Jaký nový AKU?
Moderátor: Colommbo
Re: Jaký nový AKU?
Při nízké teplotě spoustu energie z alternátoru zkonzumují spotřebiče (elektrické topení, vyhřívání sedaček, vyhřívání zadního skla), takže na dobíjení nemusí zbýt energie skoro žádná. V zimě jsou krátké trasy problém, zejména pokud auto stihne mezi pojížďkami vymrznout. Je to o důvod víc chvilku nechat zahřát motor na volnoběh a pak nejezdit v zimě ve zbytečně nízkých otáčkách, ale držet otáčky spíš poblíž 3000 ot/min, než poblíž 2000 ot/min.
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaký nový AKU?
Myslím,že se to nebude týkat ale aut s inteligentním dobíjením resp bude záležet na podmínkách ...Shi píše:Pokud je akumulátor nový a auto startuje dobře a dobíjí dobře, tak stačí jet jen pár minut a energie je zpět. Těch 5 km je při 60 km/h rovných pět minut a to stačí.
Já abych se přiznal,tak sem dobíjecí soustavu u aut nezkoumal,ale u moto je úplně jedno,kolik to točí ... Resp tvrzení,že by dobíjecí proud byl větší s otáčkama by znamenalo,že nefunguje regulátor dobíjení. Dokonce některé moto na volnoběh dobíjí víc,než třeba v 10 000 ot ... Ale jak říkám,auta jsem nezkoumal ...Shi píše:v zimě ve zbytečně nízkých otáčkách, ale držet otáčky spíš poblíž 3000 ot/min, než poblíž 2000 ot/min.
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Jaký nový AKU?
Trochu problém jsou auta se start-stop systémem, ale dokud je akumulátor O.K., tak to taky bude bez problémů. Proud dodávaný alternátorem roste docela výrazně s otáčkami až zhruba do otáček, kde je moment motoru maximální.
Např nějak takto:
Zdroj: http://kotamuda.humlak.cz/navody_manual ... ternat.htm
Inteligentní (polovodičový) regulátor se pak stará, aby proud a napětí jdoucí do akumulátoru nepřekročily stanovené meze. Ale existovaly i elektromechanické regulátory, ty měly inteligence pomálu.
Např nějak takto:
Zdroj: http://kotamuda.humlak.cz/navody_manual ... ternat.htm
Inteligentní (polovodičový) regulátor se pak stará, aby proud a napětí jdoucí do akumulátoru nepřekročily stanovené meze. Ale existovaly i elektromechanické regulátory, ty měly inteligence pomálu.
Re: Jaký nový AKU?
Tady si někdo plete dynamo a alternátor. Dynamo, čím větší otáčky, tím větší napětí ale stejnosměrné. Regulátorem se reguluje napětí. Proud je částečně regulován snižováním napětí regulátorem i otáčkama motoru.
Alternátor dává střídavé napětí , proto regulátor převádí přes ŘJ střídavé napětí na stejnosměrné a reguluje proud a ne napětí, kde má jít dle více hodnot snímaných pod kapotou. Při poruše regulace ŘJ, nastupuje grécův můstek pro možnost dojetí.
Alternátor dává střídavé napětí , proto regulátor převádí přes ŘJ střídavé napětí na stejnosměrné a reguluje proud a ne napětí, kde má jít dle více hodnot snímaných pod kapotou. Při poruše regulace ŘJ, nastupuje grécův můstek pro možnost dojetí.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
-
- Příspěvky: 1245
- Registrován: ned zář 24, 2017 8:08
Re: Jaký nový AKU?
Ja mám v Bmw 3.0 R6 75ah baterku. Možná větší kvůli vyhřívání sedaček, apod. Krátké trasy jezdim výjimečně. Většinou aspon 15-20km. Dost i 50km +. Takže baterka v klidu. Radio mám zaple tak 1x do roka. Spíš si užívám zvuk motoru a vyfuku. Jízda s ženskou je jiná..ta bez radia do auta nesedne
Re: Jaký nový AKU?
Větší motor potřebuje větší startér a ten si vezme větší proudy. No a baterka s větší kapacitou v rámci dané produktové řady umí dodat i větší proud. S vyhřívanýma sedačkama (a další elektrovýzbrojí) to souvisí jen trochu.Bramborak3 píše:Ja mám v Bmw 3.0 R6 75ah baterku.
Proudový odběr při startu dobře dokumentuje doporučená velikost (potřebný průřez) startovacích kabelů pro jednotlivé kategorie motorů. Kabel, který stačí na benzínový dvoulitr na třílitrový šestiválec mnohdy nestačí. A třílitrový šestiválcový diesel je ještě úplně jiná kategorie.
Re: Jaký nový AKU?
Tohle je nesmysl. Regulátor reguluje napětí, potažmo proud (Ohmův zákon) a na usměrnění je v alternátoru diodový můstek.Hombre píše:.... proto regulátor převádí přes ŘJ střídavé napětí na stejnosměrné .....
Re: Jaký nový AKU?
Regulační relé se dá seřídit šroubovákemShi píše:...Ale existovaly i elektromechanické regulátory, ty měly inteligence pomálu.
Re: Jaký nový AKU?
Tady je vic nesmyslu.Proud napeti odpor.
I ta regulace dobijeni.
Dynama (budiz jim smrt... hurá) uz nejsou. A jejich regulace... Naposledy v mych rukou vojenska T 111 a moje S 1000mb.
Nejsem moc moderní poloclovek, ale dyno mi nechybi. Stejne tak vibrační regu za altikem.
I ta regulace dobijeni.
Dynama (budiz jim smrt... hurá) uz nejsou. A jejich regulace... Naposledy v mych rukou vojenska T 111 a moje S 1000mb.
Nejsem moc moderní poloclovek, ale dyno mi nechybi. Stejne tak vibrační regu za altikem.
Re: Jaký nový AKU?
Vibracny? To bol aky?
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Jaký nový AKU?
niektoré dynamá mali dvojitu reguláciu-reguloval sa prud i napatie. Trojfazové alternátory na autách maju reguláciu napatovu-reguluje sa len napatie. Prud sa nereguluje vzhladom k charakteristike alternátora a nie je možné ovplivnit velkost prudu regulácoiu. Alternátor sa reguluje u aut spínaním budiaceho prudu pre rotor. Napatie sa reguluje skokovo spínaním a vypínaním budiaceho prudu. Elektronické regulátory maju len jeden stupen,su presnejšie a rýchlejšie a spolahlivejšie. Naproti tomu elektromagnetické mali často reguláciu dvojstupnovu,čo zabezpečovalo stálejšie napatie, menšie pulzi napatia a jemnejšiu reguláciu. Boli ale menej spolahlivé,museli sa nastavovat a kontrolovat.
Naposledy upravil(a) Brembo dne ned úno 09, 2020 20:45, celkem upraveno 2 x.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: Jaký nový AKU?
auto startuje stale slabsie, nizke otacky startera a o to dlhsie trva kym CR pumpa natlaci dostatocny tlak do rampy, cez vykend vyberiem starter a v pripade potreby ho zrepasnem
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Jaký nový AKU?
Tak hlásim,že moja Varta Silverová je po 3 rokoch na odchode. Nedokáže trvalo udržat napatie nad 12,5V,musím dobíjat tak každé 2 mesiace,inak je to na otáčkach spuštača poznat. Včera neodborný test kapacity-zapnuté zapalovanie a zapnuté predné hmlovky+ventilátor kurenia,po 30 minutách pokles napatia pod 10V. Hláššky na displeji-stav dobíjania,systém proti krádeži. Pri pokuse o štart okamžité vypnutie systémov. Po nabití cca 2 hodiny a odpojení nabíjačky napatie 12,4V .Povodná GM vydržala 6 rokov. V predchádzajucej Vectre Exide už po umrtí išla na 7. rok. Najbližšie pojdem do Yuasi.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: Jaký nový AKU?
bavil som sa preddvomi rokmi s ludmi z velkoskladu a hovorili ze Varta mala celu seriu vadnu (znizena zivotnost) takze mi odporucaju Exide, idealne exide premiummoja Varta Silverová je po 3 rokoch na odchode.
nasiel som si na internete dobru cenu a kupil tu, zatial sa drzi bez problemov
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Re: Jaký nový AKU?
u mna nakoniec nebola galiba v baterke ale v statri, vybral som ho spravil rozborku a uhliky kratke plno prachu a spiny a hlavne ziadne mazivo, tak som dal nove uhliky, klzne a ihlickove lozisko namazal a cuduj sa svetu,motor startuje o polovicu rychlejsie a napatie neklesa pod 10V ale pri starte je 10,8V
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw