytávky...predsa nebudem vždy zastavovať a čumeť pod kapotu, ked budem chcieť vediet teplotu vody v číslach :mrgreen:
Ale aj tak je to volake divne...
Za prve prilis vela ludi to riesi na moj vkus ( u toyoty som cele roky o termostate ani nevedel) a za druhe z toho co sem dal dogo ( ta diskusia ) vyplýva , že by to tak byt nemalo. Napriek našim uvahám teda...
A páchatelom je zdá sa termostat v 99% a v 1% čidlo teploty.
A tých niekolko ludí , ktorým to blbne aj po výmene termostatu by som osobne pripísal k tej skupine neštastníkov, co tam dali proste nejaký šmejd co správne nefunguje. Už som spománal, že to nie je nic zriedkavé a že práve preto pri týchto dieloch , ktoré maju niečo merat, kupujem ja osobne bud origo alebo aspon overenu značku.
No mate to zaujmave u tých vašich strojov 8)
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Odpovědět