Kuci leju teď už do dvou Volvích naft 2.4 s bi turbem ESP 0W30 ( C3), měním po 10k km, výrobce předepisuje A5/B5 0w30
stále přemýšlím zda časem nepřejít na 5w30 ESP C3, ale proč si "odůvodňuji" 0w30 je:
a) trasy jsou nejčastěji cca 25 km, občas třeba 100 km, ale zejména u jednoho auta je pak celkem často přidán "skok" pár km po okolí, to je jeden důvod proč si říkám že je 0w30 lepší (pro klid v duši, že když se s tím cukne, což by se s naftou nemělo, tak je tam aspoň ta 0)
b) ne vždy musí bufík fungovat a už vidím, že to bude jak na potvoru až bude -15, tam už by ten rozdíl 5w vs 0w mohl být znát ne ? bufík stejně přímo olej neohřívá
c) klid v duší že alespoň SAE držím podle výrobce
je pravdivá moje domněnka že se 0w30 oproti 5w30 malinko rychleji ohřeje, nebo to není pravda ?
Přineslo by autu použití 5w30 nějaké jiné pozitivum než že olej rychleji degraduje ? To se snažím řešit výměnou po 10k km.
Občas potom jedem na dovolenou, dálnice, 1000 km v kuse, jak moc bych se měl s těmito oleji "hlídat"? aby to stíhalo mazat (protože kdybych jezdil převážně tohle, tak tam dám 40). Je rozdíl zima a léto ?
To je první téma. No a olej beru od dovozce Mobilu do ČR, tady :
https://www.maierkorduletsch.cz/maier-k ... -maziva-ks
a nálepky s etiketou na zadní straně moc nelícují, nejdřív jsem myslel že tam ani není ta spodní odlepitelná vrstva, ale pak jsme jí našel, i tak mám jisté pochybnosti, je to v pohodě nebo je to panč ? Přidal bych fotku ale nevidím možnost přidat přílohu.