Peugeot/Citroen B71 2290

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2517
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lefort »

svara@ píše:...není třeba hned první výměnu oleje, místo schválené
0W-20, nalít 10W-40. Nebudu tu vysvětlovat proč, ale je to taky blbost. :|
To vysvětlení by mě opravdu zajímalo! :?:
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
svara@
Příspěvky: 204
Registrován: sob pro 17, 2016 20:54

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od svara@ »

Jak je vidět je tu samý odborník. Máte rádi, líbí se vám rychlé a silné stroje. Vtom nejste
sami, mě taky. A třeba zrovna Ford Mustang a ne jenom ten, ale a spousty dalších, velmi silných
a výkonných vozů jezdí už léta na oleje se sníženou HTHS. Jsou to většinou oleje 0W-30 C2.
A jezdí bez problémů. Aha, to je vlastně v USA. Tak pardon, to sem nepatří. tady je každému
jasné že to je blbost. a že je třeba použít olej 20W 50 A3/B4. Jinak se to musí zadřít,
přeci :shock: .
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2517
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lefort »

Nastuduj si trochu reálií a specifik provozu v USA a pak pokračuj. Kromě mnohého jiného v USA se mění olej běžně po několika tisících mil, ne jako tady po 30 tkm, protože "Mámo, máme ten nejlepší Kastról, stál vosumset za litr a f servisu řikali, že to vydrží dva roky, nebo třicet tisíc kiláků!"
A v neposlední řadě - to, že je nějaký olej pro motor předepsaný přece neznamená, že je to pro něj to nejlepší a že na něj automaticky i všichni v USA jezdí, nebo mi chceš tvrdit opak?
Edit: třeba zrovna ten Mustang měl předepsáno 5w30, nyní asi 5w20, žádná C2 0wXX
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Pitris »

to lefort: Zbytečná námaha. Vidíš sám že je to zbytečný :roll:
Hlavně když svara@ jezdí na olej s HTHS 3,58 :idea: Teda aspoň to psal - ale kdo ví co vlastně bylo v tom kanystru....:)
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2517
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lefort »

:lol:
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Misojogi »

jezdí už léta na oleje se sníženou HTHS. Jsou to většinou oleje 0W-30 C2.
A jezdí bez problémů.
to je sice pravda ale kolko vydrzi taky motor a kolko by vydrzal s vyssou HTHS ? To ze vydrzi prvych 100 000 km bez problemov este neznamena ze by nevydrzal viac ak by sa od zaciatku pouzival iny olej
vies na co su dobre oleje s este vyssou HTHS? na zavodenie, pretoze vydrzia vela a motory tiez
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
svara@
Příspěvky: 204
Registrován: sob pro 17, 2016 20:54

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od svara@ »

Nechci tady být za rebela ani chytráka co spí v knihovně. Tak nevím o kolik víc kilometrů
se najede na olej 5W-40 o proti 0W-30. Jestli to je měřitelné. Už jsem tu psal, že z hlediska
mazání je to bezvýznamné. Něco ale zmíním. - Pro mazání teplotně a tlakově extrémně
namáhaných míst je viskozitní třída motorového oleje již méně důležitá. Suché nebo mezní
tření v motoru probíhá, ať už je naplněn oleji SAE 0W-20, nebo třeba SAE 10W 40.
Suché či mezní tření "může" tak probíhat na o "něco" větší či menší ploše. V žádném případě
však nehrozí zadření, ani jiné poškození motoru. To jsem si dovolil převzít s odborné literaturi.
Něco jiného byly nízkoviskozní oleje před dvaceti léty a někde jinde jsou dnes.
Takže není třeba, není ani důvod hned při každé 0W- 30 propadat panice. Daleko víc škody
na technice napáchají samotní řidiči, než motorový olej. 8)
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Pitris »

OK :wink: 0w30 do nových moderních motorů - klidně. Ale....
Se sníženou HTHS na krátké jízdy, na ty delší normální HTHS. Je to lepší pro motor :!: On tu letní palbu po dálnici (nebo popojíždění v koloně na Jižní spojce - bo to je možná ještě horší než ta dálnice) nezadře ani ta snížená HTHS, ale motor si to setsakra zapamatuje :( A celkem dost mu to zkrátí životnost :cry:
A dál -> oleje ACEA C"něco" mid a low saps....
Do benziňáků bez filtru pevných částic :?: Na hov*o :!: Nebo zkrátit výměnu, bo má málo toho co motor potřebuje; to ale v dnešní době (u)dělá málokdo :roll:
O ekosračce 0w20 (0w16) se odmítám bavit (i když i ty mají možná své místo, ale asi tak jedině v hybridech), ale není nic proti ničemu (jen proto zelenejm :mrgreen:) použít 0w40 či 5w40; a na té letní dálnici (nebo Jižní spojce) je ta 10w40-ka snad nejvhodnější :wink: A jsme zas u toho: SAE podle jízdních podmínek :!: :!: :!:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Jerry3 »

To mi připomnělo, že výrobce předepisuje pro mou Gruzzinu převoďák 75W-90, ovšem použitím nepředepsaného 75W-140 jsem úspěšně vyřešil problémy s řazením za tepla. :D
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od pepoh »

nove motory su konstrukcne odlisne, napr tenke kruzky s nizkym pritlakom. plazma karbon povlaky.
davat moc husty olej...co na to povie opotrebenie za studena? pocita sa z ostrekom piestu odspoda, atd. nizkoviskozny sa v motore otoci rychlejsie, chladenie casti.
vcera citam ze korejci maju problem s mazanim, ojnicne loziska prdnu a v kratkom case klopanie/prerazenie bloku. kratky cas bez mazania je pre lozisko smrtelny.
https://www.tri-iso.com/documents/Exxon ... _Guide.pdf
https://www.vanderbiltworldwide.com/ass ... _28_15.pdf mnoho aditiv vedia vyrobit v bezpopol forme. vacsina aw/ep aditiva obsahuju atomy kovov (bezpopolove-obsahuju siru a-alebo fosfor), takze nejaky minimalny popol vzniknut musi. olej so znizenym popolom nemusi byt problem.
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Pitris »

pepoh píše:atomy kovov....
atomový motor a atomový olej....
A sen ekologův :?: -5w0 na 100 tkm :P
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
PHiLiPZ
Příspěvky: 148
Registrován: čtv úno 04, 2016 12:14
Bydliště: PK, SVK

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od PHiLiPZ »

pepoh píše:nove motory su konstrukcne odlisne, napr tenke kruzky s nizkym pritlakom. plazma karbon povlaky.
davat moc husty olej...co na to povie opotrebenie za studena? pocita sa z ostrekom piestu odspoda, atd. nizkoviskozny sa v motore otoci rychlejsie, chladenie casti.
vcera citam ze korejci maju problem s mazanim, ojnicne loziska prdnu a v kratkom case klopanie/prerazenie bloku. kratky cas bez mazania je pre lozisko smrtelny.
https://www.tri-iso.com/documents/Exxon ... _Guide.pdf
https://www.vanderbiltworldwide.com/ass ... _28_15.pdf mnoho aditiv vedia vyrobit v bezpopol forme. vacsina aw/ep aditiva obsahuju atomy kovov (bezpopolove-obsahuju siru a-alebo fosfor), takze nejaky minimalny popol vzniknut musi. olej so znizenym popolom nemusi byt problem.
O kolko bude za studena 0w-30, pripadne 0w-40 viskoznejsi (hustejsi?) ako 0w-20? O kolko sa bude motor garazovany vo vyhrievanej garazi viac opotrebovavat s 5w-40 ako 0w-20 pri prevadzke stylom rano nastartujem, v garazi je 18°C v zime, pridem do prace 120km daleko, poobede, ked uz je vonku v 99% pripadoch aspon 3-5°C nastartujem a idem rovnaku vzdialenost domov? A to su tie najnizsie teploty, ktore su par dni do roka.

