Baterie EFB do auta bez SS

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
adamistr0
Příspěvky: 19
Registrován: úte pro 03, 2019 13:30

Baterie EFB do auta bez SS

Příspěvek od adamistr0 »

Zdarec, chtěl jsem se zeptat, jestli máte někdo zkušenosti s EFB bateriemi ve starších autech bez SS? Chci hlavně nějakou, která dlouho vydrží.
Aktuálně mám modrou Vartu myslím 64 Ah čtvrtým rokem a když zapnu zapalování, tak už mi ani nejede posilovač a napětí klesne k 11,2 V (podle nepřesného ukazatele v zapalovači). Staruje zatím v pohodě, ale myslím, že zimu už nepřežije.
Největší, která se mi do auta vleze bude Exide 77 Ah (EA770). Objevil jsem ale ještě EFB baterie, které by měly mít silnější elektrody a celkově být "kvalitnější'. Stejné rozměry má Exide EL700, která má jenom 70 Ah, ale trochu vyšší váhu. Cena je o pár stovek vyšší.
Nebo to nemá smysl?
Jezdím teď dlouhé trasy (60 km), auto je Fiat Stilo JTD 2003.
Diky za odpovědi
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Baterie EFB do auta bez SS

Příspěvek od pepoh »

posilovac s vypnutym motorom??
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
adamistr0
Příspěvky: 19
Registrován: úte pro 03, 2019 13:30

Re: Baterie EFB do auta bez SS

Příspěvek od adamistr0 »

No je elektrický. I když si nejsem 100% jistý, jestli šel i před tím. Ale když klesne napětí pod určitou hranici, tak se vypne.
Ale řešíš naprosto nepodstatné věci. Vím, že předtím mi voltmetr neukazoval tak nízké hodnoty, navíc baterka dostala zabrat, když jsem musel dojet 150km domů bez alternátoru. Takže ji budu měnit tak jako tak.
Jenom chci vědět, jestli někdo tu lepší baterii zkoušel a jaké s ní má dlouhodobé zkušenosti. Jestli vydrží déle, nebo je jenom stavěná na větší počet cyklů.
Brembo
Příspěvky: 2293
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Baterie EFB do auta bez SS

Příspěvek od Brembo »

Tie batérie su určené hlavne pre autá,čo často štartuju. Takže to nevyužiješ. 2. rozhoduje i nabíjacie napatie-tie akumulátory potrebuju o niečo vyššie napatie- medzi 13,8V a 14,2 V. A nekupuj Vartu-všeobecne velmy nízka životnost. Exide,Banner su velmy dobré a tiež Yuasa-tá je ale drahá.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie EFB do auta bez SS

Příspěvek od Durex »

Tak cpát do auta zbytečně velké aku z hlediska kapacity nic moc nepřináší. I když sem svého času jezdil ve favoritu 90 Ah … :lol: Měl sem jí ale zadarmo ...

EFB nebo AGM použít můžeš. Ničemu neublížíš. Ale největší vliv na životnost aku má stav dobíjecí soustavy a její regulace. Takže za mě lepší aku klidně dej. Delší životnost se dostaví, pokud bude dobíjení ok. Pokud pojedeš 150 km bez altíků, tak ta aku odejde stejně rychle resp spíš rychleji, než stará kyselinová klasika …
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
jarson1
Příspěvky: 2059
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Baterie EFB do auta bez SS

Příspěvek od jarson1 »

ja si myslým, že je dobré zachovat v aute bateriu takej technologie, na ktoru bol navrhnutý dobijaci system. Totiž ako bolo povedané, na životnosť baterie ma zásadný vplyv. Samozrejme aj spôsob použitia vozidla , ale dobíjaci system a jeho stav hlavne.
Teda ja myslým, že za daných okolností EFB tu v tomto aute asi nie ( podobne AGM). Ale to len moje velmi vseobecné znalosti...
Z klasiky "olovo Ca-Ca" ak ti ide o životnost tak by som sa ja pozrel na znacku Yuasa napríklad rad 5000 ( ale podla mna stačí aj 3000).
Dajme tomu taketo niečo:
https://eshop.micronix.sk/akumulatory-a ... -80ah.html
toto mas priamo z konfiguratora pre Fiat style JTD 1.9 ( ak som teda trafil model )
Ak myslíš, že by sa dala v pohode použiť aj technologia EFB, prípadne AGM - neviem co to urobí, vo vseobecnosti sa ale toto pre auta s klasicky riadeným dobíjaním neodporucaju - u Yuasy najdes aj toto samozrejme . Cenový rozdiel už nie je tak extremny.
Absolutnou špicou su baterie Optima - myslím vsak , že tu je skoro vsetko AGM. A obávam sa ,že cena ta spolahlivo odradí. Okrem toho toto je fakt extrem, ktorý ťazko bežne využiješ.
A nakoniec stále ostáva otázkou tá vhodnost inej technologie než Ca-Ca pre danu aplikáciu. Možno by to šlo...neviem posúdit.Tu by ale asi fundovane poradil skôr niekto "elektricky" vzdelaný.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
adamistr0
Příspěvky: 19
Registrován: úte pro 03, 2019 13:30

Re: Baterie EFB do auta bez SS

Příspěvek od adamistr0 »

Vím, že je to pro auta se SS, ale právě proto by měly být "kvalitnější" ne? Co se dobíjení týče, tak to vyšší napětí bude kvůli rychlejšímu nabití před opětovným startem ne? Mně tedy nabíjí nějakých 13,5 V.
Že by byla zbytečně velká se mi nezdá, do dvoulitrového dieslu přeci nebudu dávat nějakou padesátku.
Yuasa vypadá zajímavě, ale při vyšší kapacitě má o dvě kila méně. To mi přijde už dost. Aby nebyly právě ošizené destičky...

Asi nakonec koupím tu Exide premium, ale 72Ah, je o dvě stovky levnější - asi přirážka za první místo u heureky
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Baterie EFB do auta bez SS

Příspěvek od pepoh »

adamistr0 píše:Vím, že je to pro auta se SS, ale právě proto by měly být "kvalitnější" ne?
v podstate ano. agm je este lepci.
https://batteryworld.varta-automotive.c ... -do-i-need
https://www.yuasa.co.uk/info/technical/ ... explained/
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
jarson1
Příspěvky: 2059
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Baterie EFB do auta bez SS

Příspěvek od jarson1 »

tak teraz, ked som toto prečítal, myslým, že by si EFB asi použiť mohol. V podstate sa jedná o další level klasickej olovenej Ca-Ca baterky. Výraz "odolnejší" by bol síce asi viac vhodný než "kvalitnejší" možno, ale to nie je podstatné.Zdá sa , že by nemal byt problém toto použiť v aute urobenom na klasickú baterku, myslím teda...Len tá cena...
Na druhej strane , aspon podla marketingu, to bude asi jediná súčiastka, ktorá bude fungovať, až sa zvyšok auta rozpadne :mrgreen:
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Odpovědět