Topení

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Topení

Příspěvek od Jerry3 »

NO HITS píše:takže když se topení přeplo na studenej vzduch, tak přes topení voda neproudila a proto se motor rychleji ohřál ;)
Naprostý nesmysl! :x
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Topení

Příspěvek od jerome »

NO HITS píše:U mé 1.4 jsem vypozoroval, že v zimě se voda do prostřed budíku ohřeje o 1,5km dřív s vypnutým než s pusteným topením a samozřejmě o to dřív topím. Takže z mýho pohledu nechápu tvoje tvrzení žes měl topení puštěný furt abys netrpěl. :D
Vtedy som celých 5km mal vypnuté kúrenie aby toľko netrpel olej :lol: Teraz v zime mám kúrenie stále v červenom a po cca 1-2km mi ide teplý luft a netrpím :wink:
Jerry3 píše:
NO HITS píše:takže když se topení přeplo na studenej vzduch, tak přes topení voda neproudila a proto se motor rychleji ohřál ;)
Naprostý nesmysl! :x
Žiaden nezmysel ! Takto to mám aj ja v 21-ročnom Civicu ! Jednoducho čudlíkom (modrý/červený) ovládam ventil na hadici - smer do radiátora kúrenia :idea:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Shi
Příspěvky: 1310
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: Topení

Příspěvek od Shi »

Misojogi píše:
jsou i aditiva, která fungují za všech teplot,
ako sa da toto zistit? su totiz pripady ekd niekto jazdy len kratke trasy (do 5km) a tam motor proste neprehreje na plnu teplotu (nema kedy)
a tam by sa hodil olej ktoreho additiva funguju od nuly
Vie niekto o takom oleji? domnievam sa ze by to mohlo platiti pre oleje 0W40, ale istotu nemam
Dá se vynaložením patřičného úsilí zjistit, která aditiva ze stovek aditiv na trhu se takto chovají, ale to si budete muset prohledat sám. Jenom pochybuji, že vám to k něčemu pomůže, protože z toho stejně nezjistíte jak se který olej chová.

Co se týče oleje, tak nezbývá než kombinace křišťálové koule, rozborů olejů a snahy číst mezi řádky v katalogových listech výrobců. Můj kandidát by byl třeba Ravenol ALS 0w-30.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Topení

Příspěvek od Jerry3 »

jerome píše:Žiaden nezmysel ! Takto to mám aj ja v 21-ročnom Civicu ! Jednoducho čudlíkom (modrý/červený) ovládam ventil na hadici - smer do radiátora kúrenia :idea:
Jenže to není případ jeho vozu, resp. jeho popisu fungování topení toho vozu. :idea: Kromě toho, tvůj Civic v tomhle ale hódně zaspal dobu... :lol:
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Topení

Příspěvek od jerome »

Ja si na to nesťažujem 8) Jednoduché riešenie a po rokoch stále plne funkčné :wink:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Topení

Příspěvek od Jerry3 »

Tak to už vůbec ne! A když se zamyslíš nad výhodami absence ventilu, rychle pochopíš. A to, že ti to dosud bez problémů funguje, je jenom proto, že Honda... :twisted:
Uživatelský avatar
NO HITS
Příspěvky: 457
Registrován: úte srp 27, 2013 8:27
Bydliště: Brno

Re: Topení

Příspěvek od NO HITS »

Jerry3 píše:Jenže to není případ jeho vozu, resp. jeho popisu fungování topení toho vozu. :idea: Kromě toho, tvůj Civic v tomhle ale hódně zaspal dobu... :lol:
Já to myslel přesně tak jak říká jerome.
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - ADAKT Stage 1.1 + VTCS pryč + VAD off + Airbox mod + CAI + Ulter + EBC RedStuff
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80


Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Topení

Příspěvek od jerome »

Či máš trvale teplú vodu v radiárore kúrenia a ovládaš to zmiešavacou klapkou vzduchu,alebo si ju tam púšťaš ventilom a ním aj reguluješ silu kúrenia je to za jedno. Jediná výhoda prvého typu je, že máš teplý vzduch po ruke prakticky hneď/kedykoľvek :wink:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Topení

Příspěvek od Jerry3 »

Tak to rozhodně jedno není, neboť přítomnost ventilu znamená hodně komplikací navíc.
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Topení

Příspěvek od jerome »

Jerry3 píše:Tak to rozhodně jedno není, neboť přítomnost ventilu znamená hodně komplikací navíc.
jerome píše:Jednoduché riešenie a po rokoch stále plne funkčné :wink:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Topení

Příspěvek od Pitris »

Jerry3 píše:....to, že to dosud bez problémů funguje, je jenom proto, že Honda... :twisted:
:wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Topení

Příspěvek od Jerry3 »

K technické stránce věci: nejde jen o ventil (hrozba netěsnosti a úniku chladicí kapaliny) a mechanismus jeho ovládání (dva otočné prvky + bowden navíc), ale i o nezbytnost dalšího, obtokového okruhu v chlazení, který zajišťuje pohyb kapaliny v hlavě motoru po dobu, kdy je hlavní chlad. okruh ještě nefunkční/zavřený termostatem a zároveň je zavřený ventil topení. O problematické regulaci teploty vyznačující se citelným zpožděním ani nemluvě. K tomu platí, že na tenhle systém se vůbec nedá naroubovat automatická regulace.
Uživatelský avatar
NO HITS
Příspěvky: 457
Registrován: úte srp 27, 2013 8:27
Bydliště: Brno

Re: Topení

Příspěvek od NO HITS »

jerome píše:Či máš trvale teplú vodu v radiárore kúrenia a ovládaš to zmiešavacou klapkou vzduchu,alebo si ju tam púšťaš ventilom a ním aj reguluješ silu kúrenia je to za jedno. Jediná výhoda prvého typu je, že máš teplý vzduch po ruke prakticky hneď/kedykoľvek :wink:
U zahřátýho motoru ano , nicméně jsme se furt očividně nepochopili. Nastavení teploty vzduchu se provádí klapkou mezi teplým a studeným vzduchem, ventil na vstupu topení má funkci jen zavřeno/otevřeno. Já mluvil o studeným motoru , kdy přepnutím na studenej vzduch se tento okruh uzavře a motor se přes něj neochlazuje při zahřívání :-)
Jerry3 píše:K technické stránce věci: nejde jen o ventil (hrozba netěsnosti a úniku chladicí kapaliny) a mechanismus jeho ovládání (dva otočné prvky + bowden navíc)
Co si pamatuju, vždy když měl někdo problém s netěsností radiátoru, tak proto, že uhnila nějáká část žeber, přes ten ventil to nikomu nikdy neteklo. Otočný prvek byl jeden, druhý bovden šel jen ze vzduchové klapky a hnul se jen okolo dorazu studeného vzduchu.
Jerry3 píše:...ale i o nezbytnost dalšího, obtokového okruhu v chlazení, který zajišťuje pohyb kapaliny v hlavě motoru po dobu, kdy je hlavní chlad. okruh ještě nefunkční/zavřený termostatem a zároveň je zavřený ventil topení...
Radiátor topení je (podle mých informací) na každým autě paralelně připojen k malýmu okruhu, tím pádem při uzavření ventilu topení se hlavní malej chladící okruh motoru neuzavře. On je spíš obtokovej okruh právě ten okruh topení ;-)
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - ADAKT Stage 1.1 + VTCS pryč + VAD off + Airbox mod + CAI + Ulter + EBC RedStuff
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80


Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Topení

Příspěvek od Jerry3 »

Ten malej okruh je právě okruh radiátorku topení. A pokud je u něj ventil, zavřeš jím ten malej okruh. No a právě proto tam musí být ještě jeden, který je jinak úplně zbytečný. Jasné? :lol:
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Topení

Příspěvek od jerome »

NO HITS píše:...nicméně jsme se furt očividně nepochopili. Nastavení teploty vzduchu se provádí klapkou mezi teplým a studeným vzduchem, ventil na vstupu topení má funkci jen zavřeno/otevřeno. Já mluvil o studeným motoru , kdy přepnutím na studenej vzduch se tento okruh uzavře a motor se přes něj neochlazuje při zahřívání :-)
Ale pochopili,ten môj príspevok bol smerovaný nie k tebe, ale jerrymu :wink:
NO HITS píše:Radiátor topení je (podle mých informací) na každým autě paralelně připojen k malýmu okruhu, tím pádem při uzavření ventilu topení se hlavní malej chladící okruh motoru neuzavře. On je spíš obtokovej okruh právě ten okruh topení ;-)
Presne tak to je :wink:
Jerry3 píše:Ten malej okruh je právě okruh radiátorku topení. A pokud je u něj ventil, zavřeš jím ten malej okruh. Jasné? :lol:
Ne ne neuzavreš malý okruh,ale len paralelne pripojený okruh kúrenia :!: :idea: Malý okruh je okruh po termostat. Za termostatom (cez chladič) je už veľký okruh.
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Odpovědět