Olej s Ford normou
Moderátor: Colommbo
Re: Olej s Ford normou
Miller sa da kupiť ale za 51 eur. Mobil 0w40 je na Sk dráhy za 54eur
https://m.heureka.sk/oleje-a-maziva/mobil-esp-0w-40-5-l
Ale googlil som a v Cz ho ma dufy za 1049 kc (cca 40 eur) co je o dost menej nez na SK
https://m.heureka.sk/oleje-a-maziva/mobil-esp-0w-40-5-l
Ale googlil som a v Cz ho ma dufy za 1049 kc (cca 40 eur) co je o dost menej nez na SK
Re: Olej s Ford normou
rosso píše:Nějaký konkrétní tip na olej (nejlépe A3) do 1,6EB (110kW) rok 2013.
Nechce se mi tam dávat origo 5W20/30 A5. Díky
Malé info. Po naježděných 2000km olej maže, motor je příjemně tichý a svíčky zapalují. Vše je tak, jak má býtrosso píše:Objednal jsem Motul X-Cess 8100 5W40, tak jsem zvědav, jak si v motoru povede
Svíčky objednány NGK ILZTR6A8G. Snad bude vše OK
Re: Olej s Ford normou
No vidíš, a já přes patnáct let na fordím foru bojují proti olejům A1 A5 , jejich bible je manuál. Marně vysvětlovat,že tyto oleje nejsou pro blaho motoru, ale pro blaho ekoteroristů.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: Olej s Ford normou
Vím, četl jsem jedno vlákno a stačilo. Chudák Ballu
Re: Olej s Ford normou
Napiš tam, že jsi tam dal něco jiného a funguje to lépe. Slítnou se na tebe jak supi.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: Olej s Ford normou
Ahojte, nie som odbornik na oleje, ale jedna prakticka skusenost (sprostredkovana). U mojho mechanika som sa stretol s Focusom s motorom 1.0 Ecoboost s rozpadnutym rozvodovym remenom (ukazoval mi to, kusky remena boli po celom motore) kvoli nevhodemu oleju. Totiz tieto motory su robene tak, ze rozvodovy remen prechadza cez "kupel" v motorovom oleji a ked sa pouzije olej s nevhodnym zlozenim, tak remen degraduje. Toto je asi dovod, pre ktory je lepsie pouzivat oleje s predpisanou normou u tychto "super modernych" motorov (ja by som to nedal ani do kosacky) lebo o.i. norma urcuje, co olej moze a nemoze obsahovat aby neposkodzoval rozvodovy remen.Takze ak je to pravda, tak fordaci su v pasci - bud im "uhynie" motor lebo bude zle mazany "ekovodickami", alebo sa im rozpadne rozvodovy remen = generalka motora...
Re: Olej s Ford normou
Spíš než problém v oleji / jako takovém/ nebude, bude problém v ovladači auta, nebo špatném servisním chování majitele/ů.
Re: Olej s Ford normou
neni to len ford.lubofule píše:Ahojte, nie som odbornik na oleje, ale jedna prakticka skusenost (sprostredkovana). U mojho mechanika som sa stretol s Focusom s motorom 1.0 Ecoboost s rozpadnutym rozvodovym remenom (ukazoval mi to, kusky remena boli po celom motore) kvoli nevhodemu oleju. Totiz tieto motory su robene tak, ze rozvodovy remen prechadza cez "kupel" v motorovom oleji a ked sa pouzije olej s nevhodnym zlozenim, tak remen degraduje. Toto je asi dovod, pre ktory je lepsie pouzivat oleje s predpisanou normou u tychto "super modernych" motorov (ja by som to nedal ani do kosacky) lebo o.i. norma urcuje, co olej moze a nemoze obsahovat aby neposkodzoval rozvodovy remen.Takze ak je to pravda, tak fordaci su v pasci - bud im "uhynie" motor lebo bude zle mazany "ekovodickami", alebo sa im rozpadne rozvodovy remen = generalka motora...
technologiu mokreho remena ma jedna firma "patent", automobilky od nej beru, nemaju na to vplyv.
do neba vychvalena technika, ktora znizuje spotrebu a hlucnost...
co som cital zahr fora, tak to vypada ze 100tmil a remen moze strelit.
postupne je to na nom vidiet, ze sa odlupuje (praskliny), na boku je chlpaty. neni to zrazu.
byva to tak, ze motor vyhodi chybu tlaku oleja--sitko je upchate ulomkami.
pretrhnutie nasleduje neskor cca tyzdne-mesiac(e).
je temer iste, ze v zahr slepo posluchaju normy aj LL...sa nikto neodvazi jak tu si nosit vlastny olej
kedze suchy remen mava intervaly 60-200tkm, nevidim dovod preco nevymenit uz po 100tkm.
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Olej s Ford normou
Zdravim,
chcel by som vas poprosit o radu aky olej pouzit do Focus 3, 1,6 tdci 85kw. T1DA.
Do teraz som daval origo olej Ford 5W30. v intervale 15 000km
Uvažujem nad RAVENOL FDS 5W30
Auticko pouzivam vacsinou v meste na kratke trasy, ma najazdene 130 000km.
Asi by bolo vhodne uz vymenit aj olej v prevodovke, (6-rychlostny manual) tam absolutne netusim co by som mal dat.
Dakujem za rady.
Tomáš
chcel by som vas poprosit o radu aky olej pouzit do Focus 3, 1,6 tdci 85kw. T1DA.
Do teraz som daval origo olej Ford 5W30. v intervale 15 000km
Uvažujem nad RAVENOL FDS 5W30
Auticko pouzivam vacsinou v meste na kratke trasy, ma najazdene 130 000km.
Asi by bolo vhodne uz vymenit aj olej v prevodovke, (6-rychlostny manual) tam absolutne netusim co by som mal dat.
Dakujem za rady.
Tomáš
Re: Olej s Ford normou
Na krátké trasy dávej 5w30 ACEA A3 (nebo A5, a ne C2 ani C3), a měň DO 10-ti tkm. Lepší radu nemám, a s převodovkou pomůže určitě nějakej pravověrnej forďák
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej s Ford normou
Pitris ale to ma asi DPF filter
-
- Příspěvky: 58
- Registrován: čtv říj 26, 2017 23:08
Re: Olej s Ford normou
Ano, mám stejného Forda, má DPF. Takže 5w30 C3 v tomhle případě, ne?
Tommy a projdi si moje příspěvky v tomhle vláknu, tam už najdeš všechny odpovědi,pokud se nepletu .
Tommy a projdi si moje příspěvky v tomhle vláknu, tam už najdeš všechny odpovědi,pokud se nepletu .
Re: Olej s Ford normou
Sorry, nějak jsem "přepnul" na benzin, asi mne zmátly ty krátké jízdy Omlouvám se, samozřejmě s C3 (nebo na pojížďky i C2). 0w30 nebo 5w30 s C3 (s C2) Nejlíp C2/C3 -> jeden z nej -> Mobil1 ESP 5w30. A tím pádem fakt měnit do 10-ti tkm....Jozef píše:Pitris ale to ma asi DPF filter
A k té převodovce - našel jsem třeba https://www.fordshop.cz/1790199-prevodo ... rd-1l.html (a ← tam dole ↓ by Ti určitě poradili i přímo podle VIN-ka)
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej s Ford normou
Zdravím, jsem tu nový. Už několik dní pročítám zdejší forum a měl bych dotaz.
Máme doma
Volvo V70 II 2.5TDI r.v. 2001 najeto cca 250tkm olej Mobil 5W-30
Ford Galaxy r.v. 2007 1.8TDCI bez DPF najeto cca 250tkm olej MO EE LL 5W-30
Ford Mondeo mk3(stará verze, motor Puma)r.v. 2007 2.0TDCI bez DPF najeto cca 125tkm olej Divinol 5W-30
chtěl bych sjednotit oleje ve všech autech na pokud možno na jeden druh.
Jezdíme hodně krátké trasy, já cca 10km do práce(tam stojí 3-5dní) a občas(víkendy) 50 - 200km - Ford Mondeo, paní cca 15km do práce, kolem komína cca 30km, občas Praha, Brno a tak na školení 200 - 600km - Ford Galaxy, dcera hlavně krátké trasy 3-10km někdy Pha - 200km - Volvo V70
Rozhoduji se mezi Valvoline Synpower 5W-40 nebo Sunoco Synturo Gold 5W-40 nebo podobný olej děkuji.
Máme doma
Volvo V70 II 2.5TDI r.v. 2001 najeto cca 250tkm olej Mobil 5W-30
Ford Galaxy r.v. 2007 1.8TDCI bez DPF najeto cca 250tkm olej MO EE LL 5W-30
Ford Mondeo mk3(stará verze, motor Puma)r.v. 2007 2.0TDCI bez DPF najeto cca 125tkm olej Divinol 5W-30
chtěl bych sjednotit oleje ve všech autech na pokud možno na jeden druh.
Jezdíme hodně krátké trasy, já cca 10km do práce(tam stojí 3-5dní) a občas(víkendy) 50 - 200km - Ford Mondeo, paní cca 15km do práce, kolem komína cca 30km, občas Praha, Brno a tak na školení 200 - 600km - Ford Galaxy, dcera hlavně krátké trasy 3-10km někdy Pha - 200km - Volvo V70
Rozhoduji se mezi Valvoline Synpower 5W-40 nebo Sunoco Synturo Gold 5W-40 nebo podobný olej děkuji.
Re: Olej s Ford normou
Chápu ho tak že ani v jednom motoru ještě není filtr pevných částic. Jak ten Valvoline, tak i Sunoco by šly dobře použít. Důležité je aby olej plnil ACEA A3/B3/B4; a ta SAE 5w40 je dobrý "kompromis".
Stejně tak výměna oleje po 10-ti tkm
Jinak co jde o značky, dá se vzít i třeba Yacco, Ravenol, Elf, Eni, Shell, Mogul, Motul, Q8, Repsol, Trident či Total.
Stejně tak výměna oleje po 10-ti tkm
Jinak co jde o značky, dá se vzít i třeba Yacco, Ravenol, Elf, Eni, Shell, Mogul, Motul, Q8, Repsol, Trident či Total.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF