Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Hombre
Příspěvky: 1879
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od Hombre »

Téma: Svíčky......
Tak teda nevím , Jaruš.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
nomacorc
Příspěvky: 87
Registrován: úte led 30, 2018 14:50

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od nomacorc »

Téma je v pořádku, spíš mě zmátla věta o zapálení směsi žhavící svíčkou.
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od Bramborak3 »

Imho dotaz. Po kolika km měnit svíčky na Bmw 330i. Jarda mě Iridiové Densa seřižoval na olej srazu. Mám na nich 30 tis km. Startování na drc. 40-50 tis km dají ? Příště dám místo Denso iridium power IK20 zas Densa, ale iridium power TT.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od Jerry3 »

Podle stavu vnější elektrody. A to bez vyndání z motoru neposoudím.
jarson1
Příspěvky: 2059
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od jarson1 »

no vseobecne sa tvrdí, že iridovky maju životnosť okolo 80tkm.
Ovšem interval výmeny neurčuje výrobca sviečky ale výrobca auta podla servisného plánu.
Takže by som sa asi riadil týmto.
napriklad na Carine mám interval 100tkm pre platinovky, u Civicu rovnako 100tkm u iridiových.
Na Honde som zatial nemeni, na Carine už ano a aj po 120 tkm vyzerali ok a fungovali bez výpadkov. Rozdiel po výmene za nové žiadny.
Naposledy upravil(a) jarson1 dne stř říj 09, 2019 18:21, celkem upraveno 1 x.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od Jerry3 »

Řídil bych se primárně stavem elektrod, nikoli nějakým předpisem.
jarson1
Příspěvky: 2059
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od jarson1 »

Súhlasím , ale vzhladom na napísané si nemyslím , že by po 30tkm mali byt nejako opotrebené.
každopádne ak má motor problém, tak sa to na sviečkach podpíše a je možné, že ich treba vymeniť. To je vsak len sekundárne. Sama od seba sa sviečka nepokazí ( ak teda nemá "vrodenú vadu - aj to sa obcas prihodí)....
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od Jerry3 »

Jenom bych dodal, že není iridiovka jako iridiovka: jedny jsou konstruované na maximalizaci zapalovacího výkonu, druhé na co nejdelší životnost. A mnohé záleží i na tom, v jakém motoru pracují a jak je využíván.

Oproti tomu čistě platinové svíčky jsou vždy stavěny na maximalizaci životnosti.
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od Misojogi »

jedny jsou konstruované na maximalizaci zapalovacího výkonu, druhé na co nejdelší životnost.
a ktore z nich viac znizuju spotrebu?
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od Durex »

Spotřebu nejvíc sníží plynový pedál :lol: Samozřejmě že třeba dojde ke snížení spotřeby,ale já sem to nějak markantně nezaznamenal. Ale zaznamenal sem lepší starty a živější projev. A taky cca 2x až 3x vetší životnost bez negativních důsledků. Což bylo pro mě u moto prio,protože výměna svíček u moto není kolikrát úplně easy.

Pokud bych opravdu nějak chtěl bojovat se spotřebou resp jezdit co nejlevněji,tak je to komplexní záležitost. Nikoliv jen otázka výměny svíček. Je potřeba se starat o vzduchový filtr, škrtící klapku,lambdu, výfukové potrubí a hlavně stav tlumiče a taky koukat na kvalitu paliva.

Nejpodstatnějším krokem je ale udržování správného tlaku v pneu. Dovolím si tvrdit, že je to jeden z nejvýraznějších a nejlevnějších úkonů, jak snížit spotřebu vozu. No a pak tu jsou další věci,jako přibrždující brzdy, zbytečné ježdění s rakví popřípadě jen s nosiči apod.

Takže zase opakuji. Než jen hledat nejlepší svíčky, tak je lepší se o to starat jako o celek. Je sice hezký, že mám v motoru millera s nano a v motoru mi pálí denso,ale co je to platný, když mám blbou geometrii a podhuštěný pneu …
Naposledy upravil(a) Durex dne čtv říj 10, 2019 9:43, celkem upraveno 2 x.
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od Bramborak3 »

Jerry3 píše:Podle stavu vnější elektrody. A to bez vyndání z motoru neposoudím.
Ok dobře. Tak až bude čas, tak 1-2 vytáhnu a nafotím. Ty dvě co jsou až skoro pod čelním sklem nee. Moc práce.
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od Misojogi »

je lepší se o to starat jako o celek.
dik za dobry podnet a myslienky
snazim sa mysliet na tieto veci
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od Jerry3 »

Maximalizace zapalovacího výkonu znamená něco jiného než snížení spotřeby. Je to o maximálním roztažení rozpětí mezi minimální a maximální spotřebou. A zajistí to co "nejjehlovatější" elektrody, resp. jedna ze základních fyzikálních pouček, totiž že největší náboj je na hraně. :idea:
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od Misojogi »

zajistí to co "nejjehlovatější" elektrody
znamena to ze sviecky TT su vykonnejsie ako sviecky Power ? (mam na mysli obidve Denso iridium )
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od Jerry3 »

Ano.
Odpovědět