Motorky a o motorkách všeobecně

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Hombre
Příspěvky: 1879
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Hombre »

To nejsem, ale starší gumy různých značek mám odjeté. Před koncem sezony musím obout předek, tak tam přidou gumy staršího data. Právě starší guma trochu ztvrdne a měla by vydržet déle. I z těmato gumama není problém škrtat stojanem v zatáčkách a drží. Kámoš, co jezdí závody veteránů na 750 Hondě, jezdí jen takové. Dle něj se zahřívají o něco déle a pak drží stejně.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Pedro »

S tim si Karle nehraj. Na moto nove poddajne gumy. Jezdis,tak prezouvej. To neni auto,kde rovnováhu drzet nemusis a drobne ulety ustojis. Kupovat gumu na moto,hlavne aby vydržela...
Hombre
Příspěvky: 1879
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Hombre »

Špatně jsi pochopil, gumy na výdrž nekupuji. Jediné gumy, se kteréma si mašina rozumí, jde s nima i ostřeji se vyřádit, jsou Metzeler, jiné na tu váhu nemají výdrž a špatně se sjíždí.
Kupuji sadu na sezonu, zadek vydrží přes 20tis.km a předek je po 15tis.km bez vzorku. Jelikož mám nájezd kolem 23tis.km ročně, musím zákonitě na těch 8tis.km další přední gumu. Volba pak padá na gumy se starším DOT ve slevě, určené pro supersporty, které jsou však již neprodejné . Nikdo je na divočení nechce, tak za tisícovku mám gumu, která je jako nová lepidlo s nájezdem kolem 3tis.km. Stářím trochu ztvrdne, nepodává již okruhové výkony, ale těch 8 tis.km vydrží s vlastnostma kvalitní cestovní gumy. Proto tímto způsobem mám vyzkoušeno více pneu. Ze sportů na suchu drží gumy stejně, na mokru je již rozdíl znát. Největší však bývá rozdíl na nerovnostech, některé je pohltí, druhé cítí každý kamínek a ty nejhorší ustřelují, nebo plavou .
O víkendu přede mnou na kruháči podjely na GS zánovní conti, ani nevěděl jak lehl a já projel aniž bych cítil nějaké kopnutí ustřelením do řiditek, nebo zadku s přední gumou za zenitem :lol: ( omluva, né deset, ale šest let stará. Deset měla předcházející jetá, jen na "dojezd" ze Šumavy - 3tis.km :lol: )
Jak bylo psáno dříve, gumám začnou tikat hodiny od prvního obutí a ne vypadnutím gumy z linky. :lol:
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Durex »

Hombre píše:gumám začnou tikat hodiny od prvního obutí a ne vypadnutím gumy z linky
Karle, tady s tebou nesouhlasím. Sice se v gumařině a ve vulkanizaci pohybuju jen 14 let,ale guma pracuje jak během vulkanizace-což je pochopitelný,tak pak to jede hned od vypadnutí z formy.

Ale pro tvůj styl obouvání mám částečně pochopení. Jen se někdy člověk nemůže divit tomu, že mu to někdy nečekaně klouzne ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od rousini »

Z dneška mám dobrej pocit. Jednak doufám, že zima je nadobro v zádeli (odpoledne bylo fajn póčo) a druhák mi to nedalo v garáži dodělat elektriku na Versysu. Chtěl jsem původně jak gripy, tak i zásuvku (cig. zapalovač (12V) + USB) zapojit přes spínané relé, ale nakonec jsem přes relé dal jen gripy. Určitě bych je zapomně vypínat...
Zásuvka má svůj osvětlený kolíbkový vypínač + pod proudem furt měří napětí sítě, tak na to snad nezapomenu, když to svítí. A hlavně se dá došťouchnout mobil bez nutnosti spínací skříňky. Byl docela boj na těch pokroucených řidítkách najít místo na všechno (+ držák mobilu = navigace). Boční kufry jsem koupil na jaře a teď jsem se rozkolíbal i pro topcase. Jsem zvědavej, kdy to všechno využiju :mrgreen:
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27405
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Pitris »

Chválím, obdivuji, a i tak trošku závidím....:twisted:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od rousini »

No motorka je tak nějak dodělaná do stavu, jak si představuju. Ještě budu muset jednou shodit nádrž (možná zítra) a demontovat airbox (posledně jsem nepochodil...), abych se dostal na svíčky. Plus výměna brzdovky a fridexu. Ale to už se na jízdě neprojeví, vidět to taky není a tak to není akutní.

Jinak se chci zeptat na zkušenosti s životností svíček. Dle manuálu se mění po 12 kkm. Přitom jsou tam předepsané iridiovky a je to dvouvál = poloviční počet zážehů. V autě cca. 60 kkm...
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Pedro »

12 tkm mi prijde malo. V prirucce co jsem dostal k Yi je psano,iridi Denso 90tkm,klasik Denso 60. (Dal jsem iridi)
U Horneta jsem udelal pres 30 a verim ze jsou tam dodnes.
Na prvnim SV pres 20 a prodano. Na dvou ostatních motkach,co jsem jeste mel vlastni, prodano brzy pro nevhodnost stroje.
Nyni mam na SV na nich cca 4tkm. A tak nejak se domivam,ze uz nikdy ven nepujdou.
Motka ma celkem 24tkm,dve pipky ho neustvaly,toz oil nechlamsta.
Skoda ze se nedelaj iridy pro SH, tam najizdim téměř 10tkm rocne,dala by se životnost vyzkouset.
Alma ma iridy taky, 40tkm za 9let. Ted uz to bude tak max 2tkm,toz asi budou na furt.
Nevim jestli tady na fóru iridi nekdo menil za opotrebovane. Vim ze Hombre,ale ten myslim z jinych duvodu.

Nedavno se mi ozval majitel myho Hornika. Kupoval ho tenkrát pro svou pipinku. Te se brzy zbavil a stroj pouziva celou dobu ve sve motoskole a pro kondicni jizdy.
Najeto celkem 120tkm. Krome brzd ,pneu,cidla ventilatoru a oleje nic nedelal. Pry uz zacal trochu chrastit rozvodak a retezovka je u konce. Tu jsem nemenil ani ja. Hustý.......
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od rousini »

Densa mám koupený a chci je vyměnit jen ze zvědavosti. Nepředpokládám, že bych ty původní vyhodil.
V servisu mi řekli, že občasné střelení do výfuku při podřazování způsobují svíčky. U kawy se tvářili, že je to normální takhle často měnit.
Nemám s tím problém pokud je to potřeba, ale na druhou stranu nerad dělám zbytečnosti a vyhazuju funkční věci a prachy.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Pedro »

Strileni do vyfuku...,nemam zájem o takovy veci. U karbecu to byla chuda smes.
Ze by zde blba,nevhodna hodnota svicek?
Nevim, tak casto menit svice u serioveho motoru :?
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od rousini »

Už vím, že nutně potřebuji krosku :mrgreen:
https://www.youtube.com/watch?v=wI4MjrYUDp4
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Durex »

Na tomhle a v takovým stavu se člověk nesveze každý den. Z dnešního pohledu všechno špatě. Ale ono to vůbec nevadí a fakt to baví ...
https://scontent-dus1-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5EEE243B
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9853
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Colommbo »

Moc krásná klasika! :wink:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27405
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Pitris »

Durex píše:Na tomhle a v takovým stavu se člověk nesveze každý den.
Jak napsal Jirka - klasika.
Ale nechej už toho a naber kurz Žampach :)
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od rousini »

Tak už konečně Denso svíčky v motoru...
Byl to boj. Na YT jsem nenašel návod, jak shodit airbox. Pak jsem v servisní příručce našel, že se mají povolit spony na hrdlech sání. Když jsem se k nim dostal (fakt přístup...), tak jsem zjistil, že to není ono, protože mi na airboxu zůstaly navěšeny hrdla s klapkama a mraky kabelů :mrgreen:

Bylo potřeba povolit jiné spony, ty blíž k airboxu, těsně pod rámem (přístup 2x na **ču). Imbus 3mm min 13cm dlouhý (tímto pozdravuji ke Stryhalovi a hlásím, že se podařilo). Žádnej vořech, žádný gola prodloužení, nic se do té škvíry mezi rám a blok TPS nevejde :twisted:

Ale zadařilo se a tak došlo na svíce. S ohledem na zánovní stav nebyl problém vytáhnout cívky a následně svíčky. S těma, zapuštěnýma v tunelu hlavy to bylo trošku maturita. Poskládat svíčák, prodloužení a redukce do strávné délky a postupně to tam spouštěd a přidávat mezikusy (nad hlavou zavazí rám s kabeláží).
Musel jsem sáhnout i po stopce z akušroubováku a jelikož je tenká a na páce pruží v krutu, tak se mi nové svíčky s podložkou trošku nečitelně dotahovali. Napoprve jsem je dotáhl jen tak aby se vytvarovala podložka a napodruhé už jsem ucítil dosednutí.

Ale prdel nastala po složení a vrácení nádrže. Jen v pantoflích jsem na to skočil projet, ještě bez kapotáže (dneska budu měnit fridex, když už to je oddeklovaný). Po nastartování rachot, úplně jiný zvuk. Takový tvrdší a trochu ostřejší. Něco jako motokrsový mašiny. Říkám si kuwa, že by to až tak pálilo :shock: ?
Jediný, co mě napadalo byly přehozené konektory na cívky, což je blbost, to by nejelo a pak špatně dotažená svíčka, že by podfukovala :?: Anebo ta kapotáž, že by tak tlumila hluk?

Nicméně projev motoru na přidání byl normální, za jízdy to vypadalo taky normálně. Po dojetí do garáže a rozléhajícím se "rachotu" si říkám, kuwa na to si přece nezvyknu :shock: Tak jsem to začal oblézat a naráz vidím vypadnutou hadici odvzdušnění (nevím čeho), která vede z hlavy do airboxu přes jakýsi mezikus, kde se napojuje, takže při zapojování druhého kusu ten první se uvolnil. Není se co divit. Nádrž už musí být v podstatě usazená a rukou tam poslepu něco navlíkat...

Starý svíčky vypadají OK, bez karbonu, závit a vnější elektroda šedá, porcelán jemně do cihlova.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Odpovědět