Změna oleje u BMW M57

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Vector
Příspěvky: 47
Registrován: ned srp 23, 2020 16:21
Bydliště: Brno

Změna oleje u BMW M57

Příspěvek od Vector »

Ahoj všichni. Rád bych vyměnil v otcově BMW s dieselem M57 olej, jelikož on na to nesáhnul hodně dlouho (bojím se, že více než 2 roky). Bohužel co jsem se bavil s mechanikem, který to dělal doposud, tak se mi zdá, že tam minimálně jednou nalil HX7 10W-40. To mi ale po mém zděšení, že nejde o C3 :!: , raději nepotrvdil. :evil:

Auto je vybaveno DPF, má už něco odjeté (poctivých 280 tis. km) a aktuálně se s ním jezdí již méně často (druhé auto v rodině - město, nebo někam na dovolenou).

Otázka zní: Co tam můžu nalít? Docela mi do oka padl Shell Ultra Professional AM-L 5W-30 (prý přímo pro BMW). Byla by to dobrá volba? A jak se tento Shell AM-L liší od Shellu ultra ECT 5W-30 C3?

Plánuji tam ten olej měnit po 10 tis. km a nebo max. co dva roky. Byť tam ten DPF je už kdovíjaký (aktuálně prý nějak „čištěný“, ale stále origo), tak by tam ta C3 stejně měla být a nelpím na ní zbytečně, že ano?

Díky!
Mazda 2-DE 1.5 GT 76 kW
Motor: Valvoline Maxlife 5W-40, převodovka: Valvoline GearOil 75W-90
Filtry: MANN
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Změna oleje u BMW M57

Příspěvek od Pitris »

Po 280-ti tkm bych nešpekuloval jestli AM-L nebo ECT a nalil tam 5w40 s normou BMW-LL-04 a měnil olej po roce (nebo za 10 tkm).
A třeba Yacco VX 1000 FAP 5w40, Ravenol VMO 5w40 nebo Eneos Hyper 5w40, Petronas Syntium 3000 AV 5w40 či Valvoline All-Climate Diesel C3 5w40.

Druhý rok už olej nebude stoprocentní.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Vector
Příspěvky: 47
Registrován: ned srp 23, 2020 16:21
Bydliště: Brno

Re: Změna oleje u BMW M57

Příspěvek od Vector »