Oleje.cz

 

Sandero 0.9 Tce

Fórum o automobilových mazivech

Moderátoři: Pitris, Demo

Re: Sandero 0.9 Tce

Příspěvekod Jerry3 » úte pro 10, 2019 20:19

Veškeré mazací plány na ho.no jsou! :evil:
Jerry3
 
Příspěvky: 9778
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Sandero 0.9 Tce

Příspěvekod dany01 » úte pro 10, 2019 20:48

Sano: som Ti napísal kde sa dá 5w30 RN17 kúpiť a koľko stojí. Elf sa dá kúpiť zatiaľ kúpiť len cez autorizak..., a ty napíšeš ze sa nedá kúpiť.
Tie mazacie plány veľa krát viac pomýlia, chápem ze nestíhajú reagovať na stále novšie normy, čo si automobilky vymýšľajú.
0w40 je aj pri 1.3 tce ale je inej normy RN17 RSA čo som čítal je do viac zaťažených motorov.
Rob ako chceš ...., neviem či Ti dobre radia s alternatívami.
Keď som kupoval olej filter, pýtal sa ma či mam olej správnej normy, lebo je podstatne to dodržať, čo som aj dodržal. Yacco 5w30 RN 17
dany01
 
Příspěvky: 115
Registrován: pon čer 26, 2017 14:05

Re: Sandero 0.9 Tce

Příspěvekod Šaňo147 » úte pro 10, 2019 21:29

dany01 píše:Sano: som Ti napísal kde sa dá 5w30 RN17 kúpiť a koľko stojí. Elf sa dá kúpiť zatiaľ kúpiť len cez autorizak..., a ty napíšeš ze sa nedá kúpiť.
Tie mazacie plány veľa krát viac pomýlia, chápem ze nestíhajú reagovať na stále novšie normy, čo si automobilky vymýšľajú.
0w40 je aj pri 1.3 tce ale je inej normy RN17 RSA čo som čítal je do viac zaťažených motorov.
Rob ako chceš ...., neviem či Ti dobre radia s alternatívami.
Keď som kupoval olej filter, pýtal sa ma či mam olej správnej normy, lebo je podstatne to dodržať, čo som aj dodržal. Yacco 5w30 RN 17
však dá , ale na sk stránke nie ... A s akými alternatívami ? Však sme sa bavili o tom že tam nechám ten olej čo mi nalejú ... Či aký iný tam mám dať ?
Šaňo147
 
Příspěvky: 16
Registrován: pát lis 22, 2019 16:26

Re: Sandero 0.9 Tce

Příspěvekod Pitris » úte pro 10, 2019 21:41

dany01, ten 1.3 TCE je ale trochu (úplně) jiný motor.
A u toho, u koho si kupoval filtr je fakt vhodné zjišťovat info o oleji. A jestli do toho rencka lze i 0w40, tak je ta norma RN17 ekoblábol i tam :roll:
Honda ACCORD 2.0 i-VTEC 114kW - zima Valvoline SynPower 5w40, po zimě Penrite Racing 10w40, převodovka Ravenol MTF-2
Honda CBR 929 Fireblade 109kW - Ravenol 4T Ester 10w50
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
 
Příspěvky: 22560
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Sandero 0.9 Tce

Příspěvekod dany01 » stř pro 11, 2019 19:31

Sano: ešte raz pomaly a zretedelne- www.yacco.sk, je tam tel. číslo kde keď zavolas a povieš čo chceš tak ti dodajú, je to tak tažko pochopiteľne?
Pitris:ja som sa nepýtal , ja som olej už mal. On sa pýtal - chcel mi Elf asi predať za 23 e /liter.....
Ako som písal 0w40 RN17 RSA môže ísť tiež ale je určený to športovejšich modelov.
Nech si robí každý čo chce ,ale potom načo tu radíte-me dodržiavať olej normy keď inokedy zas nie. Ked je dane napr. C3 tak ho tam dám, ked je 50501 tiež, tých noriem ako maku ale ako som napísal nech si robí každý čo chce.......
dany01
 
Příspěvky: 115
Registrován: pon čer 26, 2017 14:05

Re: Sandero 0.9 Tce

Příspěvekod Pitris » stř pro 11, 2019 20:53

dany01: ty seš někdy fakt jak beran. Jsme off topic, takže jen ve zkratce:
Výrobce musí předpis kvůli ne-znalostem většiny uživatelů zjednodušit, a navíc je "svázán" i řadou omezení - a většinou ekologických. My tady ne, takže se dá doporučit i vhodnější olej. Musíš o tom (ty asi moc ne, že?) ale něco vědět. TŘEBA ŽE:
Tam kde předpis C3, dá se i C4, ale C3 je kvalitnější - pro motor.
Tam kde předpis C3, nesmíš dát C2, ale můžeš C2/C3.
Tam kde předpis C2, dá se i C3, i C4, ale C3 je nejvhodnější - pro motor a delší jízdy.
Tam kde předpis A5, dá se i A3, protože je vhodnější pro delší jízdy.
Tam kde předpis C2/C3 a není v motoru DPF/GPF, je lepší - pro motor - A3/B4
Tam kde předpis A3, nesmíš dát A5.
Tam kde předpis VW505.01 - dát ho musíš (a to já tady nikdy nezpochybnil), neboť ten motor má vyšší nároky na olej.
Tam kde předpis VW505.00 - můžeš i 505.01 (když už si tady tedy "nakousl" ten koncern, který potřebuje normu snad i na destilku).
A třeba Peugeot/Citröen měl/má předpis (i) do (starších) benziňáků B71 2290. Je to eko C2, ale - pro motor - je lepší 2296.
A Ford už 20 let povoluje normou WSS 913A/B oleje se sníženou HTHS, ale na nekrátké jízdy je vhodnější olej s HTHS normální, a lepší - pro motor - než ten olej s jejich "fordnormou" je i běžný A3/B3.
Ten, kdo jezdí krátké jízdy by měl hledat olej s vyšším TBN, kdo delší zase pro změnu nižší odparnost, u motorů kde hrozí LSPI by pak olej měl obsahovat méně vápníku....
A tak by se dalo pokračovat ještě hodně dlouho -> jsou třeba oleje i C1 a C5. Jsou i různé aditivační balíčky např. se zinkem, wolframem nebo molybdenem - pro jiné podmínky; a různé jsou i základové oleje, které rozhodují o kvalitě, a.... A asi stačí. Máš pravdu - nech si robí každý čo chce :idea:
To je tak asi vše, co tady k tobě a k tomu.

PS: ale pravdu máš že s RN17 je už i olej 0w40 - jeden. Yacco Galaxie A.
Honda ACCORD 2.0 i-VTEC 114kW - zima Valvoline SynPower 5w40, po zimě Penrite Racing 10w40, převodovka Ravenol MTF-2
Honda CBR 929 Fireblade 109kW - Ravenol 4T Ester 10w50
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
 
Příspěvky: 22560
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Sandero 0.9 Tce

Příspěvekod dany01 » čtv pro 12, 2019 21:58

Je to od Teba pekne ,ze si si dal toľkú námahu a rozpísal si to. Len neviem aký to ma súvis s mojim prispevkom....,je to užitočná informácia ale nič nemení na tom čo som napísal.
Keď raz mam danú normu , C3, 50501, c2,C4, 50200, tie PSA, Fiat , Ford , atd sa mi nechce rozpisovať ,tak sa ich držím. A keď raz tam ma napísane RN-17 tak sa jej budem držať a nie špekulovať jak "Mara s piču.....", čo iného tam dať. Napr. 50501- vieš prečo to tam je, tak sa jej budem držať a nie vymýšľať.
Mam crdi je tam C3 , tak sa jej držím a nebudem tam pchať C2, C4 . Len toto som tym chcel povedať mojim prispevkom.
Riešil som známej teraz Opel , bol predpísaný Dexos 2 , tak som ho tam proste dal a nešpekuloval- špekulovať možem s viskozitou. Kedže mam úchylku na 5w40 , išla tam na 10 tis km
dany01
 
Příspěvky: 115
Registrován: pon čer 26, 2017 14:05

Re: Sandero 0.9 Tce

Příspěvekod Pitris » čtv pro 12, 2019 23:22

Vždyť jsem napsal - trkavej :)
No nic, evidentně si nepochopil rozdíl mezi předepsaný a vhodný.... Ono to totiž je ve většině případů dosti odlišné :roll:
Bohužel máš smůlu v tom že máš CRDI a předpis C3. Tam si moc vybírat nemůžeš, bo z toho špatného je C3 to nejmenší zlo.
Honda ACCORD 2.0 i-VTEC 114kW - zima Valvoline SynPower 5w40, po zimě Penrite Racing 10w40, převodovka Ravenol MTF-2
Honda CBR 929 Fireblade 109kW - Ravenol 4T Ester 10w50
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
 
Příspěvky: 22560
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Sandero 0.9 Tce

Příspěvekod PHiLiPZ » pát pro 13, 2019 20:48

dany01 píše:Mam crdi je tam C3 , tak sa jej držím a nebudem tam pchať C2, C4 ... Kedže mam úchylku na 5w40 , išla tam na 10 tis km

Keby si mal predpisanu 0w20 C2, tiez by si sa drzal predpisanej normy? Tu sa radi jednoducho - ak s DPF, potom C3, inak A3/B3/B4. Viskozita 0/5w30/40. Vymena po 10t km. Idealne za dodrzania firemnych noriem.
Suzuki Ignis 2005 1.3L benzin - na zaciatku 2017 dosiahol Ignac 333 tisic km najazd a stale jazdi
Mazda6 Skyactiv 2016 2.5L benzin + MO CFS 5w-40 NT+ + MO Petrol Power ECOMAX
https://www.spritmonitor.de/en/detail/769867.html
Uživatelský avatar
PHiLiPZ
 
Příspěvky: 65
Registrován: čtv úno 04, 2016 12:14
Bydliště: PK, SVK

Předchozí

Zpět na Automobilová maziva

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků