Bramborak3 píše:Rozhodíš akorát dobře namíchaný olej Mobil fs 5w50. Ten má v sobě vše potřebné i pro gufírka. Tim že je formulovan pro motory co už olej žerou. Takže se na aditiva zvlášť vyser...Sežen Mobil Fs 5w50 který je ověřeně z trhu z Německa a spol a klid. Ja mám najeto 382 tis na 330i a ted si motor sežral na 750 km cca 2 deci oleje 10w50. Takže tak. Ale zase mám konceptně úplně jiny motor. Nicméně troufnu si tvrdit, že ti Fs 5w50 sníží spotřebu oleje oproti původnímu 5w40 na cca 0,6 - 0,7 l na 1800-2000km. Což je na ten obří motor přijatelná spotřeba.
Dík za radu Dobre teda dám tam čistý fs 5W-50 a uvidím aká bude sporteba oleja.
Ak to začne v budúcnosti žrať viacej ako doteraz, tak potom porozmýšľam nad aditívami ...
uvazujem tak ze pruzna cast bude nejaky syntetik guma, mozno aditivum ich trochu nabobtna a zacnu trochu viac tesnit.
ale ak su vypalene, a zdeformovane teplom a casom, asi moc aditvum nepomoze...
LPG X-CESS VST MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
shark: Z vlastní zkušenosti soudím, že na nedostatečně fungující (ztvrdlá) ventilová gufera žádné aditivum nepomůže. U své předchozí Omegy (2.6 V6, 5,75 litru olej. náplň) jsem vyzkoušel leccos, marně. Jsou-li příčinou zvýšené spotřeby oleje právě gufírka, řešením je jen jejich výměna (spotřeba oleje z cca třičtvrtě litru na tisíc km klesla na necelý litr během výměnného intervalu 12tis.km.) Výševiskózní olej maličko pomoci může, fakt jen trošku.
pepoh píše:uvazujem tak ze pruzna cast bude nejaky syntetik guma, mozno aditivum ich trochu nabobtna a zacnu trochu viac tesnit.
ale ak su vypalene, a zdeformovane teplom a casom, asi moc aditvum nepomoze...
Colommbo píše:shark: Z vlastní zkušenosti soudím, že na nedostatečně fungující (ztvrdlá) ventilová gufera žádné aditivum nepomůže. U své předchozí Omegy (2.6 V6, 5,75 litru olej. náplň) jsem vyzkoušel leccos, marně. Jsou-li příčinou zvýšené spotřeby oleje právě gufírka, řešením je jen jejich výměna (spotřeba oleje z cca třičtvrtě litru na tisíc km klesla na necelý litr během výměnného intervalu 12tis.km.) Výševiskózní olej maličko pomoci může, fakt jen trošku.
Asi máte pravdu. Ja iba špekulujem ako oddialiť tú výmenu gufier Je to kopec roboty, motor musí von. Dá sa to urobiť aj s motorom v aute, ale treba nato nejaké špeciálne nástroje atď ....
Já se toho taky bál, ač motor ven není třeba, úplně stačila představa demontáže hlav. Takže jsem jezdil a doléval, až mi kamarád řekl o svém známém mekánikovi, který umí gufera vyměnit bez sundání hlav(y.) Nejdřív udělal jemu 16v čtyřválec a mně že by gufera udělal taky. Tož jsem do toho hned skočil a povedlo se. Když mi předával auto, říkal, že véšestku už raději nikomu slibovat nebude...
Mě současné 330i spapalo 0.8 l na 2400km a mám pořád 2mm pod horní měrku. Takže dolivat půl litru budu až tak za 1000km. Coz je v pohodě. 10w50 je dobrá volba zvlášť při 390 tis km...