Utěsňovač chladicího okruhu
Moderátor: Colommbo
Utěsňovač chladicího okruhu
Dobrý den
někde mi utíká chladicí kapalina. Zhruba tak za 2 měsíce ( cca 4 000 kilometrů ), musím dolévat 1 litr.
Je těžké určit kde to sákne.
Existuje nějaký spolehlivý šetrný a neškodný přípravek, který by mohl utěsnit místo/a úniku ?
Doporučíte něco s čím máte skvělou osobní zkušenost ?
Děkuji
Matěj
někde mi utíká chladicí kapalina. Zhruba tak za 2 měsíce ( cca 4 000 kilometrů ), musím dolévat 1 litr.
Je těžké určit kde to sákne.
Existuje nějaký spolehlivý šetrný a neškodný přípravek, který by mohl utěsnit místo/a úniku ?
Doporučíte něco s čím máte skvělou osobní zkušenost ?
Děkuji
Matěj
Re: Utěsňovač chladicího okruhu
Napřed bych zkusil najít kde to utíká - a není za Tebou bílý kouř, nebo nepřibývá Ti olej ? Většinou se netěsnost dá zjistit natlakováním (obyč. hustilkou na kola) systému přes upravené víčko chladiče....
Ale já jsem na Yarisu nedávno řešil (ale oproti Tobě nepatrný) únik chladicí kapaliny a zkusili jsme http://www.oleje.cz/p/liqui-moly-utesno ... 0-ml--1577 - po 5-ti tkm to vypadá O.K.
Ale já jsem na Yarisu nedávno řešil (ale oproti Tobě nepatrný) únik chladicí kapaliny a zkusili jsme http://www.oleje.cz/p/liqui-moly-utesno ... 0-ml--1577 - po 5-ti tkm to vypadá O.K.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Utěsňovač chladicího okruhu
Skús hľadať farebné škvrny vo farbe chladiacej kvapaliny. Zahriata kvapalina sa rýchlo odparí, ale farbivo zvykne zostať. U mňa červený okraj hadice signalizoval potrebu dotiahnuť hadicovú sponu.
Odporúčam Ti podoťahovať všetky hadicové spojky. Častým miestom úniku chladiacej kvapaliny býva čerpadlo (semering) a tu Ti utesňovač asi nepomôže.
Radšej by som Ti odprúčal nájsť príčinu úniku chladiacej kvapaliny, ako používať prípravok na utesnenie. Únik môže byť predzvesťou väčšej poruchy. Aj chladič sa lepšie oplatí vymeniť, ako utesňovať. Starší chladič už bude pravdepodobne obsahovať nánosy, ktoré znižujú jeho účinnosť.
Niekde som čítal pozitívne hodnotenie čistiacich a utesňovacích prípravkov od Valvoline, ale nemám s nimi skúsenosť.
Odporúčam Ti podoťahovať všetky hadicové spojky. Častým miestom úniku chladiacej kvapaliny býva čerpadlo (semering) a tu Ti utesňovač asi nepomôže.
Radšej by som Ti odprúčal nájsť príčinu úniku chladiacej kvapaliny, ako používať prípravok na utesnenie. Únik môže byť predzvesťou väčšej poruchy. Aj chladič sa lepšie oplatí vymeniť, ako utesňovať. Starší chladič už bude pravdepodobne obsahovať nánosy, ktoré znižujú jeho účinnosť.
Niekde som čítal pozitívne hodnotenie čistiacich a utesňovacích prípravkov od Valvoline, ale nemám s nimi skúsenosť.
Re: Utěsňovač chladicího okruhu
Existuje nějaký spolehlivý šetrný a neškodný přípravek, který by mohl utěsnit místo/a úniku ?
Re: Utěsňovač chladicího okruhu
A pod tím rozumíš co, resp. jaké máš požadavky, tedy kromě toho utěsnění?Rose123 píše:Existuje nějaký spolehlivý šetrný a neškodný přípravek,...
Re: Utěsňovač chladicího okruhu
raz sa jeden pouzil a kurenie kurilo o dost slabsie, zrejme sa upchal ventil..ja uz by som nedal utesnovac
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Utěsňovač chladicího okruhu
Dobrý den,
mám Passata B7 2,0 TDi 103kW r.v. 2014.
Začala mi mizet chladicí kapalina při 145 000 km. Prý vodní pumpa. Nechal jsem udělat rozvody, samozřejmě i s výměnou vodní pumpy. Na vyndané staré pumpě byl vidět červený zaschlý škraloup, kudy unikala kapalina G12+.
Jenže ... po výměně kapalina stále mizela. Co 1000 km to 2dcl.
Postupně jsem takhle dolil asi 3 lahve a najel asi 15 000 km.
Kapalina stále mizí. Pod autem není ani loužička, na plastovém spodním krytu motoru ani kapka.
V servise dospěli k rozhodnutí, že by to mohlo být už jen Chladič zpětného vedení.
Inu dali se do toho, natlakovali systém na 4,5 atm a ...... nikde ani kapka. Akorát ten zmíněný chladič zpětného vedení je plný sazí, takže ho nechám vyměnit.
Už je v servise napadá jen, že by mohla být prasklá hlava.
Do oleje kapalina neutíká, olej je v pořádku, nepřibývá, víčko je naprosto čisté.
Auto nekouří, ani studené, ani když mu naložím.
Jak jinak se projevuje prasklá hlava ?
Je ještě jiná možnost, kam by se ta kapalina ztrácela ?
Uvažuji o opravdu účinném utěsňovači. Něco co neuškodí a někomu to opravdu pomohlo.
mám Passata B7 2,0 TDi 103kW r.v. 2014.
Začala mi mizet chladicí kapalina při 145 000 km. Prý vodní pumpa. Nechal jsem udělat rozvody, samozřejmě i s výměnou vodní pumpy. Na vyndané staré pumpě byl vidět červený zaschlý škraloup, kudy unikala kapalina G12+.
Jenže ... po výměně kapalina stále mizela. Co 1000 km to 2dcl.
Postupně jsem takhle dolil asi 3 lahve a najel asi 15 000 km.
Kapalina stále mizí. Pod autem není ani loužička, na plastovém spodním krytu motoru ani kapka.
V servise dospěli k rozhodnutí, že by to mohlo být už jen Chladič zpětného vedení.
Inu dali se do toho, natlakovali systém na 4,5 atm a ...... nikde ani kapka. Akorát ten zmíněný chladič zpětného vedení je plný sazí, takže ho nechám vyměnit.
Už je v servise napadá jen, že by mohla být prasklá hlava.
Do oleje kapalina neutíká, olej je v pořádku, nepřibývá, víčko je naprosto čisté.
Auto nekouří, ani studené, ani když mu naložím.
Jak jinak se projevuje prasklá hlava ?
Je ještě jiná možnost, kam by se ta kapalina ztrácela ?
Uvažuji o opravdu účinném utěsňovači. Něco co neuškodí a někomu to opravdu pomohlo.
Re: Utěsňovač chladicího okruhu
Pokud je špatné těsnění pod hlavou anebo dokonce prasklá hlava motoru, pak žádný utěsňovač nepomůže.
-
- Příspěvky: 125
- Registrován: čtv črc 24, 2008 13:17
- Bydliště: Praha
Re: Utěsňovač chladicího okruhu
Může to být výměník vzduch - voda za turbem, voda se ztrácí přes spalovací prostor.
Franta
Re: Utěsňovač chladicího okruhu
To by ale bylo někde vidět ne ? Motor je suchý, nikde ani stopa po zaschlé kapalině. Tlakování neodhalilo nic. Tlakováno na 3x vyšší tlak než je standard.
Fakt už nevim.
Fakt už nevim.
Re: Utěsňovač chladicího okruhu
František Smíšek píše:Může to být výměník vzduch - voda za turbem, voda se ztrácí přes spalovací prostor.
Výměník vyměněn. teda pokud je to tohle.
https://www.nd-skoda-volkswagen.cz/cz/a ... -2015.html
Re: Utěsňovač chladicího okruhu
Tohle nikde vidět není.František Smíšek píše:...voda se ztrácí přes spalovací prostor.
Re: Utěsňovač chladicího okruhu
Jakože prasklá hlava do výfuku ? Ale já tady píši prasklá a ten únik je teď cca 1 dcl na 1000 m, takže spíš mikro prasklina, když už.
-
- Příspěvky: 125
- Registrován: čtv črc 24, 2008 13:17
- Bydliště: Praha
Re: Utěsňovač chladicího okruhu
Mám na mysli výměník vzduch - voda, ne spaliny - voda. Je to chladič vzduchu za turbem, který chladí vzduch před vstupem do válců. U starších motorů byl tento výměník chlazen vzduchem a byl umístěn před chladičem vody nebo někde pod nárazníkem. Popis funkce novějších motorů viz EA 288.
Franta
Re: Utěsňovač chladicího okruhu
No vždyť! A nemusí to být zrovna "do výfuku". Nejčastěji jde o prasklinu "mezi válci", ale samozřejmě v hlavě. Jestli jde o 2,0 TDI PD, tak ty tím byly docela vyhlášené.