Automatická převodovka. Jakou?

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2259
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Automatická převodovka. Jakou?

Příspěvek od tonny »

Jerry3 píše:
tonny píše:s malou baterkou. :?:
:?: :?
Hybrid. :idea:
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Automatická převodovka. Jakou?

Příspěvek od Jerry3 »

A ty máš hybrida?
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2259
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Automatická převodovka. Jakou?

Příspěvek od tonny »

Jerry3 píše:Accord je mrštná ryba, k níž se automat, byť v daném případě povedený, nehodí.
tonny píše:Ale hodí se ke Camry. Jen nevím, jestli lépe s malou baterkou. :?:
Jen dál uvažuji a v Camry by mi to sedělo i s automatem. Možná ještě Lexus IS250. Ale zatím jen úvahy, člověk pořád něco sleduje.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Automatická převodovka. Jakou?

Příspěvek od Jerry3 »

Toyota používá ve svých hybridech jiný typ automatů, konkrétně "planetové" (ne že by ty klasické s HDM v sobě neměly planetová soukolí, nicméně tady je fyzická vazba mezi klikovkou motoru a koly). A ty jsou úplně nezničitelné. :wink:

Jinak ten tebou zmíněný Lexus je ve srovnání s Camry malé auto.
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Automatická převodovka. Jakou?

Příspěvek od pepoh »

LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Automatická převodovka. Jakou?

Příspěvek od Pitris »

Tak ti nevím Maruš :roll: Bude to fungovat? https://www.autoforum.cz/predstaveni/ko ... -internetu
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2259
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Automatická převodovka. Jakou?

Příspěvek od tonny »

Fungovat to může, doba jde dopředu a Korejci nedělají špatné věci. Jen mne zarazil jako vstupní údaj pro převodovku stacionární radar, to jako před ním převodovka podřadí :?: :D
Ono asi pisálek z nedostatku informací o nové převodovce zapojil vlastní fantazii.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2259
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Automatická převodovka. Jakou?

Příspěvek od tonny »

Jardo, psal jsi, že dvouspojky jsou průser. A co trojspojky, viz Superb iV 1,4TSI :?: .
Že by technická dokonalost na chvilku?
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Automatická převodovka. Jakou?

Příspěvek od Jerry3 »

Pokud se nejedná o chybu autora článku, pak jde pouze o další spojku "k obsluze" trakčního elektromotoru. Jinak řečeno, na DSG se nic nemění.
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2259
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Automatická převodovka. Jakou?

Příspěvek od tonny »

Také jsem si to myslel ale zeptal jsem se strejdy Google a vyplul mi tu starší článek https://www.autorevue.cz/honda-si-paten ... i-spojkami kde v diskuzi tam to jeden vysvětluje:
"No ano, jenže: trojspojka dejme tomu umožní mí zařazeno o jeden stupeň nahoru i dolů a dejme tomu přeřadit - možná, to nevíme, až o dva stupně. To ale pořád neřeší výše popsaný proces, kdy například jedete za kamionem na osmičku 90km/h, máte mezeru na předjetí, sešlápněte plyn na zem. U xspojky přeřadí kickdown na 7, pak teprve sudá řada připraví čtyřku, přepne spojky, lichá řada připraví 3, přepne spojky a pak teprve opravdu zrychlujete, zatímco jste mezitím dostal nejméně tři kopance do zad. A to ještě jen tehdy, když máte převodovku, která umí přeskakovat postupné řazení o jeden stupeň. HP8 vám přeřadí z 8 rovnou na trojku a jedete, o 200ms na roztočení motoru se nestarejte, to vyrovná měnič. A bez kopanců.
Vícespojka je fajn, jednoduchá věc, která přibližuje automaty do normálních autíček, s pár mouchami jako dražší servis(časté výměny oleje), přeřazení jen o jeden stupeň, zpomalené rozjezdy z místa (ochrana spojek). Morbidní řešení mnoha spojek a absurdního počtu kvaltů jsou ale pouze nahoře citovaným honěním pindíků."
Tady je ještě přeložená citace ze stejné diskuze:
"Honda uvedl, že třetí spojka sníží ztrátu točivého momentu, která se vyskytuje u převodovky s dvojitou spojkou. Aplikace, která byla přeložena z japonštiny, také uvedla, že nová převodovka umožní„ účinnější omezení rychlosti a zvýšení odezvy na změnu rychlosti “ . “
Je pravděpodobné, že Honda hodlá použít třetí spojku ke zkrácení doby řazení a také k přerušení napájení, které nastane během řazení ve všech převodovkách s převodovkou. Dvoumístný počet rychlostních stupňů by zvýšil spotřebu paliva tím, že by Honda mohl instalovat vyšší převodové poměry pro dálniční jízdu s nízkým zatížením. Tato výhoda je důvodem, proč mnoho výrobců v posledních letech postupně zvyšovalo počet převodových stupňů v převodovkách."

Co vše se musí udělat pro politické snižování emisí ve víře zachránit planetu, přitom bych řekl, že výroba spotřebních věcí a výroba potravin (už ne pěstování) které kvůli ceně obíhají celý svět ji daleko více zatěžuje.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Automatická převodovka. Jakou?

Příspěvek od Jerry3 »

Toníku, já přece vím, že existuje i "trojspojka", jen nevím nic o tom, že by něco takového VAG vyráběl. A pokud by tomu tak bylo, nepochybně by se tím pochlubil, což neučinil, resp. jsem nic takového nezaregistroval.

Proto jsem napsal, co jsem napsal. Ono je totiž nutné ten elektromotor nějak vřadit do hnacího řetězce. A jestliže např. Toyota používá ten zřejmě nejdokonalejší, ale zároveň nejdražší způsob, tj. planetovou automatickou převodovku, tak u VAGu se "naroubování" elektromotoru do hnacího řetězce přes třetí spojku přímo nabízí. Jenže tady nejde o zdokonalení dvouspojkového DSG přidáním třetí spojky ve smyslu tebou sem zkopírované diskuse.
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2259
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Automatická převodovka. Jakou?

Příspěvek od tonny »

Proto jsem se zeptal. Osobně bych auto s dvouspojkou nekoupil, navíc zjišťuji, že těch automatických převodovek je už tolik, že se v tom ani prase nevyzná. :)
Ono vlastně bych si ani nové auto nekoupil, nemám na to kupovat spotřebáky. Elektroauto bych koupil naopak jen nové ale až se to posune někam rozumně dále, jestli se toho dožiji. :D
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Automatická převodovka. Jakou?

Příspěvek od Jerry3 »

tonny píše:...těch automatických převodovek je už tolik, že se v tom ani prase nevyzná. :)
Ono jich "druhově" zase až tolik není, prsty jedné ruky na to bohatě stačí. A aby se v tom nikdo nevyznal, o to se zcela záměrně zasloužili výrobci, protože kdyby se v tom zákazníci dokázali vyznat, některé "automaty" by si nikdy dobrovolně nepořídili.
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2259
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Automatická převodovka. Jakou?

Příspěvek od tonny »

Takže udržovat lidi v nevědomosti, dělat z nich blbce a ještě jim tvrdit, že to co jim právě nabízejí je to top na trhu, je normální? Co tedy VAG dělá špatně, když je to "normální". Vždyť lidé si to žádají, tak jim přeci vyhovíme. Když rozum nevládne v politice, jak se pak mají chovat výrobci? Musí přeci vydělávat a ještě plnit jakési limity, pak se přemýšlí, co v rámci úspor odrbat (jako třeba ty pružiny) a ne jak něco pořádně udělat, natož aby to ještě vydrželo. A vo tom to je :!: .
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Automatická převodovka. Jakou?

Příspěvek od Jerry3 »

Poněkud jsi opomněl příčinné souvislosti. Tedy přinejmenším v tom automotivu. Řečeno nezaobleně, podařilo se ti otočit příčiny a následky.
Odpovědět