Proplach motoru

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Proplach motoru

Příspěvek od Colommbo »

pepoh: Jako propagátor jazykové kultury psané i mluvené musím poznamenat, že už začínáš psát jako Peťa - to máš tak málo času...? :)
Pea benzin aditivum je konkrétně co...? Pokud aditivum k (pro)čištění benzínového systému, tož přidané do olejové náplně z mého pohledu nějaký pozitivní vliv mít může. Pro jistotu ale jen na kratší dobu před plánovanou výměnou, pak je však otázkou, nakolik pomůže (mno, asi lepší něco než nic.) Problém ale vidím v tom, že "dekarbonizace" motoru je dlouhodobá záležitost, kterou proplach jen tak nevyřeší a tvrdé části (opravdu karbon) v motoru aj tak zůstanou. Za mě osobně tedy starý krám s pochybnou historií a předchozí (ne)údržbou nepořizovat a u motoru ve slušném stavu proplachů netřeba.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Proplach motoru

Příspěvek od pepoh »

pea-polyeteramin, benzin-vif obsahuje tieto zlozky
dik za odpovede.
nechapem z coho ten nazor vznikol, ze ludia preferuju zrovna acea c_ olej na cistenie. nebudem to resit. :mrgreen:
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Proplach motoru

Příspěvek od Pedro »

Zadny rozpouštědla do motoru nepatří. Teda pro toho, kdo si po koupi auta, jej hodla nechat.
Proto vsem radim a funguje to.
Vymente oil v motoru a hodne nutne veci a jezdete,nejakou dobu, par tkm, sledujte. Nema smysl hned cpat toho čas a prachy. Auto po x tkm, ok? Zustane mi? Tak otevru měšec a srdce.
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: Proplach motoru

Příspěvek od Bramborak3 »

Ted mám najeto na valvo max life 10w40 400km a sice jsem teda vypustil o 4 deci min starého oleje, ale uz po tech 400km olej o dost vic tmavne nez na penrite. Zajímavé. Asi to lip čistí..Nemate nekdo s timto Valvoline zkušenosti ? Olej to bude žrát min protože skoro nic neubylo s motor jde jak svycary
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Proplach motoru

Příspěvek od Colommbo »

MaxLife 5W40 mám v motoru teď asi 11tis.km (ano, brzy půjde ven, mám už koupenou další várku) a rozhodně bych neřekl, že nějak rychle(ji) tmavne/ztmavl, spíš normálně nebo dokonce pomaleji (ale s tímto motorem olejovou zkušenost zatím nemám, tohle je první "moje" náplň.) Předtím byl, tuším, Hellix Ultra 5W40 a při vypouštění taky nebyl nijak extra tmavý. Kolik máš na motoru (já na tacho momentálně 185tis.km)...?
P.S. Další zkušenost s ML by mohl připojit tonny...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: Proplach motoru

Příspěvek od Bramborak3 »

No v motoru po 185 tis km asi nebude tolik bordelu z longlife výměn jak ve velkým 3litru co ma 390 tis km...d.
Jo počkám na tonnyho
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Proplach motoru

Příspěvek od Colommbo »

Souhlasím a proto jsem se taky ptal na nájezd. Mimochodem, taky nemám zrovna malý motor... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: Proplach motoru

Příspěvek od Bramborak3 »

Colommbo píše:Souhlasím a proto jsem se taky ptal na nájezd. Mimochodem, taky nemám zrovna malý motor... :)
Tam je vyhoda, že těch 7-8 litru oleje uvnitř ( za sucha ) při výměně 6.5-7 se prostě nezapeče nezdegraduje po 20 tis km tak brzo jak v malém motoru kde je 3.7 litru..
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2258
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Proplach motoru

Příspěvek od tonny »

Po 400km tmavší MaxLife než Penrite? Myslím, že zas tak rychle nečistí spíš se smíchal s větším zbytkem. Penrite Racing 10W-40 a Shell Hellix ultra 5W-40 také skvěle čistí i jedou.

Když vyčistit motor tak MO Engine Flush https://www.millersoils.cz/engine-flush, je neškodnej, když jsem chtěl vyčistit, trošku jsem nalil do motoru před výměnou a celej den jezdil, pak nalil zbytek a dle návodu asi 15minut. Nebo asi nejlepší od Bishops sadu i s uvolňovačem kroužků, jakože pro jistou to dělám nyní u Camry (420tkm) https://www.aditivujeme.cz/6-aditiva-do ... veho-oleje.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Uživatelský avatar
yosemitak
Příspěvky: 402
Registrován: čtv pro 15, 2016 0:11

Re: Proplach motoru

Příspěvek od yosemitak »

No jinak jen tak pro zajimavost, v Dodge Caravanu (V6 3.8L benzin) jsem menil olej kazdych 5000-6000 km (30 km po koupi, pak po 2000 km, pak po 5-6t, dohromady asi 9x), a cerny olej z toho tekl vzdy. Pri koupi najezd 301 tis. km, pri prodeji cca 340 tis. km. V cca 335t km jsem mel sundanou vanu a ze by motor zespodu prekypoval cistotou se zrovna rict nedalo. :D

foto
Naposledy upravil(a) yosemitak dne pon říj 19, 2020 10:03, celkem upraveno 1 x.
2011 Skoda Octavia II, 1.6 MPI – Ravenol VSI 5W-40 + Purflux
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: Proplach motoru

Příspěvek od Bramborak3 »

Jinak otázka... Čím delší jedu trasu, tim se uvnitř motor více čistí že ? ( déle zahřátý ) Zvlášť hned za čerstva po výměně. Po 6 tis km toho uz moc nečistí
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2258
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Proplach motoru

Příspěvek od tonny »

Bramborak3, taky bych řekl.

Jinak u toho Camry pro různých čistících kůrách pod víkem také není zrcadlo ale o poznání lépe to jede. A hlavně dušička v péří :wink: .
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: Proplach motoru

Příspěvek od Bramborak3 »

[quote="tonny"]Po 400km tmavší MaxLife než Penrite? Myslím, že zas tak rychle nečistí spíš se smíchal s větším zbytkem. Penrite Racing 10W-40 a Schell Hellix ultra 5W-40 také skvěle čistí i jedou.

Ano za 50 tis km co auto mám jsem dal Millers engine flush asi 2x. 2x potom bg epr 109. A vyteklo vždy víc bordelu. Ted měním olej po 6-7 tis max a uz tam z čističú nic nedávám. Ta sada bishop je drahá..
Navic u mě uz ty pistní kruhy po 7 vymenach olejů s cisticema budou ok. Spíš budou ko gufera ventilu. A ty neopravím. Určitým olejem viz maxlife, ravenol pro jety motory udržím v lepší kondici.

Jo nalít třeba 1/3 milers engine flush do motoru a jezdit s tím s 50km a pak dolit zbytek a 15 min klapat a vypustit může být lepší.
Dik za typ. Udělám to tak na jaře.
No ty 4 deci starého oleje co jsem nevypustil navic asi udelaly trochu svoje
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Proplach motoru

Příspěvek od Pitris »

Bramborak3 píše:....těch 7-8 litru oleje uvnitř ( za sucha ) při výměně 6.5-7 se prostě nezapeče nezdegraduje po 20 tis km tak brzo jak v malém motoru kde je 3.7 litru..
Ale bacha - je to i naopak. To větší množství oleje se zase déle (pr)ohřívá.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Proplach motoru

Příspěvek od Colommbo »

Bramborak3 píše:...jak v malém motoru kde je 3.7 litru..
:o Domníval jsem se, že se ptáš v souvislosti se svým třílitrem... :)
Pitris píše:Ale bacha - je to i naopak. To větší množství oleje se zase déle (pr)ohřívá.
Ano, může být a asi i je. :) Možná mám kliku, současný motor se zahřívá (a topí) nejrychleji ze všech, s nimiž jsem kdy jezdil, provozní teplota se podle budíku drží v rozmezí 90-95°C, při popojíždění v koloně v horkém létě stoupne na cca 103°C. Tedy i s teplotou oleje by to nemuselo být špatné. 8)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Odpovědět