Motorky a o motorkách všeobecně

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Klobadýsek
Příspěvky: 17
Registrován: pon čer 13, 2016 16:11

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Klobadýsek »

Dovolím si ještě jeden dotaz - mazivo a chladicí kapalina na můj skútr.
Jde o Kymco Yeger Gt200i, je to vodník, mění se po 2000 km. Předepsaný olej je 15W-40 SG podle API. Vloni jsem do toho nalil 10W-40 Castrol co mi odněkud zbyl a jediné co se stalo, že ubyly dvě deci což je myslím v normě. Je možné použít třeba Paramo TRYSK SPEED 10W-40?

No a nyní velký oříšek - chladící kapalina - kterou bych chtěl vyměnit preventivně, skútr už má osm let a nevím jak na tom byl v minulosti s předchozím majitelem, v současné chvíli tam je něco zelenýho, takže G12 to asi nebude :) Manuál nepopisuje typ chladící kapaliny. Mohu použít Castrol Radicool SF Premix? Je bez silikátů a vhodný i pro hliníkové motory a značce bych celkem věřil...
Naposledy upravil(a) Klobadýsek dne ned říj 20, 2019 20:30, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Pedro »

Trysk v pohode. A vymeny po 2tkm :wink:
Mam v Alme, SV a SH taky nejaky Castrol pro hlinik. Nazev bych musel dohledat. Nebo se podivat zespoda na kapotu motoru. Lepim si tam polepy z flasek a pisi na ne datumy kdy jake kapaliny meneny. Bohuzel Alma parkuje par desitek km od myho bydliste...
Na jinych strojich zatim evidenci nevedu. SH ma letos a jinak vychazim podle stitku co jsou nalepeny. Brzdovky i nemrzky. Az budou mit 5let, vymenim. Vozidla totiz uz nehodlam dobrovolne menit.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Jerry3 »

Klobadýsek píše:...v současné chvíli tam je něco zelenýho, takže G12 to asi nebude :) Manuál nepopisuje typ chladící kapaliny. Mohu použít Castrol Radicool SF Premix? Je bez silikátů...
Teď mi poněkud uniká, jak to myslíš, neboť tahle kapalina je právě z té kategorie, která není mísitelná s tím, co tam máš teď.
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Durex »

Takže k výměně po 2000 km nemám připomínek. Běžně se jezdí i 3000 km. Nicméně k výběru oleje bych výhrady měl. Předně je to vodník. A i když to nění žádný silák,tak absolutně nedokážu pochopit,co vedlo k použití oleje 15W40 ... Skůtry se v podstatě neohřívají a hned po rozjezdu dostanou kouř. Takže nejvýš opravdu 10W40. Osobně ale dávám 5W40. Často se totiž jezdí i v zimě (zákazníci) a proto tato viskozita.

Dále co se oleje týká, tak ačkoliv to opravdu není žádný přemotorovaný zabiják,tak bych zvolil něco lepšího,než je Trysk. A to právě z důvodu, že ty motory dostávají poměrně zabrat. Je mi jasný,že Pedro napíše co napíše. Ale pokud si chci skútra nechat dýl a náplň je 0,9 litru, tak si myslím,že to není zas takový problém tam nalít něco lepšího ... Ono to jde ruku v ruce a pak se bude spotřeba oleje jen zvyšovat, protože největší opotřebení vzniká právě za studena.

A co se chladící kapaliny týká, tak jakoukoliv G11 nebo G48,pokud nechci kupovat třeba Motul Motocool popřípadě Inugel a pod. Ten Castrol tam nedávej. Není mísitelný s tím,co tam máš teď. A ještě je lepší před nalitím nové udělat proplach. Stačí kohoutkovou vodou
Naposledy upravil(a) Durex dne pon říj 21, 2019 6:20, celkem upraveno 1 x.
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Klobadýsek
Příspěvky: 17
Registrován: pon čer 13, 2016 16:11

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Klobadýsek »

Jerry3 píše:
Klobadýsek píše:...v současné chvíli tam je něco zelenýho, takže G12 to asi nebude :) Manuál nepopisuje typ chladící kapaliny. Mohu použít Castrol Radicool SF Premix? Je bez silikátů...
Teď mi poněkud uniká, jak to myslíš, neboť tahle kapalina je právě z té kategorie, která není mísitelná s tím, co tam máš teď.
Kapalinu chci komplet vyměnit, ne dolít. Tedy vypustit, prolít destilkou a nalít zase něco na dlouhé roky.
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Durex »

Chápu, že si myslíš,že když červená má nejdelší výměnný interval,tak že to je nejllepší náplň. Ale zůstaň u modrý nebo zelený či modrozelený barvy a měň po 4 letech.
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Klobadýsek
Příspěvky: 17
Registrován: pon čer 13, 2016 16:11

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Klobadýsek »

Durex píše:Chápu, že si myslíš,že když červená má nejdelší výměnný interval,tak že to je nejllepší náplň. Ale zůstaň u modrý nebo zelený či modrozelený barvy a měň po 4 letech.
Tak jsem to nemyslel - nechtěl jsem nic natahovat. Jde o to, že některé prý obsahují silikáty a pochopil jsem to tak, že když některé nezmiňují absenci silikátů, tak tam dost pravděpodobně silikáty jsou. V tomto ohledu jsem uvažoval. Nemyslím, že bych do toho dělníka potřeboval absolutní špičku (jako třeba Motul Motocool Factory Line) ale ten Castrol by mohl být OK, ne?
"Castrol Radicool SF is a long-life coolant based on monoethyleneglycol with advanced organic acid inhibitor technolgy. In contrast to traditional antifreeze coolants, Castrol Radicool SF does not contain amines, nitrites, phosphates, silicates or
other inorganic inhibitors."
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Durex »

Já ale nepsal nic o factory line ... Psal sem jen motul motocool pravda ještě je přidáno expert a ten je za 150 kč. A pokud nechci to,tak třeba Fridex G48. Proč pořád trváš na tom Castrolu? Ten castrol není ok,protože je červenej, když mám hovořit v řeči barviček. A pokud chceš opravdu poradit, tak zůstaň u modrý,zelený či motulácky žlutý ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Jerry3 »

Jsi na omylu, resp. na cestě zadělat si na problém. A na Castrol bych se zvysoka... V oboru chlad. kapalin tu jsou úplně jiné značky, třeba Paraflu.
Klobadýsek
Příspěvky: 17
Registrován: pon čer 13, 2016 16:11

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Klobadýsek »

Durex píše:Takže k výměně po 2000 km nemám připomínek. Běžně se jezdí i 3000 km. Nicméně k výběru oleje bych výhrady měl. Předně je to vodník. A i když to nění žádný silák,tak absolutně nedokážu pochopit,co vedlo k použití oleje 15W40 ... Skůtry se v podstatě neohřívají a hned po rozjezdu dostanou kouř. Takže nejvýš opravdu 10W40. Osobně ale dávám 5W40. Často se totiž jezdí i v zimě (zákazníci) a proto tato viskozita.

Dále co se oleje týká, tak ačkoliv to opravdu není žádný přemotorovaný zabiják,tak bych zvolil něco lepšího,než je Trysk. A to právě z důvodu, že ty motory dostávají poměrně zabrat. Je mi jasný,že Pedro napíše co napíše. Ale pokud si chci skútra nechat dýl a náplň je 0,9 litru, tak si myslím,že to není zas takový problém tam nalít něco lepšího ... Ono to jde ruku v ruce a pak se bude spotřeba oleje jen zvyšovat, protože největší opotřebení vzniká právě za studena.
Ty dva tisíce jsou v uživatelské příručce - no zdálo se mi to krátké. A ta uvedená viskozita mne také překvapila. Přece skútr aby se vůbec rozjel, jde hned do otáček. Kromě toho tam mají ale tabulku s přehledem viskozit olejů podle teplot a uvádí že lze nahradit jinými vhodnými. Lišáci, tihle Tajwanci. Jo chci si ho nechat dýl, jsem s ním jinak velmi spokojený.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Jerry3 »

Já mám předpis na Piaggio X10 350ie 15W-50.
Klobadýsek
Příspěvky: 17
Registrován: pon čer 13, 2016 16:11

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Klobadýsek »

Durex píše:Já ale nepsal nic o factory line ... Psal sem jen motul motocool pravda ještě je přidáno expert a ten je za 150 kč. A pokud nechci to,tak třeba Fridex G48. Proč pořád trváš na tom Castrolu? Ten castrol není ok,protože je červenej, když mám hovořit v řeči barviček. A pokud chceš opravdu poradit, tak zůstaň u modrý,zelený či motulácky žlutý ...
Netrvám na Castrolu. :) Je mi fuk jaká to je značka. Ale nechce si do toho rvát chladico za pětikilo. (1,4 l)
Barva je mi fuk, klidně ať je to třeba zelený nebo jaký. Silikáty tedy nevadí?
Podstatná je tato hláška z manuálu Kymco:
"Using coolant with silicate inhibitors may cause premature wear of water pump seals or blockage of radiator passages."
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Durex »

Tak předně i když je v manuálu napsáno 15W40, dále podle tabulky je to od 5W50 do 20W50. Takže absolutní všemožné rozpětí :lol: Opravdu bych nešel přes 10W40
Klobadýsek píše:Ale nechce si do toho rvát chladico za pětikilo
Můžeš mi prosím ještě jednou sdělit,kde si přišel na to,že je ti to nuceno? Vždyť ten fridex je za 100 kč a destilka za dvacku ... Mám pocit,že čteš úplně něco jiného než píšu. A ten motul i kdyby na krásně je 300 kč/2 litry. pořád nejsem na 500 kč. A i kdyby to bylo 500 kč za 4 roky, tak až budeš kupovat variátor za 2500 a nebo řemen za 2000 kč,tak to bude větší pálka ... takže ani 500 kč by mě nevytrhlo.
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Klobadýsek
Příspěvky: 17
Registrován: pon čer 13, 2016 16:11

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Klobadýsek »

Durex píše:Tak předně i když je v manuálu napsáno 15W40, dále podle tabulky je to od 5W50 do 20W50. Takže absolutní všemožné rozpětí :lol: Opravdu bych nešel přes 10W40
Klobadýsek píše:Ale nechce si do toho rvát chladico za pětikilo
Můžeš mi prosím ještě jednou sdělit,kde si přišel na to,že je ti to nuceno? Vždyť ten fridex je za 100 kč a destilka za dvacku ... Mám pocit,že čteš úplně něco jiného než píšu. A ten motul i kdyby na krásně je 300 kč/2 litry. pořád nejsem na 500 kč. A i kdyby to bylo 500 kč za 4 roky, tak až budeš kupovat variátor za 2500 a nebo řemen za 2000 kč,tak to bude větší pálka ... takže ani 500 kč by mě nevytrhlo.
Asi si nerozumíme. Netvrdím, že jsi psal o chladivu za pětikilo ty :? Bavím se tu o chladivech bez silikátů - tím je například MNOU zmíněný Factory Line. Tam flaška stojí 250. Ten žlutej Motul Expert podle všeho silikáty obsahuje. Sice jsou nejlepšími inhibitory koroze hliníku ale současně způsobují usazeniny.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Jerry3 »

Jenže když ty usazeniny vyplavíš, začne ti to chcát. A to je ten problém, který jsem se ti marně snažil naznačit.
Odpovědět