To vysvětlení by mě opravdu zajímalo!svara@ píše:...není třeba hned první výměnu oleje, místo schválené
0W-20, nalít 10W-40. Nebudu tu vysvětlovat proč, ale je to taky blbost.
Peugeot/Citroen B71 2290
Moderátor: Colommbo
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Jak je vidět je tu samý odborník. Máte rádi, líbí se vám rychlé a silné stroje. Vtom nejste
sami, mě taky. A třeba zrovna Ford Mustang a ne jenom ten, ale a spousty dalších, velmi silných
a výkonných vozů jezdí už léta na oleje se sníženou HTHS. Jsou to většinou oleje 0W-30 C2.
A jezdí bez problémů. Aha, to je vlastně v USA. Tak pardon, to sem nepatří. tady je každému
jasné že to je blbost. a že je třeba použít olej 20W 50 A3/B4. Jinak se to musí zadřít,
přeci .
sami, mě taky. A třeba zrovna Ford Mustang a ne jenom ten, ale a spousty dalších, velmi silných
a výkonných vozů jezdí už léta na oleje se sníženou HTHS. Jsou to většinou oleje 0W-30 C2.
A jezdí bez problémů. Aha, to je vlastně v USA. Tak pardon, to sem nepatří. tady je každému
jasné že to je blbost. a že je třeba použít olej 20W 50 A3/B4. Jinak se to musí zadřít,
přeci .
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Nastuduj si trochu reálií a specifik provozu v USA a pak pokračuj. Kromě mnohého jiného v USA se mění olej běžně po několika tisících mil, ne jako tady po 30 tkm, protože "Mámo, máme ten nejlepší Kastról, stál vosumset za litr a f servisu řikali, že to vydrží dva roky, nebo třicet tisíc kiláků!"
A v neposlední řadě - to, že je nějaký olej pro motor předepsaný přece neznamená, že je to pro něj to nejlepší a že na něj automaticky i všichni v USA jezdí, nebo mi chceš tvrdit opak?
Edit: třeba zrovna ten Mustang měl předepsáno 5w30, nyní asi 5w20, žádná C2 0wXX
A v neposlední řadě - to, že je nějaký olej pro motor předepsaný přece neznamená, že je to pro něj to nejlepší a že na něj automaticky i všichni v USA jezdí, nebo mi chceš tvrdit opak?
Edit: třeba zrovna ten Mustang měl předepsáno 5w30, nyní asi 5w20, žádná C2 0wXX
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
to lefort: Zbytečná námaha. Vidíš sám že je to zbytečný
Hlavně když svara@ jezdí na olej s HTHS 3,58 Teda aspoň to psal - ale kdo ví co vlastně bylo v tom kanystru....
Hlavně když svara@ jezdí na olej s HTHS 3,58 Teda aspoň to psal - ale kdo ví co vlastně bylo v tom kanystru....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
to je sice pravda ale kolko vydrzi taky motor a kolko by vydrzal s vyssou HTHS ? To ze vydrzi prvych 100 000 km bez problemov este neznamena ze by nevydrzal viac ak by sa od zaciatku pouzival iny olejjezdí už léta na oleje se sníženou HTHS. Jsou to většinou oleje 0W-30 C2.
A jezdí bez problémů.
vies na co su dobre oleje s este vyssou HTHS? na zavodenie, pretoze vydrzia vela a motory tiez
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Nechci tady být za rebela ani chytráka co spí v knihovně. Tak nevím o kolik víc kilometrů
se najede na olej 5W-40 o proti 0W-30. Jestli to je měřitelné. Už jsem tu psal, že z hlediska
mazání je to bezvýznamné. Něco ale zmíním. - Pro mazání teplotně a tlakově extrémně
namáhaných míst je viskozitní třída motorového oleje již méně důležitá. Suché nebo mezní
tření v motoru probíhá, ať už je naplněn oleji SAE 0W-20, nebo třeba SAE 10W 40.
Suché či mezní tření "může" tak probíhat na o "něco" větší či menší ploše. V žádném případě
však nehrozí zadření, ani jiné poškození motoru. To jsem si dovolil převzít s odborné literaturi.
Něco jiného byly nízkoviskozní oleje před dvaceti léty a někde jinde jsou dnes.
Takže není třeba, není ani důvod hned při každé 0W- 30 propadat panice. Daleko víc škody
na technice napáchají samotní řidiči, než motorový olej.
se najede na olej 5W-40 o proti 0W-30. Jestli to je měřitelné. Už jsem tu psal, že z hlediska
mazání je to bezvýznamné. Něco ale zmíním. - Pro mazání teplotně a tlakově extrémně
namáhaných míst je viskozitní třída motorového oleje již méně důležitá. Suché nebo mezní
tření v motoru probíhá, ať už je naplněn oleji SAE 0W-20, nebo třeba SAE 10W 40.
Suché či mezní tření "může" tak probíhat na o "něco" větší či menší ploše. V žádném případě
však nehrozí zadření, ani jiné poškození motoru. To jsem si dovolil převzít s odborné literaturi.
Něco jiného byly nízkoviskozní oleje před dvaceti léty a někde jinde jsou dnes.
Takže není třeba, není ani důvod hned při každé 0W- 30 propadat panice. Daleko víc škody
na technice napáchají samotní řidiči, než motorový olej.
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
OK 0w30 do nových moderních motorů - klidně. Ale....
Se sníženou HTHS na krátké jízdy, na ty delší normální HTHS. Je to lepší pro motor On tu letní palbu po dálnici (nebo popojíždění v koloně na Jižní spojce - bo to je možná ještě horší než ta dálnice) nezadře ani ta snížená HTHS, ale motor si to setsakra zapamatuje A celkem dost mu to zkrátí životnost
A dál -> oleje ACEA C"něco" mid a low saps....
Do benziňáků bez filtru pevných částic Na hov*o Nebo zkrátit výměnu, bo má málo toho co motor potřebuje; to ale v dnešní době (u)dělá málokdo
O ekosračce 0w20 (0w16) se odmítám bavit (i když i ty mají možná své místo, ale asi tak jedině v hybridech), ale není nic proti ničemu (jen proto zelenejm ) použít 0w40 či 5w40; a na té letní dálnici (nebo Jižní spojce) je ta 10w40-ka snad nejvhodnější A jsme zas u toho: SAE podle jízdních podmínek
Se sníženou HTHS na krátké jízdy, na ty delší normální HTHS. Je to lepší pro motor On tu letní palbu po dálnici (nebo popojíždění v koloně na Jižní spojce - bo to je možná ještě horší než ta dálnice) nezadře ani ta snížená HTHS, ale motor si to setsakra zapamatuje A celkem dost mu to zkrátí životnost
A dál -> oleje ACEA C"něco" mid a low saps....
Do benziňáků bez filtru pevných částic Na hov*o Nebo zkrátit výměnu, bo má málo toho co motor potřebuje; to ale v dnešní době (u)dělá málokdo
O ekosračce 0w20 (0w16) se odmítám bavit (i když i ty mají možná své místo, ale asi tak jedině v hybridech), ale není nic proti ničemu (jen proto zelenejm ) použít 0w40 či 5w40; a na té letní dálnici (nebo Jižní spojce) je ta 10w40-ka snad nejvhodnější A jsme zas u toho: SAE podle jízdních podmínek
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
To mi připomnělo, že výrobce předepisuje pro mou Gruzzinu převoďák 75W-90, ovšem použitím nepředepsaného 75W-140 jsem úspěšně vyřešil problémy s řazením za tepla.
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
nove motory su konstrukcne odlisne, napr tenke kruzky s nizkym pritlakom. plazma karbon povlaky.
davat moc husty olej...co na to povie opotrebenie za studena? pocita sa z ostrekom piestu odspoda, atd. nizkoviskozny sa v motore otoci rychlejsie, chladenie casti.
vcera citam ze korejci maju problem s mazanim, ojnicne loziska prdnu a v kratkom case klopanie/prerazenie bloku. kratky cas bez mazania je pre lozisko smrtelny.
https://www.tri-iso.com/documents/Exxon ... _Guide.pdf
https://www.vanderbiltworldwide.com/ass ... _28_15.pdf mnoho aditiv vedia vyrobit v bezpopol forme. vacsina aw/ep aditiva obsahuju atomy kovov (bezpopolove-obsahuju siru a-alebo fosfor), takze nejaky minimalny popol vzniknut musi. olej so znizenym popolom nemusi byt problem.
davat moc husty olej...co na to povie opotrebenie za studena? pocita sa z ostrekom piestu odspoda, atd. nizkoviskozny sa v motore otoci rychlejsie, chladenie casti.
vcera citam ze korejci maju problem s mazanim, ojnicne loziska prdnu a v kratkom case klopanie/prerazenie bloku. kratky cas bez mazania je pre lozisko smrtelny.
https://www.tri-iso.com/documents/Exxon ... _Guide.pdf
https://www.vanderbiltworldwide.com/ass ... _28_15.pdf mnoho aditiv vedia vyrobit v bezpopol forme. vacsina aw/ep aditiva obsahuju atomy kovov (bezpopolove-obsahuju siru a-alebo fosfor), takze nejaky minimalny popol vzniknut musi. olej so znizenym popolom nemusi byt problem.
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
atomový motor a atomový olej....pepoh píše:atomy kovov....
A sen ekologův -5w0 na 100 tkm
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
O kolko bude za studena 0w-30, pripadne 0w-40 viskoznejsi (hustejsi?) ako 0w-20? O kolko sa bude motor garazovany vo vyhrievanej garazi viac opotrebovavat s 5w-40 ako 0w-20 pri prevadzke stylom rano nastartujem, v garazi je 18°C v zime, pridem do prace 120km daleko, poobede, ked uz je vonku v 99% pripadoch aspon 3-5°C nastartujem a idem rovnaku vzdialenost domov? A to su tie najnizsie teploty, ktore su par dni do roka.pepoh píše:nove motory su konstrukcne odlisne, napr tenke kruzky s nizkym pritlakom. plazma karbon povlaky.
davat moc husty olej...co na to povie opotrebenie za studena? pocita sa z ostrekom piestu odspoda, atd. nizkoviskozny sa v motore otoci rychlejsie, chladenie casti.
vcera citam ze korejci maju problem s mazanim, ojnicne loziska prdnu a v kratkom case klopanie/prerazenie bloku. kratky cas bez mazania je pre lozisko smrtelny.
https://www.tri-iso.com/documents/Exxon ... _Guide.pdf
https://www.vanderbiltworldwide.com/ass ... _28_15.pdf mnoho aditiv vedia vyrobit v bezpopol forme. vacsina aw/ep aditiva obsahuju atomy kovov (bezpopolove-obsahuju siru a-alebo fosfor), takze nejaky minimalny popol vzniknut musi. olej so znizenym popolom nemusi byt problem.
Moj olej ma este nejake estery, takze trochu ostane na kovovych plochach drzat a nestecie vsetok do vane. Mam motor z roku 2016, vyrobca pre EU (od severu po juh) predpisuje 0w-20. A start-stop. Mimo EU povoluje cokolvek splnajuce aspon API SG. V Amerike start-stop nemontuje.
Suzuki Ignis 2005 1.3L benzin - na zaciatku 2017 dosiahol Ignac 333 tisic km najazd a stale jazdi
Mazda6 Skyactiv 2016 2.5L benzin + MO CFS 5w-40 NT+ + MO Petrol Power ECOMAX
https://www.spritmonitor.de/en/detail/769867.html
Mazda6 Skyactiv 2016 2.5L benzin + MO CFS 5w-40 NT+ + MO Petrol Power ECOMAX
https://www.spritmonitor.de/en/detail/769867.html
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
A toto je důležité. Nám v Evropě doporučují 0w20, 0w16, kvůli ekoteroristům. Pokuty za nedodržovaní emisi nejsou prdel, každí gram se počítá a samozřejmě že automobilky jsou nuceni použit "vodu" aby uspokojily požadavky EU, ale jak napsal PHilipz zbytek světa může použit v podstatě cokoliv.PHiLiPZ píše: Mam motor z roku 2016, vyrobca pre EU (od severu po juh) predpisuje 0w-20. A start-stop. Mimo EU povoluje cokolvek splnajuce aspon API SG. V Amerike start-stop nemontuje.
Servisáci vám řeknou že nejlepší je to co doporučil výrobce, protože to říct musí, ale výrobce doporučuje ale ne předepisuje a tam je ten prostor.
Člověk se musí rozhodnout sám v tom moři informaci a použit olej podle jízdních podmínek a ne podle úředníka z Bruselu.
U mého auta je doporučen olej 0w20 a ten tam byl 5 kkm a šel ven ( nevyšlo mi to vyměnit ho po 2 kkm). Opláchl se na 2 kkm s 5w30 A5/B5 a od té doby je tam A3/B4 ( 5w30, 0w40 ).
Subjektivní dojem je že motůrku se daří líp a jestli deci-dva nahoru dolu fakt neřeším.
Takže jsou v podstatě 2 možnosti:
-věřím vyrobci a dávám doporučení olej a samozřejmě po 80-100 kkm si přijdu pro radu na forum jak zachránit motor co žere olej, ale bývá to většinou už pozdě
-použiji selsky rozum a rady co dostáváme na tomto fóru zdarma
Naposledy upravil(a) abc dne pon dub 13, 2020 8:48, celkem upraveno 1 x.
Corolla 1,6 2017
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Konkretně pro můj motor citují z Toyota klubu:
Uživatel Viper54
Cituji z příručky pro uživatele:
Motory 1ZR-FAE (1,6) a 2ZR-FAE (1,8)
Ve vašem vozidle je použit olej Toyota Genuine Motor Oil,můžete také použít jiný mot.olej stejné kvality.
Třída oleje:
0W-20 ,5W-20 ,5W-30 a 10W-30 -vícerozsahový olej API SL,SM,SN
15W-40 a 20W-50 -vícerozsahový olej API SL,SM nebo SN
Olej SAE 0W-20,kterým je z výroby plněno vaše vozidlo je nejlepší volbou z hlediska nízké spotřeby paliva a dobrého startování v chladném počasí.
Konec citace.
Je nám líp než VW s 50200,50400,50700...................................
Uživatel Viper54
Cituji z příručky pro uživatele:
Motory 1ZR-FAE (1,6) a 2ZR-FAE (1,8)
Ve vašem vozidle je použit olej Toyota Genuine Motor Oil,můžete také použít jiný mot.olej stejné kvality.
Třída oleje:
0W-20 ,5W-20 ,5W-30 a 10W-30 -vícerozsahový olej API SL,SM,SN
15W-40 a 20W-50 -vícerozsahový olej API SL,SM nebo SN
Olej SAE 0W-20,kterým je z výroby plněno vaše vozidlo je nejlepší volbou z hlediska nízké spotřeby paliva a dobrého startování v chladném počasí.
Konec citace.
Je nám líp než VW s 50200,50400,50700...................................
Corolla 1,6 2017
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
abc: Naprostý souhlas se vším, co jsi napsal. Kdysi jsem to u svojí nové C4 vyřešil stejným způsobem,kdy ekovodička 5W30 šla po 5000 km ven a od té doby jen 5W40,výměna po 10000 km.Mám najeto 110 000 a žádný úbytek oleje jsem od výměny k výměně nezaznamenal.Vše podstatné tu v tomto vlákně bylo už dávno řečeno.Akorát mě to někdy připadá,že tady někteří jedinci pořád dokola řeší kvadraturu kruhu.