Moj olej ma este nejake estery, takze trochu ostane na kovovych plochach drzat a nestecie vsetok do vane. Mam motor z roku 2016, vyrobca pre EU (od severu po juh) predpisuje 0w-20. A start-stop. Mimo EU povoluje cokolvek splnajuce aspon API SG. V Amerike start-stop nemontuje.
Suzuki Ignis 2005 1.3L benzin - na zaciatku 2017 dosiahol Ignac 333 tisic km najazd a stale jazdi
Mazda6 Skyactiv 2016 2.5L benzin + MO CFS 5w-40 NT+ + MO Petrol Power ECOMAX
https://www.spritmonitor.de/en/detail/769867.html
abc
Příspěvky: 1069
Registrován: pon led 01, 2018 18:13
Bydliště: Brno

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od abc »

PHiLiPZ píše: Mam motor z roku 2016, vyrobca pre EU (od severu po juh) predpisuje 0w-20. A start-stop. Mimo EU povoluje cokolvek splnajuce aspon API SG. V Amerike start-stop nemontuje.
A toto je důležité. Nám v Evropě doporučují 0w20, 0w16, kvůli ekoteroristům. Pokuty za nedodržovaní emisi nejsou prdel, každí gram se počítá a samozřejmě že automobilky jsou nuceni použit "vodu" aby uspokojily požadavky EU, ale jak napsal PHilipz zbytek světa může použit v podstatě cokoliv. :evil:
Servisáci vám řeknou že nejlepší je to co doporučil výrobce, protože to říct musí, ale výrobce doporučuje ale ne předepisuje a tam je ten prostor. :)
Člověk se musí rozhodnout sám v tom moři informaci a použit olej podle jízdních podmínek a ne podle úředníka z Bruselu.
U mého auta je doporučen olej 0w20 a ten tam byl 5 kkm a šel ven ( nevyšlo mi to vyměnit ho po 2 kkm). Opláchl se na 2 kkm s 5w30 A5/B5 a od té doby je tam A3/B4 ( 5w30, 0w40 ).
Subjektivní dojem je že motůrku se daří líp a jestli deci-dva nahoru dolu fakt neřeším.
Takže jsou v podstatě 2 možnosti:
-věřím vyrobci a dávám doporučení olej a samozřejmě po 80-100 kkm si přijdu pro radu na forum jak zachránit motor co žere olej, ale bývá to většinou už pozdě
-použiji selsky rozum a rady co dostáváme na tomto fóru zdarma
Naposledy upravil(a) abc dne pon dub 13, 2020 8:48, celkem upraveno 1 x.
Corolla 1,6 2017
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
abc
Příspěvky: 1069
Registrován: pon led 01, 2018 18:13
Bydliště: Brno

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od abc »

Konkretně pro můj motor citují z Toyota klubu:
Uživatel Viper54 :arrow:
Cituji z příručky pro uživatele:
Motory 1ZR-FAE (1,6) a 2ZR-FAE (1,8)
Ve vašem vozidle je použit olej Toyota Genuine Motor Oil,můžete také použít jiný mot.olej stejné kvality.
Třída oleje:
0W-20 ,5W-20 ,5W-30 a 10W-30 -vícerozsahový olej API SL,SM,SN

15W-40 a 20W-50 -vícerozsahový olej API SL,SM nebo SN

Olej SAE 0W-20,kterým je z výroby plněno vaše vozidlo je nejlepší volbou z hlediska nízké spotřeby paliva a dobrého startování v chladném počasí.
Konec citace.
Je nám líp než VW s 50200,50400,50700...................................
Corolla 1,6 2017
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Lada 57
Příspěvky: 21
Registrován: ned lis 06, 2016 13:18

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Lada 57 »

abc: Naprostý souhlas se vším, co jsi napsal. Kdysi jsem to u svojí nové C4 vyřešil stejným způsobem,kdy ekovodička 5W30 šla po 5000 km ven a od té doby jen 5W40,výměna po 10000 km.Mám najeto 110 000 a žádný úbytek oleje jsem od výměny k výměně nezaznamenal.Vše podstatné tu v tomto vlákně bylo už dávno řečeno.Akorát mě to někdy připadá,že tady někteří jedinci pořád dokola řeší kvadraturu kruhu.
Odpovědět