Ostatní

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1740
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Ostatní

Příspěvek od kornel »

môžem potvrdiť že dvojliter v CTR (presne štvorcový motor) ma o nieco silnejší brzdný účinok v porovnaní s dvojlitrom TSI (výrazne nadstvorcovy).
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Ostatní

Příspěvek od pepoh »

NO HITS píše: Je mě jasný že např Atkinson bude na brzdění motorem mnohem slabší vzhledem k principu funkce.
suhlasim, neskor zatvara vetily tak logicky mnozstvo stlaceneho vzduchu je mensi. otazka je, ci v rezime brzdenia motorom, nejak inak neotoci vvt aby sa atkinson zminimalizoval (asi nie)... take info som este nevidel zverejnene. v novych motoroch atkinson a interne egr je uz bezne.
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Ostatní

Příspěvek od Jerry3 »

Jenže právě proto tam je dnes tolik stavitelných věcí, aby bylo možno maximálně potlačit brzdný efekt motoru při nuceném volnoběhu.
Uživatelský avatar
NO HITS
Příspěvky: 457
Registrován: úte srp 27, 2013 8:27
Bydliště: Brno

Re: Ostatní

Příspěvek od NO HITS »

Jerry3 píše:Tak to ani náhodou, poněvadž tohle nemá s kompresním poměrem ale už vůbec žádnou souvislost!

Naopak čím větší vrtání a menší zdvih, tím větší brzdný efekt při nuceném volnoběhu.
Takže je to přesně naopak, zvláštní, čekal bych u delšího chodu větší stlačení a tím i větší brzdnej účinek, člověk se pořád učí ;-)
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - ADAKT Stage 1.1 + VTCS pryč + VAD off + Airbox mod + CAI + Ulter + EBC RedStuff
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80


Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Ostatní

Příspěvek od Jerry3 »

Žádné větší stlačení se nekoná, neboť vrtání x zdvih = objem motoru, ale s kompresním poloměrem či dokonce s hodnotou komprese to nemá vůbec nic co do činění.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Ostatní

Příspěvek od skodovkar »

Jednochrochta byla nadčtvercová a brzdila pěkně, myslím si, že to bylo dáno akustickou emisí :lol:
Jarda nás napíná až mu z toho lezou kompresní poloměry :D
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Ostatní

Příspěvek od Jerry3 »

Bylo by ovšem dobré srovnávat srovnatelné. V té době se totiž na "volný dojezd po sundání nohy z pedálu plynu" ještě nehrálo, tím spíš pak u dieselu.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Ostatní

Příspěvek od Jerry3 »

https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/ft ... n=Aktualne

Na jaře r. 2017 (tuším, že to bylo okolo Velikonoc) jsem tu měl konflikt se dvěma koncerňáky, shodou okolností Slováky, týkající se náhledu na "výhodnost" toho, že se z našich dvou zemí staly největší montovny aut v přepočtu na hlavu: SK je zdaleka na prvním místě na světě, CZ za ní na druhém. Škoda, že admin tehdy celou diskusi smázl, poněvadž se svezla do invektiv (cílených, jako vždy v těchto případech, na mou maličkost). Připomínám to jen proto, že "na má slova vždycky dojde, bohužel"... :(
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Ostatní

Příspěvek od Jerry3 »

"Nicméně provedení se šestistupňovou manuální převodovkou je na sériových 17palcových kolech jen o desetinu litru na 100 km žíznivější. Kdo chce uspořit ještě více, měl by zvolit vždy příplatkové 19palcové ráfky, které srazí spotřebu na čtyři litry s automatickou a 4,1 litru s manuální převodovkou. 18palcové ráfky, standardní u vyšších výbavových verzí, znamenají spotřebu 4,1 l / 100 km s automatickou a 4,2 l / 100 km s manuální převodovkou."
Zdroj: https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/au ... 79c319944/

Tohle je tak hloupé, že to snad musí být geniální! :twisted:
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Ostatní

Příspěvek od skodovkar »

Je pozoruhodné, jak se pomalu dostáváme k 200 let starému dopravnímu prostředku - vlaku. Gumy ubývá a kovu přibývá :idea:
Uživatelský avatar
NO HITS
Příspěvky: 457
Registrován: úte srp 27, 2013 8:27
Bydliště: Brno

Re: Ostatní

Příspěvek od NO HITS »

V městským provozu neustálé roztáčení větších těžších liťaků spotřebu spíš zvýší nebo se taky pletu?
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - ADAKT Stage 1.1 + VTCS pryč + VAD off + Airbox mod + CAI + Ulter + EBC RedStuff
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80


Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Ostatní

Příspěvek od Jerry3 »

NO HITS píše:V městským provozu...
Nejenom, vždy! A nejde jen o hmotnost samotnou, ale v daném případě i o její vzdálenost od osy otáčení.
Shi
Příspěvky: 1314
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: Ostatní

Příspěvek od Shi »

Pořídit si SUV a pak řešit desetinkové rozdíly ve spotřebě je už samo o sobě dobrý fór.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Ostatní

Příspěvek od Jerry3 »

Hlavně to "srovnání" stojí na deklarovaných údajích, které jsou na hony vzdálené realitě! :P
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2517
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Ostatní

Příspěvek od lefort »

Nene, Franta v hospodě říkal, že ty fau-vé motory žerou maximálně 4,3725l/100 km, ale to už to musíš fakt hnát!
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Odpovědět