Oleje.cz

 

Výměna hydraulického oleje ve sklápěcím vleku

Fórum o průmyslových mazivech

Moderátoři: Demo, Pitris

Výměna hydraulického oleje ve sklápěcím vleku

Příspěvekod maxx99 » stř črc 15, 2020 21:08

Ahoj, mám vlek domácí výroby (2018), který má hydrauliku a rád bych vyměnil olej, tak jestli doporučíte jakej (není k tomu dokumentace a člověk, co to vyrobil již nežije) a případně bych i ocenil radu JAK, protože to nemá žádnej výpušťák. Vypustit by to asi šlo přes nějakou hadici, ale jak pak dát nový, kolik ho dát atd....

Nepřišel jsem na to, jak sem dát fotku, tak jsem ji nahrál do odkazu.

https://uloz.to/file/sX1GPTT5CIwD/10977 ... 7082-n-jpg
maxx99
 
Příspěvky: 72
Registrován: úte črc 28, 2015 16:30

Re: Výměna hydraulického oleje ve sklápěcím vleku

Příspěvekod František Smíšek » pát črc 17, 2020 9:27

Pokud vlek není v nepřetržitém provozu, vydrží olej minimálně 5 let, spíš více. Jinak vypustit povolením šroubení na hadicích. asi na všech. Nalít plnou nádrž oleje OTHP3, Mogul trans 80, Gyrol 80, Paramo HM 32, apod., podle dostupnosti. Uvést systém do chodu, střídavě zvedat korbu a dolívat olej, odvzdušní se po několikerém zvednutí. Olej zásadně dolívat při spuštěné korbě (zasunutém hydr. válci), jinak hrozí při spouštění korby roztržení nádrže.
Franta
František Smíšek
 
Příspěvky: 123
Registrován: čtv črc 24, 2008 13:17
Bydliště: Praha

Re: Výměna hydraulického oleje ve sklápěcím vleku

Příspěvekod kater » pát črc 17, 2020 11:11

Olej OTHP32 je olej so zvýšeným trením a je vhodnejší pre hydro prevodovky a hydromeniče.Pre priamočiare hydromotory(piestnice) sa lepšie hodí olej HM46.Na výrobcovi až tak nezáleží.
kater
 
Příspěvky: 218
Registrován: ned úno 09, 2020 21:59

Re: Výměna hydraulického oleje ve sklápěcím vleku

Příspěvekod maxx99 » pát črc 17, 2020 18:55

No nalít plnou nádrž je právě ten problém, nemá to nikde hrdlo na nalití, proto se ptám jak by se to dalo udělat...
maxx99
 
Příspěvky: 72
Registrován: úte črc 28, 2015 16:30

Re: Výměna hydraulického oleje ve sklápěcím vleku

Příspěvekod František Smíšek » pát črc 17, 2020 20:52

Pokud dobře vidím, tak nádrž je ono modré těleso uprostřed fotky a uzávěr s odvzdušněním je ten výčnělek nahoře uprostřed nádrže. V každém případě musí mít nádrž odvzdušnění, protože hladina při činnosti silně kolísá - při sklopení je většina obsahu natlačena do válce ("maileru").
kater píše:Olej OTHP32 je olej so zvýšeným trením ......

Jako vtip dobrý - to, že olej obsahuje modifikátor tření, rozhodně neznamená, že zvyšuje tření!!! Doporučuji nastudovat něco z teorie ATF, jaký je rozdíl mezi specifikacemi GM a Ford, rozdíly v závislosti součinitele tření na smykové rychlosti, atd, nemá cenu to tady dále pitvat. Jinak OTHP3 (nebo 32, jsou to shodné výrobky, označení závisí na výrobci) používá např. BRANO jako náplň svých zvedáků, kromě toho je k dostání prakticky u každé pumpy v litrovkách, na rozdíl od HM32, HM46, které se prodávají jen ve velkém. Mogul Trans 80 odpovídá viskozitně přibližně HM46, je u pump také v litrovkách, ale není vhodný jako hydraulický olej pro použití ve velkých mrazech (pod -10°C), což ale asi v tomto případě nevadí.
Franta
František Smíšek
 
Příspěvky: 123
Registrován: čtv črc 24, 2008 13:17
Bydliště: Praha

Re: Výměna hydraulického oleje ve sklápěcím vleku

Příspěvekod maxx99 » pát črc 17, 2020 22:05

To ano, ale to je jen odvzdušnění a je tam natvrdo, nedá se sundat, pouze může ten "klobouček" vyjet o kousek...a když bude korba dole, tak k tomu není přístup vůbec, je ta nádrž pod korbou...
maxx99
 
Příspěvky: 72
Registrován: úte črc 28, 2015 16:30

Re: Výměna hydraulického oleje ve sklápěcím vleku

Příspěvekod kater » sob črc 18, 2020 8:23

Prerobiť nádrž,tak aby to odvzdušňovanie slúžilo aj ako nalievací otvor a na odvdušňovaciu zátku dať mierku.
kater
 
Příspěvky: 218
Registrován: ned úno 09, 2020 21:59

Re: Výměna hydraulického oleje ve sklápěcím vleku

Příspěvekod bio » sob črc 18, 2020 19:37

a hlavně vyměnit filtr!
bio
 
Příspěvky: 918
Registrován: čtv bře 06, 2008 22:15

Re: Výměna hydraulického oleje ve sklápěcím vleku

Příspěvekod František Smíšek » ned črc 19, 2020 10:46

Filtr je typ FG11, je to ruská licence pocházející z MIGu 15, ale používal se ve všem možném, m.j. i v okruhu sklápění v Aviích. Existují do něho vložky více druhů, papírová na jedno použití a sítová (ty byly v Aviích), ta se jen vypláchne v benzínu. Celý systém je evidentně koncipován jako bezúdržbový, s celoživotnostní náplní. Takže jsou dvě možnosti - buď to předělat, jak je uvedeno výše a olej doplnit při sklopené korbě pomocí stříkačky a hadičky, nebo (pokud s tím nebudete jezdit v kamenolomu pod bagrem ve dvousměnném provozu) zamáčknout slzu a nechat to tak. Přál bych vám vidět, s jakými náplněmi kolikrát jezdí např. uvedené Avie. Pochopitelně to na životnosti hydrauliky nepřidá, ale než se stačí projevit její poruchy, odejde 99% takovýchto vozidel na korozi rámu i karoserie.
Franta
František Smíšek
 
Příspěvky: 123
Registrován: čtv črc 24, 2008 13:17
Bydliště: Praha

Re: Výměna hydraulického oleje ve sklápěcím vleku

Příspěvekod maxx99 » pon črc 20, 2020 21:02

Františku, máte naprostou pravdu, bohužel mě tyhle věci nedají spát a mám rád vše v pořádku, jsem na to nemocný...ještě je trochu úniku přes pístnici, tak si myslím, že bude chtít časem trochu alespoň dolít, napadá Vás jak to udělat, aniž bych musel celý systém předělat, jak je psáno shora, a taky kdy alespoň to dolití udělat? Čekat až to přestane jít se mi moc nechce :roll:
maxx99
 
Příspěvky: 72
Registrován: úte črc 28, 2015 16:30

Re: Výměna hydraulického oleje ve sklápěcím vleku

Příspěvekod František Smíšek » úte črc 21, 2020 6:46

Tenhle systém při nedostatku oleje nepřestane fungovat, jen se zkrátí výška zdvihu maileru. Jak jsem už psal, olej půjde určitě doplnit stříkačkou ("šprickou"). Tou by šel systém po vypuštění i naplnit, po rozpojení vratné hadice pod nádrží, pokud se smíříte s tím, že při zpětném zapojování hadic něco vyteče na zem.
Franta
František Smíšek
 
Příspěvky: 123
Registrován: čtv črc 24, 2008 13:17
Bydliště: Praha

Re: Výměna hydraulického oleje ve sklápěcím vleku

Příspěvekod Pedro » úte črc 21, 2020 7:54

Olej v techto systemech skutecne vydrzi hodne dlouho, pri domacim pouzivani, bych ho nemenil.
Jen obcas hlidat množství, ale jak vyse psano, mirny nedostatek pouze nevytlaci mailer nadoraz.
Aby doslo napr k zavzdusneni, musi chybet hafo.
Kdysi jsem nekomu menil tekouci zasobnik. Pouzil jsem starý hasicak nalezato, udelal primitivni ventil, ktery sel vyndat a manikovi udelal do otvoru primitivni merku. Tu sice brzy nekde ztratil, tak jsem udelal novou a na tenke lanko povesil k ramu. Co vim, tak mu ten samodomo stroj, slouzil na pozemcich pres 20 let. V okruhu byl nejaky filtr s vlozkou, ten pry občas menil. Olej nikdy.
Po pravde, nepamatuju si, jestli kdyz jsem jezdil s T 148, S 706 a Liaz 110,ze by se nekdy menil olej.
Nedavno jezdil s vanou Kerax od Renaultu, napln puvodni rv 2012. A casto,, pod barem,,.
Uživatelský avatar
Pedro
 
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6


Zpět na Průmyslová maziva

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků