API CD a CF?
Moderátor: Colommbo
API CD a CF?
Ahoj všichni nevíte rozdíl mezi klasifikací CD a CF? Článek o klasifikacích mám pročtený, jen nechápu jestli je CF nástupcem CD s přísnějšími kritériemi a nebo jsou obě klasifikace naprosto odlišné pro jiný typ motoru.
Lze tam kde je doporučeno CD použít olej klasifikace CF???
Lze tam kde je doporučeno CD použít olej klasifikace CF???
Máš to slabo prečítané:
http://www.oleje.cz/index.php?left=dvou ... =mot_vykon
Citujem:
"CF - Současná (Výkonnostní třída API) - Zavedena v roce 1994. Pro off-road motory s nepřímým vstřikováním a motory používající palivo s hmotnostním objemem síry nad 0.5%. Může být použit místo CD olejů."
http://www.oleje.cz/index.php?left=dvou ... =mot_vykon
Citujem:
"CF - Současná (Výkonnostní třída API) - Zavedena v roce 1994. Pro off-road motory s nepřímým vstřikováním a motory používající palivo s hmotnostním objemem síry nad 0.5%. Může být použit místo CD olejů."
Ahoj mám v servisní knížce napsáno, že pro můj automobil je nutno použít olej s API SG, dočetl jsem se od ing. Černého, že tato třída "SG" je zastaralá. Mám vysokootáčkový vůz japonské výroby a je dovezený z D. Předpokládám, že se tam o něj starali velmi dobře. Má 150kw. Co byste mi doporučili jako náhradu za SG třídu. Děkuji.
Norma SG byla pro motory 1989-93. Můžeš použít SH, SJ nebo nejnovější SL a SM. Čím dále je druhé písmeno v abecedě, tím je olej lepší ale jde použít i pro starší vozy. Do tohoto motoru bohatě stačí nějaký 10W-40, většina má normu SL a ACEA A3. Jestli pro tebe ale není rozhodující cena, klidně můžeš použít 5W-40 nebo třeba i ten Mobil1 0W-40.
Souhlasím, s výhradou toho API SM: ten rozhodně nepoužívej, stejně jako viskozity 0W-30 a 5W-30 a oleje v ACEA A1/B1 a A5/B5!Anonymous píše:Norma SG byla pro motory 1989-93. Můžeš použít SH, SJ nebo nejnovější SL a SM. Čím dále je druhé písmeno v abecedě, tím je olej lepší ale jde použít i pro starší vozy. Do tohoto motoru bohatě stačí nějaký 10W-40, většina má normu SL a ACEA A3. Jestli pro tebe ale není rozhodující cena, klidně můžeš použít 5W-40 nebo třeba i ten Mobil1 0W-40.
Ty viskozity také nedoporučuji, ale pokud bude nějaký nový olej 5W-40 nebo 0W-40 normy API SM, tak nevidím důvod ho nepoužít.Anonymous píše:Souhlasím, s výhradou toho API SM: ten rozhodně nepoužívej, stejně jako viskozity 0W-30 a 5W-30 a oleje v ACEA A1/B1 a A5/B5!Anonymous píše:Norma SG byla pro motory 1989-93. Můžeš použít SH, SJ nebo nejnovější SL a SM. Čím dále je druhé písmeno v abecedě, tím je olej lepší ale jde použít i pro starší vozy. Do tohoto motoru bohatě stačí nějaký 10W-40, většina má normu SL a ACEA A3. Jestli pro tebe ale není rozhodující cena, klidně můžeš použít 5W-40 nebo třeba i ten Mobil1 0W-40.
Třeba Castrol Magnatec jako jeden z mála ve třídě 5W-40 má tuto nejnovější normu API SM. Přitom se hojně používá běžně i do starších aut, i když jsem koukal, že tu moc oblíben není.Takže, pánové, neškodilo by sem třeba napsat, jaké máte osobně negativní zkušenosti s oleji Castrol. Ještě bych chtěl podotknout, že Castrol neprodávám ani jsem ho zatím neměl tu čest ho ve voze použít, mám svoji oblíbenou značku a jsem velmi spokojen. Takže bych chtěl znát pouze Vaše názory, rád se něčemu novému přiučím. Děkuji.
Nikdy jsem neměl problémy s aplikací oleje jakékoli značky, kromě Castrolu! A to jak v motoru, tak v převodovce. A nejen já: mám takových případů hned několik v okruhu svých známých, byť tady uznávám, že ony problémy byly spíše důsledkem jejich snahy poskytnout svým miláčkům "to nejlepší", než "nekvalitou" Castrolu.
A norma API SM je stavěná speciálně na turbodieselové motory vybavené FAP, tedy tyto oleje nesmí obsahovat aditiva, jež FAP poškozují, což jsou bohužel shodou okolností právě ta dosud nejlepší známá aditiva. Přeber si to s přihlédnutím k motoru, do něhož chceš takový olej nalít!
A norma API SM je stavěná speciálně na turbodieselové motory vybavené FAP, tedy tyto oleje nesmí obsahovat aditiva, jež FAP poškozují, což jsou bohužel shodou okolností právě ta dosud nejlepší známá aditiva. Přeber si to s přihlédnutím k motoru, do něhož chceš takový olej nalít!
Já bych to viděl stejně jak anonym a anonymAnonymous píše:Souhlasím, s výhradou toho API SM: ten rozhodně nepoužívej, stejně jako viskozity 0W-30 a 5W-30 a oleje v ACEA A1/B1 a A5/B5!Anonymous píše:Norma SG byla pro motory 1989-93. Můžeš použít SH, SJ nebo nejnovější SL a SM. Čím dále je druhé písmeno v abecedě, tím je olej lepší ale jde použít i pro starší vozy. Do tohoto motoru bohatě stačí nějaký 10W-40, většina má normu SL a ACEA A3. Jestli pro tebe ale není rozhodující cena, klidně můžeš použít 5W-40 nebo třeba i ten Mobil1 0W-40.
Kvalita Castrolu se tu probírala už mnohokrát - nebo spíš nekvalitaAnonymous píše:Třeba Castrol Magnatec jako jeden z mála ve třídě 5W-40 má tuto nejnovější normu API SM. Přitom se hojně používá běžně i do starších aut, i když jsem koukal, že tu moc oblíben není.Takže, pánové, neškodilo by sem třeba napsat, jaké máte osobně negativní zkušenosti s oleji Castrol. Ještě bych chtěl podotknout, že Castrol neprodávám ani jsem ho zatím neměl tu čest ho ve voze použít, mám svoji oblíbenou značku a jsem velmi spokojen. Takže bych chtěl znát pouze Vaše názory, rád se něčemu novému přiučím. Děkuji.
No jo, když holt lidi úplně zblblí marketingem cpou do svých starých aut něco, co tam ale vůbec nepatří...Anonymous píše:Nikdy jsem neměl problémy s aplikací oleje jakékoli značky, kromě Castrolu! A to jak v motoru, tak v převodovce. A nejen já: mám takových případů hned několik v okruhu svých známých, byť tady uznávám, že ony problémy byly spíše důsledkem jejich snahy poskytnout svým miláčkům "to nejlepší", než "nekvalitou" Castrolu.
A norma API SM je stavěná speciálně na turbodieselové motory vybavené FAP, tedy tyto oleje nesmí obsahovat aditiva, jež FAP poškozují, což jsou bohužel shodou okolností právě ta dosud nejlepší známá aditiva. Přeber si to s přihlédnutím k motoru, do něhož chceš takový olej nalít!