Oleje ACEA C1&C2 vs. TBN (alkalická rezerva)
Moderátor: Colommbo
Re: Oleje ACEA C1&C2 vs. TBN (alkalická rezerva)
Takže v dnešní době super eko motorů si můžeme jenom zvolit, jestli si na autě zničíme dříve komponenty pro emise (DPF, TWC a SCR) nebo odrovnáme rovnou motor nadměrným opotřebením.
Re: Oleje ACEA C1&C2 vs. TBN (alkalická rezerva)
Svým způsobem ano. Ty nežádoucí vlastnosti ekoolejů se ale dají eliminovat dřívější výměnou toho oleje, bo když aditiva už nestačí, tak ke konci intervalu....
Jinak prima čtení o této problematice je třeba tady: https://www.znackoveoleje.cz/Soucasny-t ... -a5_11.htm
Jinak prima čtení o této problematice je třeba tady: https://www.znackoveoleje.cz/Soucasny-t ... -a5_11.htm
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Oleje ACEA C1&C2 vs. TBN (alkalická rezerva)
eu sprisnuje limit co2. vyrobcom mnoho priestoru neostava na manevrovanie, preto sa uchyluju aj k lahkobeznym olejom w30 w20,,,,staninus píše:
ACEA určuje olejům v kategoriích C1 a C2 snížený obsah sulfátového popela, síry a fosforu
aj tymto sposobom sa da trochu usetrit na co2, lebo mensie trenie a motor nejde tak ztuha. samozrejme konstrukcia je prisposobena, kruzky kedysi mali velku plochu a pritlak, dnes uz ne.
lahkobezny olej sa straca rychlejsie, najma pri ll intervaloch.. s tym vyrobca pocita, a v manualoch je napisane aka spotreba oleja je "v norme"
teda acea-c je reakcia na to ze spotreba oleja je planovana. je to o nahradeni kovov (vapnik,zinok,sira,...) v adiditivach, za bezpopolove-bezkovove aditiva.
napr zddp je velky problem nahradit bezpopol variantom, tak sa aspon znizuje jeho obsah. druha moznost je vyvoj novych kovovych aditiv, ktore funguju aj pri mensich koncentraciach. moly-dithiocarbamate,,
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Oleje ACEA C1&C2 vs. TBN (alkalická rezerva)
Po přečtení mnoha zdrojů a jedné zahraniční doktorské práce na téma nahrazování zddp novými sloučeninami při zachování vlastností olejů proti opotřebení motorů vidím, že olejáři stojí dneska před skutečně nelehkým úkolem.
Díky, pepoh, za skvělé shrnutí, toho co je dnes ve světě olejů aktuální téma. To co sem pročítal na stovkách stran, ty si přehledně shrnul do jednoho odstavce.
Taková je bohužel dneska doba, taková jsou fakta.
Díky, pepoh, za skvělé shrnutí, toho co je dnes ve světě olejů aktuální téma. To co sem pročítal na stovkách stran, ty si přehledně shrnul do jednoho odstavce.
Taková je bohužel dneska doba, taková jsou fakta.
Re: Oleje ACEA C1&C2 vs. TBN (alkalická rezerva)
dobre uz bolo
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Oleje ACEA C1&C2 vs. TBN (alkalická rezerva)
Tak to je snad něco trošku jiného
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Oleje ACEA C1&C2 vs. TBN (alkalická rezerva)
0W8 pro hybrid do města určitě dobrý ale na dálnici poteče olej aj z baterky.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: Oleje ACEA C1&C2 vs. TBN (alkalická rezerva)
Tak to uz je na dohled ta doba, kdy budem jezdit na vodu. Skvele
Re: Oleje ACEA C1&C2 vs. TBN (alkalická rezerva)
SAE 0W-8(W) to už se mazacíma schopnostma blíží naftě
Vážně, na levitující hřídel elektromotoru to může být dobrý...
Vážně, na levitující hřídel elektromotoru to může být dobrý...
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40