1,6 GDI aditiva do oleje?

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
HasicSam
Příspěvky: 6
Registrován: stř úno 12, 2020 11:24
Bydliště: 25km od Plzně

1,6 GDI aditiva do oleje?

Příspěvek od HasicSam »

Ahoj všem,
snad jsem dobře hledal a toto téma tu ještě není.

Koupili jsme Hyundai s motorem 1,6 GDI a nájezdem 127 000km. Poslední výměna proběhla v autorizovaném servisu při 114 000km.
Zjistil jsem, že měrka oleje byla sotva umazaná od oleje, když jsem dolil 1l, tak jsem se dostal cca do poloviny mezi ryskami, takže počítám že kolem 1,5l oleje zmizelo nebo výměna proběhla špatně.

Ze servisu jsem nedostal ani informaci, jaký olej byl v autě použit.

Chtěl bych tedy udělat proplach motoru přípravkem TEC 2000 Motor Flush s následnou aditivací nového oleje přípravkem TEC 2000 Oil Booster. Nový olej bude Shell Helix Ultra 5w40. Už jen kvůli tomu, že nevím, co se s autem přesně dělo a také kvůli náchylnosti GDI a jejich karbonizaci.

Chtěl bych se zeptat, zda s těmito přípravky máte někdo osobní zkušenost a případně... nejsem si jistý, zda nebude stačit jen ten proplach motoru, bez následné aditivace nového oleje přípravkem TEC 2000 Oil Booster, abych nenarušil rovnováhu aditivace Shelláckého oleje.

Na TEC přípravky jsem našel vesměs pozitivní recenze s tím, že je údajně např. Citroen používá běžně i v autorizovaných servisech a mnoha mechaniky je rovněž používaný. Dál jsem našel ohlasy na fórech spousty značek od spousty lidí, které byly veskrze pozitivní.

Jinak plánuji provádět výměny oleje po 10 000km
Hyundai i30, 1,6 GDI 99KW, 2012
Fabia 1, 1,4 MPI 50kW, 2003

Dříve:
Peugeot 405, 1.6, 1991
Fiat Croma, 2,2mpi, 2006
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: 1,6 GDI aditiva do oleje?

Příspěvek od Jerry3 »

Do motorového oleje nic nepatří! Pokud chceš motoru prospět, zkrať první výměnu na 2 - 3 tis. km a návazně měň nejpozději po 8 tis. km.
maran5
Příspěvky: 128
Registrován: pát dub 07, 2017 18:45
Bydliště: ...vidím Tě dvojmo

Re: 1,6 GDI aditiva do oleje?

Příspěvek od maran5 »

Souhlas s jerrym,žádný čističe ani proplachy bych nedával,určitě bych koukl na svíčky v jakým jsou stavu, jejich případnou výměnou nic nezkazíš.A neváhal bych koupit VIF do benzinu....
O2 FL 09 1.8 TSI 118kW spotřeba oleje 0,5l/10tis.km
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: 1,6 GDI aditiva do oleje?

Příspěvek od Jerry3 »

A kromě svíček samozřejmě i vzduchový filtr. Tím bych nejspíš začal.
HasicSam
Příspěvky: 6
Registrován: stř úno 12, 2020 11:24
Bydliště: 25km od Plzně

Re: 1,6 GDI aditiva do oleje?

Příspěvek od HasicSam »

Jasně, v plánu mám výměnu svíček, filtrů, motorového a převodového oleje.
Ten pravděpodobný úbytek cca 1,5l/13000km mě trochu děsí, takže pak budu pozorovat, jestli ubývá nebo to byla vážně "jen" nekvalitně provedená výměna autorizovaným servisem.

Tím TEC 2000 Oil Booster jakožto aditiva do nového oleje si moc jistý nejsem, právě abych nenaboural rovnováhu aditiv, která jsou v oleji od výroby a Shell olej pokládám za kvalitní, takže se mi do toho taky moc nechce a asi se na to vykašlu.

Oproti tomu ale TEC 2000 Motor Flush jakožto proplach motoru mě spíš láká. Vím, že třeba kamarád má totožné vozidlo a dělá proplach motoru každou druhou výměnu (ačkoliv používá jiný prostředek) právě kvůli tendenci k zakarbonování u motorů GDI jakožto přímovstřiku, takže tam nad tím váhám, že by to nemuselo být úplně zlý (negativní recenze od uživatelů jsem na to nenašel, spíše ty pozitivní) vzhledem k tomu, že bohužel nemohu ani zjistit, co za olej se do motoru lilo doposud a jaký možná mix tam právě teď koluje...

Jinak VIF do benzínu jsme dali hned při prvním našem tankování a plánuji ho tam dávat pořád
Hyundai i30, 1,6 GDI 99KW, 2012
Fabia 1, 1,4 MPI 50kW, 2003

Dříve:
Peugeot 405, 1.6, 1991
Fiat Croma, 2,2mpi, 2006
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: 1,6 GDI aditiva do oleje?

Příspěvek od Pitris »

V podstatě tu vše už "zaznělo". Nejlepší olej (před výměnou se čistič dá, po výměně bych do něj NIC nedával) je jeho včasná výměna, a nejlepší prevencí proti úsadám v motoru je brát kvalitní palivo a využívat CELÉ otáčkové spektrum....
PS: ta spotřeba oleje není zas až tak hrozná, ale nejnižší teda není. Olej ACEA A3 a 5w40 bude vhodný kompromis pro město/dálnice i léto/zima.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
HasicSam
Příspěvky: 6
Registrován: stř úno 12, 2020 11:24
Bydliště: 25km od Plzně

Re: 1,6 GDI aditiva do oleje?

Příspěvek od HasicSam »

Tak děkuji všem :wink:
Udělám proplach motoru TEC 2000 Motor flush, vypustím, vyměním olejový filtr a dám zmíněný Shell Helix Ultra 5W40 A3/B4.
Vyměním svíčky, filtry a pak budu doufat a pozorovat spotřebu oleje. Do nového oleje už nic lít nebudu a zvážím další výměnu dříve než při 10 000km.
Hyundai i30, 1,6 GDI 99KW, 2012
Fabia 1, 1,4 MPI 50kW, 2003

Dříve:
Peugeot 405, 1.6, 1991
Fiat Croma, 2,2mpi, 2006
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: 1,6 GDI aditiva do oleje?

Příspěvek od Pitris »

Jinak můj mladej teď nedávno koupil Kiu 1.6 GDI (myslím že to má stejný motor) z r.2014, kilometry zhruba stejný. Ten Shell tam dá na 2 - 3 tkm taky; potom Ravenol VST 5w40, a svíčky půjdou tyto: https://ebezo.cz/zapalovaci-svicka-denso-ixuh22i
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
HasicSam
Příspěvky: 6
Registrován: stř úno 12, 2020 11:24
Bydliště: 25km od Plzně

Re: 1,6 GDI aditiva do oleje?

Příspěvek od HasicSam »

Tak svíčky jsme vybrali stejné. Se mnou si konečně začal povídat autorizovaný servis (musel jsem až na nějakého vedoucího) a zjistil jsem, že autorizák měnil olej naposledy sice ve 114tkm ale v roce 2018. Takže pokud minulý majitel na to kašlal, je tam ten olej už rok a půl, což může být příčinou tak velkého úbytku oleje, mimo jiné kvůli jeho degradaci. Dávali tam Total 5w30 A5, já zůstanu u Shellu 5w40 A3 (shell 5w40 je i v návodu mezi doporučenými, ačkoliv jsem ho nikdy se specifikací A5 neviděl, takže si i manuál protiřečí) , kvůli lepšímu mazání. Vím o spoustě lidí (vlastně valná většina majitelů GDI) kteří přešli z lehkoběžného na A3 a bez problémů
Hyundai i30, 1,6 GDI 99KW, 2012
Fabia 1, 1,4 MPI 50kW, 2003

Dříve:
Peugeot 405, 1.6, 1991
Fiat Croma, 2,2mpi, 2006
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: 1,6 GDI aditiva do oleje?

Příspěvek od Pitris »

HasicSam píše:....autorizák měnil olej naposledy sice ve 114tkm ale v roce 2018. Takže pokud minulý majitel na to kašlal, je tam ten olej už rok a půl, což může být příčinou tak velkého úbytku oleje, mimo jiné kvůli jeho degradaci. Dávali tam Total 5w30 A5....
Tu vyšší spotřebu oleje bych já spíše přičítal tomu dřív používanému oleji ACEA A5, než-li nyní intervalu výměny rok a půl / 13 tkm....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět