Zmena polohy volantu po prehozeni kol

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

tomvm
Příspěvky: 201
Registrován: úte črc 21, 2009 9:34

Zmena polohy volantu po prehozeni kol

Příspěvek od tomvm »

Ahoj, po prehozeni kol z letnich na zimni mam pri primem smeru volant lehce natoceny. Disky i pneu vypadaji vizualne v poradku. Po prendani pouze zadnich zimnich kol je poloha volantu v poradku, ale jak prehodim jedno predni zimni kolo zacne volant byt lehce natoceny a kdyz prehodim i druhe, tak je volant natoceny jeste vic. Auto je skoda 105 L. Disky jsou klasika skodovacky, pneu jsou asymetricke TOYO S942. Pneu na discich jsou orientovany spravne. Diky predem za napady.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Zmena polohy volantu po prehozeni kol

Příspěvek od Pitris »

U "šádestopětky" je nejjednodušší sundat volant z mnohohranu, a nasadit ho rovně :)

Ne vážně: napadá mne rozdílný tlak v pneu. A co sjetost gum?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Zmena polohy volantu po prehozeni kol

Příspěvek od Jerry3 »

Rozdílný valivý odpor pneu. :idea:
tomvm
Příspěvky: 201
Registrován: úte črc 21, 2009 9:34

Re: Zmena polohy volantu po prehozeni kol

Příspěvek od tomvm »

Vzdycky jsem to doladil ridicima tyckama, protoze na ticihranu na volantu o jeden zub uz je moc. Myslis, ze jsou to spatne vyrobene pneu ? Auto, kdyz pustim volant jede rovno, nezataci, jen neni v prime poloze volant pri prime jizde.

Tlak v pneu je stejny, je tam 150 kPa a vzorek vizualne vypada sjety dobre.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Zmena polohy volantu po prehozeni kol

Příspěvek od Jerry3 »

Další možnost je, že to máš špatně odladěné na těch tyčích řízení od posledně. Neboť problém s uniformitou pneu by se při jízdě nejspíš projevil i jinak.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Zmena polohy volantu po prehozeni kol

Příspěvek od Pitris »

tomvm píše:....je tam 150 kPa.
Není to málo? Možná se pletu, ale nebylo na předek psáno 1,8?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Zmena polohy volantu po prehozeni kol

Příspěvek od Jerry3 »

Vpředu 1,6.
tomvm
Příspěvky: 201
Registrován: úte črc 21, 2009 9:34

Re: Zmena polohy volantu po prehozeni kol

Příspěvek od tomvm »

Tycky by meli byt v poradku, no nic porad nemeni na tom ze po prezuti se hybne poloha volantu.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Zmena polohy volantu po prehozeni kol

Příspěvek od Jerry3 »

Jsou tam vůle způsobené opotřebením, ale je tam i problém koncepce: ne nadarmo byly po zavedení hřebenového řízení požadovány gumy s testem uniformity a ve značkových servisech zavedeny "vyvažovačky na ose". K tomu u mnohých výrobců pneu navíc platí, že "co guma, to originál". Jediné, co jakž takž - a to ještě s výhradou - pomáhá, jsou prémiové pneu o stejném DOT.
Hombre
Příspěvky: 1879
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: Zmena polohy volantu po prehozeni kol

Příspěvek od Hombre »

Je to hovadina, to by musel při každém přezouvání štelovat volant na tisícihranu.
Problém pneu, disky a tlak. I sjetější guma na jedné straně. Předek je lehký, tak sebemenší problém je znát.
Klidně i špatná volba gumy, které tahají ve vyjetých kolejích.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
tomvm
Příspěvky: 201
Registrován: úte črc 21, 2009 9:34

Re: Zmena polohy volantu po prehozeni kol

Příspěvek od tomvm »

Kdyby volant tak by to bylo dobry, ale kdyz to prehodim o jeden zub tak to je o fous zase na druhou stranu,tak musim stelovat ridici tycky.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Zmena polohy volantu po prehozeni kol

Příspěvek od skodovkar »

Pokud to nemá "vliv na funkci" tak bych z toho nedělal tragédii. Vadí ti estetika nebo funkčnost?
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Zmena polohy volantu po prehozeni kol

Příspěvek od Jerry3 »

Mně tohle vždy vadilo, třebaže to třeba bylo bez vlivu na funkci, tedy jsem se to snažil řešit.
tomvm
Příspěvky: 201
Registrován: úte črc 21, 2009 9:34

Re: Zmena polohy volantu po prehozeni kol

Příspěvek od tomvm »

Na funkci auta to vliv nema, ale me to sere. Kdyz jedu rovno ma byt volant rovno. Jeste me napadla vec, nez to vyzkousim. Funkce pneu s asymetrickym vzorkem je takova ze kazda strana pneu ma jinou funkci. Zrovna vnejsi ma zpevnovat a vnitrni jestli se nepletu dobre odvadet vodu. Je mozny, ze kdyz tam mam takto nizky tlak, tech 1,5 baru, ze na jedne strane pneu je obvod kola vetsi nez na druhe ? Ze by to ten nizsi tlak nedorovnal ? Nebo je tahle uvaha blbost ?
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Zmena polohy volantu po prehozeni kol

Příspěvek od Jerry3 »

Ano, je to blbost, neboť u asymetrických gum je pevně určena vnější "montážní" strana, a tak jediná situace, kdy by se mohlo projevit to, o čem píšeš, je jízda v hluboké vrstvě vody.

Napadla mne však jiná věc, se kterou jsem měl problém, dokonce na několika autech, ale vždy se jednalo o jeden typ (v různých generacích) zimních gum jednoho výrobce: při jízdě jsem musel kompenzovat volantem příčný sklon vozovky, poněvadž ty gumy prostě nedržely přímý směr a tzv. "padaly s kopce". A jelikož se většina vozovek na rovinkách svažuje k pravé krajnici, musel jsem prakticky furt jakoby mírně zatáčet doleva.
Odpovědět