Karbonové šupinky v oleji

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2517
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Karbonové šupinky v oleji

Příspěvek od lefort »

Jo, Merlin, kdo neslyšel naživo, o hodně přišel! ;-)
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
jarson1
Příspěvky: 2062
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Karbonové šupinky v oleji

Příspěvek od jarson1 »

clovece, ale nieco tu nesedí... použitie MOS2 ako mazadla sice napadlo jedneho chlapika už v roku 1935, ale bol to nemec a nemazal nimi motory, ale pristroj na testovanie lietadiel v USA . Využitie v motoroch prichadza ovela neskôr v 50tich rokoch... A to už boli vsetci anglickí letci dávno doma ( teda tí, ktorí prežili). Ako by sa im to potom dostalo do motorov letadiel? Je sice pravda , že s MOS2 sa ako so zázračným mazacím práškom všelijak experimentovalo už od roku 1940, ale to nebolo v motoroch. Islo prevažne o stroje ( ložiská, klby, klzne plochy, prevodovky....
Tak? ako to teda bolo?
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Karbonové šupinky v oleji

Příspěvek od pepoh »

https://www.ebay.com/sch/hagenautomatio ... 7675.l2562
https://www.ebay.com/itm/10ml-x-4-types ... SwK~tdsgLB nasiel som predajcu co ma praskove mazadla, ak by niekto chcel experimentovat
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Uživatelský avatar
memartin
Příspěvky: 25
Registrován: ned zář 24, 2023 22:42

Re: Karbonové šupinky v oleji

Příspěvek od memartin »

bjukemen píše: úte srp 28, 2018 21:28 zaujimave nemali by sa tam nachadzat ziadne supiny karbon ani nic..
koncem srpna jsem měnil olej na autech rodičů. 1.6 mpi , BFQ, BSE.
Do obou aut jsem nalil pár ml MO EF, neměřil jsem kolik. BSE s tím jezdilo týden, cca 150km, BFQ zhruba 50. Žádné větší množství.
Nádoba na olej vyčištěná před vypuštěním, z obou aut zůstalo na dně několik těchto hrudek, lekl jsem se jestli to není nějaké ztvrdlé těsnění, ale šlo to nehtem rozkřupnout. Takže jsem usoudil karbon. Trochu jsem se nad tím pozastavil, ale vzpomněl jsem si na to až dnes, kdy jsem pročítal archiv tohoto fóra. Mohl jsem to vyfotit, dal jsem si to pěkně na ubrousek.
BFQ je doma od novoty, 16 let, 139tkm v době výměny, jezdilo na Shell Helix 5w40 (Hx7, lil to mechanik), filtry bosch/mahle. Na oleji bylo 10 tísíc. Nový olej šel Sunoco Synturo Xenon 5w40, purflux filtr.
BSE je doma 5 let, nájezd na oleji 8 tisíc, celkový při výměně 188tkm. Olej stejný, hx7 5w40. Následoval olej Mannol Extreme, filtr purflux.
Pointou to, že auta dostávají pravidelně čerstvý a kvalitní olej a stejně se to tam vytvoří. Jestli tomu pomohlo MO EF, těžko říct, bylo tam toho opravdu zanedbatelné množství v poměru s náplní 4,5l oleje.
Naposledy upravil(a) memartin dne stř lis 29, 2023 8:06, celkem upraveno 1 x.
polo 1.0 mpi LPG :twisted: valvoline maxlife
106 1.0i: mannol 10w40 :P
punto 1.3 jtd: Eurol Super Lite 5w-40
b6 2.0 tfsi mannol extreme 5w-40
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: Karbonové šupinky v oleji

Příspěvek od rousini »

Podle mě se uvolnil bordel usazenej ve vaně.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Odpovědět