Skokové zvýšení spotřeby oleje po servisu

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

bio
Příspěvky: 934
Registrován: čtv bře 06, 2008 22:15

Re: Skokové zvýšení spotřeby oleje po servisu

Příspěvek od bio »

Jednoválec Honda GX 390 /2019/2020, mazání rozstřikem, čili olejovou mlhou/ to má vyřešeno tak, že odvětrání motoru je vyvedeno z víka ventilů přímo do sání před karburátor / za vzduchový filtr/.
jarson1
Příspěvky: 2088
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Skokové zvýšení spotřeby oleje po servisu

Příspěvek od jarson1 »

No takto to mam aj na toyote ( akurat , že tam nie je karburátor :) ) , ale v tom vyvedení sa práve onen ventil nachádza. Ty tam teda žiaden ventil nemáš? Ako sa potom reguluje tlak/podtlak? Žeby práve nejako tým otvorením karburátora?
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Skokové zvýšení spotřeby oleje po servisu

Příspěvek od pepoh »

https://translate.google.com/translate? ... ion_system
chapem tak, ze je to system na kazdom motore
Na počátku padesátých let profesor Arie Jan Haagen-Smit prokázal, že znečištění z motorů automobilů bylo hlavní příčinou smogové krize v Kalifornii v Los Angeles. [4] Kalifornská kontrolní komise pro znečišťování motorových vozidel (předchůdce Kalifornské rady pro zdroje vzduchu ) byla založena v roce 1960 a začala zkoumat, jak zabránit úniku plynných plynů přímo do atmosféry. [5]Systém PCV byl navržen tak, aby recirkuloval plyny do přívodu vzduchu, aby mohly být kombinovány s čerstvým vzduchem / palivem a kompletněji spáleny. V roce 1961 vyžadovaly kalifornské předpisy, aby byly všechny nové vozy prodávány se systémem PCV, což představuje první implementaci zařízení na regulaci emisí vozidel . [6]

V roce 1964 byla většina nových vozů prodávaných v USA vybavena dobrovolnou akcí v odvětví, aby nemusely vyrábět více vozidel specifických pro stát. PCV se rychle stala standardní výbavou všech vozidel na celém světě díky svým výhodám nejen ve snižování emisí, ale také ve vnitřní čistotě motoru a životnosti oleje. [1] [7]
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: Skokové zvýšení spotřeby oleje po servisu

Příspěvek od Bramborak3 »

Když se zminoval olej separator.. Nevíte pls po kolika km nebo letech se mění i s hadicema ? Byl dělaný před 3 roky komplet před 36 tis km.
jarson1
Příspěvky: 2088
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Skokové zvýšení spotřeby oleje po servisu

Příspěvek od jarson1 »

páni, ja teda neviem, osobnu skusenost s tym velmi nemám - viem ze to tam je a ako to funguje - to je vsetko. Na toyote mam ventil , ci je tam aj zabudovany odlucovac nemam potuchy. Na honde je jedno aj druhe, ale samozrejme uz fabricky. V plane údržby u hondy o nejakej výmene reč nie je, o kontrole PCV vsak ano ( myslím , že po 40tkm ? nemám to pred sebou...je to spojené s kontrolou /udržbou niečoho dalsieho a robi to servis - teda nie v uživatelskej , ale v dielenskej prirucke to je). O kontrole alebo výmene odlucovaca som tam nic nevidel a ani som nejako nepocul, že by ho niekto riešil.
Mimochodom, asi som sa v mojom prvom príspevku nie celkom dobre vyjadril -myslím , že piesty a valce su mazane rozstrekom asi už odjakživa - celkom si neviem predstavit iný spôsob. Skôr som chcel povedat, že ako vsetko, aj toto sa vyvíja a maže sa týmto sposobom casto aj inde v motore, casto sa takto piesty a valce aj "dochladzuju", olej je rozprašovaný jemnejsie ... a hlavne s coraz riedšimi olejmi je teda aj táto olejova hmla jemnejsia a myslím teda náchylnejsia k nechcenému odsatiu. Možem sa pravdaže mylit, takto nejako to chápem.
Každopádne si myslím, že nesprávna cinnost PCV systému môže prispiet k nechcenej zvýšenej spotrebe oleja.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
bio
Příspěvky: 934
Registrován: čtv bře 06, 2008 22:15

Re: Skokové zvýšení spotřeby oleje po servisu

Příspěvek od bio »

to jarson1- fakt tam nic není
Mazda video https://www.youtube.com/watch?v=N5r4PittFNc
video od Subaru https://www.youtube.com/watch?v=YCOuTzuQlAU
možná by to chtělo vlastní vlákno PCV ventilu
jarson1
Příspěvky: 2088
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Skokové zvýšení spotřeby oleje po servisu

Příspěvek od jarson1 »

Toto je velmi pekne videjko a konkretne pre mazdu :) :)
https://www.youtube.com/watch?v=Mny4-srMdOU
Inak na Civicu je ten ventil velmi podobne ako v tom videu so subaru. Nastastie. Keby to bolo jak u tej mazdy , tak je to na posratie...motor je tu totiž naopak - sanie mam niekde pod pristrojovkou až :mrgreen:
A idealne to ma opäť toyota - výmena za minutu s prstom v nose 8)
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
nomacorc
Příspěvky: 87
Registrován: úte led 30, 2018 14:50

Re: Skokové zvýšení spotřeby oleje po servisu

Příspěvek od nomacorc »

Známá výrobní vada těchto motorů, konkrétně stíracích kroužků. Známý jezdí 10w50 a spotřeba oleje se drží okolo 0,5l na 1000km, pokud ho ale točí je schopné si to vzít mnohem více. Takže jestli chceš mít klid, zkusil bych nejdříve nějakou 10w60 a sledoval kolik to bude brát oleje a až posléze bych řešil kroužky, pokud tedy do toho chceš investovat.
Brembo
Příspěvky: 2294
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Skokové zvýšení spotřeby oleje po servisu

Příspěvek od Brembo »

ako je to v sučastnosti. To dost záleží od výrobcu. Bud dá odvetranie z bloku a použije separátor alebo z ventilového veka a separátor tam nie je. Na predchádzajucej Vectre som mal tiež ventil,lenže mal i obtokový kanál,takže prakticky bol zbytočný. Staré motory mali odvetranie do atmosferi bez odlučovačov a ventilov. Celé toto uzavreté odvetranie bolo zavedené kvoli zeleným. Bez ventilu sa tam podtlak nereleguluje,tak podtlak ani nemusí byt,doležité je aby nevznikal pretlak. Ked sa upravuju motory na preteky,tiež sa tam zvačša prerobí systém odvetrania-no predpisi povoluju odvetranie do atmosferi len so separátorom. U separátorov montovaných priamo výrobcom je životnost závislá na životnosti molytanovej peny-tá sa rozpadne asi po 8 rokoch,kilometrový nábeh príliš vysoku ulohu nehrá-teda pokial zo separátora može zachytený bordel odtekat spat do vane.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Odpovědět