Karbonové šupinky v oleji
Moderátor: Colommbo
Re: Karbonové šupinky v oleji
Jo, Merlin, kdo neslyšel naživo, o hodně přišel!
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: Karbonové šupinky v oleji
clovece, ale nieco tu nesedí... použitie MOS2 ako mazadla sice napadlo jedneho chlapika už v roku 1935, ale bol to nemec a nemazal nimi motory, ale pristroj na testovanie lietadiel v USA . Využitie v motoroch prichadza ovela neskôr v 50tich rokoch... A to už boli vsetci anglickí letci dávno doma ( teda tí, ktorí prežili). Ako by sa im to potom dostalo do motorov letadiel? Je sice pravda , že s MOS2 sa ako so zázračným mazacím práškom všelijak experimentovalo už od roku 1940, ale to nebolo v motoroch. Islo prevažne o stroje ( ložiská, klby, klzne plochy, prevodovky....
Tak? ako to teda bolo?
Tak? ako to teda bolo?
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: Karbonové šupinky v oleji
https://www.ebay.com/sch/hagenautomatio ... 7675.l2562
https://www.ebay.com/itm/10ml-x-4-types ... SwK~tdsgLB nasiel som predajcu co ma praskove mazadla, ak by niekto chcel experimentovat
https://www.ebay.com/itm/10ml-x-4-types ... SwK~tdsgLB nasiel som predajcu co ma praskove mazadla, ak by niekto chcel experimentovat
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Karbonové šupinky v oleji
koncem srpna jsem měnil olej na autech rodičů. 1.6 mpi , BFQ, BSE.
Do obou aut jsem nalil pár ml MO EF, neměřil jsem kolik. BSE s tím jezdilo týden, cca 150km, BFQ zhruba 50. Žádné větší množství.
Nádoba na olej vyčištěná před vypuštěním, z obou aut zůstalo na dně několik těchto hrudek, lekl jsem se jestli to není nějaké ztvrdlé těsnění, ale šlo to nehtem rozkřupnout. Takže jsem usoudil karbon. Trochu jsem se nad tím pozastavil, ale vzpomněl jsem si na to až dnes, kdy jsem pročítal archiv tohoto fóra. Mohl jsem to vyfotit, dal jsem si to pěkně na ubrousek.
BFQ je doma od novoty, 16 let, 139tkm v době výměny, jezdilo na Shell Helix 5w40 (Hx7, lil to mechanik), filtry bosch/mahle. Na oleji bylo 10 tísíc. Nový olej šel Sunoco Synturo Xenon 5w40, purflux filtr.
BSE je doma 5 let, nájezd na oleji 8 tisíc, celkový při výměně 188tkm. Olej stejný, hx7 5w40. Následoval olej Mannol Extreme, filtr purflux.
Pointou to, že auta dostávají pravidelně čerstvý a kvalitní olej a stejně se to tam vytvoří. Jestli tomu pomohlo MO EF, těžko říct, bylo tam toho opravdu zanedbatelné množství v poměru s náplní 4,5l oleje.
Naposledy upravil(a) memartin dne stř lis 29, 2023 8:06, celkem upraveno 1 x.
polo 1.0 mpi LPG valvoline maxlife
106 1.0i: mannol 10w40
punto 1.3 jtd: Eurol Super Lite 5w-40
b6 2.0 tfsi mannol extreme 5w-40
106 1.0i: mannol 10w40
punto 1.3 jtd: Eurol Super Lite 5w-40
b6 2.0 tfsi mannol extreme 5w-40
Re: Karbonové šupinky v oleji
Podle mě se uvolnil bordel usazenej ve vaně.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40