Ford Focus ST
Moderátor: Colommbo
Re: Ford Focus ST
To ja neviem, mal som na mysli konstrukcne riesenie motorov.
Re: Ford Focus ST
To je ale něco jiného, než kam směřovaly tvé předchozí otázky. Výrobní tolerance ani použité materiály a technologie nejsou o konstrukčním řešení.peter_s píše:...mal som na mysli konstrukcne riesenie motorov.
A klidně věř tomu, že všechno bylo už dávno vymyšlené a zhusta i v praxi použité, dokonce před mnoha desítkami let. Přitom důvody, pro které jsme se k tomu dnes vrátili, jsou nezřídka úplně jiné, než ty, kvůli kterým ona konstrukční řešení ve své době vznikla a proč se poté přestala uplatňovat.
Re: Ford Focus ST
V podstate sa tu obraciam na Vas odbornikov, aby ste ma vyviedli na spravnu mieru a nieco mi pomohli vybrat na miesto tej 5W20. Kazdy z nas by chcel pre svoj pulzujuci strojcek to najlepsie. A koniec koncov som natrafil na skvele forum, ktore ma aj vdaka Tebe obohacuje. Rozhodne tu nechcem viest polemiku, ale pre mna prinosnu diskusiu. Chapem, ze tu odpovedate na otrepane frazy, ale je to udel Vas, ktory tomu rozumiete.
Re: Ford Focus ST
Nejlepší oleje už byly: API SH, případně SJ. Už nejsou, bohužel.
Re: Ford Focus ST
Já to jen zkopíruji z jiného vlákna bo znovu psát se mi to nechcepeter_s píše:Nemoze nastat problem, ze pri dnesnych technologiach a pracovnych postupoch su moderne motory vyrabane v nizsich distancnych toleranciach a oleje s vyssim HTHS budu dotekat do potrebnych miest s vacsou namahou, pretazovat mazaciu sustavu a nasledne sposobovat znizovanie zivotnosti. Je mozne, ze oleje s ACEA A3, B3 resp. B4 zvysia spotrebu PHM z dovodu kladenia vacsieho odporu pohybujucich sa motorovych casti?
A o trošku "hustší" olej Ti dotěsní líp motor, a nemusíš na to tolik šlapat a zvýšení spotřeby paliva není vůbec markantní.... Třeba tady: olej-s-ford-normou-t5496-825.htmlPitris píše:Vem si teplotu oleje třeba 80°C nebo 100°C. Oboje v motoru může být a i bývá, a 80 možná i častěji než 100. Při 80-ti bude i 5w20 A5 "hustší" než 5w30 A3 při 100 stupních. To by pak jeden z nich nefungoval - resp. neměl mazat? Nebo že by se po startu hustý olej někam "nenatlačil" a ono místo nebylo třeba 10 km, než se olej ohřeje, mazáno? Nee! Olej se sníženou HTHS viskozitou lze použít - sníží to trošičku emise, což je dnes moderní, ale ten motor bude při zátěži hůře mazán a chráněn, bo ten olejový film už nebude tak pevný jak by bylo třeba potřeba.... Není nutno tam dávat 10w50, ale 0w30 nebo 5w30 v A3 (do benzinu raději NE C3), 0w40 či 5w40 v pohodě. A podstatný je i výměnný interval, bo ten předepsaný je většinou MOC.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Ford Focus ST
Shrnuto a potrženo: platí, že olejem s nesníženou HTHS viskozitou žádnému motoru neublížíš, zatímco olejem se sníženou časem dost pravděpodobně; ten druhý lze navíc použít pouze do motorů, které jsou mu specifickým honováním válců přizpůsobeny. Jenže pokud i takový motor již kvůli používání olejů se sníženou HTHS viskozitou o honování jednou přišel, přechod na "normální" oleje už ho nezachrání.
Re: Ford Focus ST
Chlapci, dakujem!!
Takze tammozem kludne data napr.:
https://www.motorove-oleje.sk/shell-hel ... l-ab-5w-30
alebo nieco so specifikaciou 5W40 A3/B3 resp. B4?
Takze tammozem kludne data napr.:
https://www.motorove-oleje.sk/shell-hel ... l-ab-5w-30
alebo nieco so specifikaciou 5W40 A3/B3 resp. B4?
Re: Ford Focus ST
ACEA B4 ma min TBN 10, ACEA B3 8. To neznamena, ze nemoze byt B3 s TBN 10+. Dolezite, ak by si chcel natahovat interval vymeny, alebo jazdil iba kratke trasy. Bx je podstatne pre dizle bez DPF, pre benzin je dolezite A3. Velmi dolezite je skratit interval vymeny, pokial jazdis aj mesto, alebo to trochu vytacas.
Akykolvek nepancovany* A3 0/5w-30/40 s vymenou po 10 tisic km bude lepsi ako ultraspecialny po 15-20+ tisic km.
Aby si sa nebal husteho oleja, ja mam predpis 0w-20 A5 a jazdim 5w-40 A3 (zatial 40 tisic km, auto ma teraz 70 tisic najazdene).
*Shell ma dobre oleje, len nie je vzdy iste, ze olej s napisom Shell vyrobil Shell.
Akykolvek nepancovany* A3 0/5w-30/40 s vymenou po 10 tisic km bude lepsi ako ultraspecialny po 15-20+ tisic km.
Aby si sa nebal husteho oleja, ja mam predpis 0w-20 A5 a jazdim 5w-40 A3 (zatial 40 tisic km, auto ma teraz 70 tisic najazdene).
*Shell ma dobre oleje, len nie je vzdy iste, ze olej s napisom Shell vyrobil Shell.
Suzuki Ignis 2005 1.3L benzin - na zaciatku 2017 dosiahol Ignac 333 tisic km najazd a stale jazdi
Mazda6 Skyactiv 2016 2.5L benzin + MO CFS 5w-40 NT+ + MO Petrol Power ECOMAX
https://www.spritmonitor.de/en/detail/769867.html
Mazda6 Skyactiv 2016 2.5L benzin + MO CFS 5w-40 NT+ + MO Petrol Power ECOMAX
https://www.spritmonitor.de/en/detail/769867.html
Re: Ford Focus ST
Ahojte, STéčko 2016, nájezd 40 tisíc..co tam nalít? K dispozici mám:
Shell Helix Ultra 0W-40
nebo
Eneos Sustina 5W-30
- měním cca po deseti tisících..
Z Fordu tam je Castrol 5W-20.
Díky
Shell Helix Ultra 0W-40
nebo
Eneos Sustina 5W-30
- měním cca po deseti tisících..
Z Fordu tam je Castrol 5W-20.
Díky
Re: Ford Focus ST
Ahoj, má to mokrý řemen? Pokud se nemýlím tak ne, volil bych 0W40.
Jestli se s tím autem tedy jezdí tak, jak bylo předpokládáno.
Jestli se s tím autem tedy jezdí tak, jak bylo předpokládáno.
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: Ford Focus ST
Taky jsem pro Shell 0w40.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Ford Focus ST
Mokrý řemen nemá, ten mají jen litrové EcoBoosty. Dvoulitry mají řetězový rozvod.lefort píše:Ahoj, má to mokrý řemen? Pokud se nemýlím tak ne, volil bych 0W40.
Jestli se s tím autem tedy jezdí tak, jak bylo předpokládáno.
Jinak specifikace Fordu říkají:
olej A5, viskozita 5W-20, pokud není tenhle olej k sehnání tak A5 - 5W-30. Interval výměny 20 tisíc km nebo jeden rok.
Re: Ford Focus ST
No když budeš ty koníky využívat, dal bych fakt 0w40. A na 10 tkm. Max.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Ford Focus ST
Jj, občas je využívám..Pitris píše:No když budeš ty koníky využívat, dal bych fakt 0w40. A na 10 tkm. Max.
Tu Sustinu mám doma, napadlo mě kdybych ji tam nalil na cca 5 tisíc kiláků teď z jara když nejsou hice..a pak to vylil do pryč a dal ten Shell..hmm?
Re: Ford Focus ST
Na 5 tkm? Když je najedeš tak do května, tak asi jo. A aspoň to propláchneš
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF