Favorit ma specialny okruh na ohrievanie sacieho potrubiajerome píše:Keby len Favorit
Topení
Moderátor: Colommbo
Re: Topení
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Re: Topení
Právě že ne. Z mobilu se mi nechce složitě řešit citaci vlastních slov, proto to napíšu znovu: aby byl zajištěn alespoň minimální průtok chlad. kapaliny hlavou motoru v době, kdy ještě není otevřen termostat, tj. přes velký chlad. okruh, a v malém chlad. okruhu se nachází ventil topení, který je momentálně uzavřený, musí tam být ještě i další, obtokový okruh.NO HITS píše:Zkus to logicky odvodit, k čemu by sloužil obtokový, když hlavní (malý) je pořád průchozí - musí, jinak by se motor přehřál. Jestli tím obtokovým mysleli okruh topení, tak je to přinejmenším pojmenováno matoucím názvem.
Např. chlazení motoru Mitsubishi 2,4 GDI si v zimním období, pokud se jezdí na pohodu, úplně vystačí s malým chlad. okruhem, tj. hadice k chladiči zůstávají studené.
Re: Topení
Kdyby jenom Favorit! Dokonce si dovolím napsat, že neznám žádné moderní auto (přesněji motor), které by v případě, že nemá sání na stejné straně hlavy motoru jako výfuk, nemělo nějak řešeno (třeba i elektricky) vyhřívání "kostky" škrt. klapky.Misojogi píše:Favorit ma specialny okruh na ohrievanie sacieho potrubia
A proč? Ten, kdo někdy jezdil s F125P za tužších mrazů, už ví...
Re: Topení
Já už asi vím proč si nerozumíme.Jerry3 píše:...aby byl zajištěn alespoň minimální průtok chlad. kapaliny hlavou motoru v době, kdy ještě není otevřen termostat, tj. přes velký chlad. okruh, a v malém chlad. okruhu se nachází ventil topení, který je momentálně uzavřený, musí tam být ještě i další, obtokový okruh...
To co chápeš jako obtok, je právě ten malej okruh (HLAVNÍ) schovanej z velké části v motoru většinou s jednou vnější propojovací hadicí. V malým okruhu nejsou (ani nesmí!) být ventily, termostat nebo uzávěry.
To co chápeš jako malej okruh, je ve skutečnosti vedlejší/paralelní okruh topení, na kterým chlazení motoru NENÍ závislé (slouží pro využití tepla z vody - topení, výhřev klapky atd...)
Dnes u většiny aut tento okruh nemá ventil u topení zřejmě kvůli jednoduchosti automatiky a pro případ selhání termostatu (neotevře se), aby se motor mohl trochu nouzově ochladit (předpokládám proceduru provádí už sama automatika), ale znovu připomínám, není to primární funkce tohoto okruhu
(barvy viz moje schéma na předchozí stránce)
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - ADAKT Stage 1.1 + VTCS pryč + VAD off + Airbox mod + CAI + Ulter + EBC RedStuff
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Re: Topení
Řekl bych, že si stále nerozumíme, a to ani terminologicky, ani substantivně. Tak např. tepelná bilance toho "mého obtokového" okruhu se do celkové tepelné kapacity chlad. soustavy nezapočítává, zatímco tepelná bilance "mého malého" okruhu určitě ano. A proč? Inu proto, že kromě velkého chladiče je ten malý, radiátorek topení, zapojený do systému chlazení permanentně a ničím neomezovaný co do průtoku chlad. kapaliny (samozřejmě pokud na něm není ventil topení) druhým největším "spotřebičem" tepla, dokonce i když zrovna netopí do interiéru vozu.
Re: Topení
Ach jo, s Tebou to není lehký
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - ADAKT Stage 1.1 + VTCS pryč + VAD off + Airbox mod + CAI + Ulter + EBC RedStuff
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Re: Topení
A jak by sis to přál?
Re: Topení
Třeba takhle?
https://eluc.kr-olomoucky.cz/verejne/lekce/1461
"je-li termostat uzavřen, vrací se kapalina zpět k čerpadlu a cirkuluje v tzv. malém okruhu, jehož součástí je i radiátor topení vozidla"
Akorát jim tam chybí bližší vysvětlení k "přítomnosti/nepřítomnosti" ventilu topení.
https://eluc.kr-olomoucky.cz/verejne/lekce/1461
"je-li termostat uzavřen, vrací se kapalina zpět k čerpadlu a cirkuluje v tzv. malém okruhu, jehož součástí je i radiátor topení vozidla"
Akorát jim tam chybí bližší vysvětlení k "přítomnosti/nepřítomnosti" ventilu topení.
Re: Topení
A proto v počátcích v autech byla 3mm díra v těle termostatu. Topení bylo napojeno na přímo, bez termostatu, kdo měl zapnuto topení cestou do práce, ručička teploty se ani nepohla. Velel jsem směně, kde se vyráběly " termostaty" do všemožných značek. Nejsložitější byl pro Renault, vypadal jak chobotnice s třema teplotníma čidlama a ventilama, a v motoru se na něj připojovalo šest hadic.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: Topení
Systém "pavouk". Renault si na to v určitých modelech potrpěl.
Re: Topení
ktoré počiatky myslíš?
ja mám dirku v termostate aj na novej Honde.
ja mám dirku v termostate aj na novej Honde.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: Topení
Vlastne som termostat bez nej ani nevidel ( ale zase je pravda, že som videl dokopy v živote asi 5 termostatov )
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: Topení
Ta dírka je tam ale jenom kvůli snadnějšímu odvzdušnění. Může tam být, ale také nemusí.
Re: Topení
Dirky jsou na odvzusneni, ano...
Re: Topení
Mám rád, když tam jsou. Samozřejmě že právě kvůli tomu odvzdušnění...