Studená viskozita 5w50 (větší) vs. 10w40

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
NO HITS
Příspěvky: 457
Registrován: úte srp 27, 2013 8:27
Bydliště: Brno

Re: Studená viskozita 5w50 (větší) vs. 10w40

Příspěvek od NO HITS »

Ještě aby se motor netočil když je to lehkoběžnej olej se sníženou HTHS na 2.9 :D :D je to skoro "voda" řidší je už jen C5
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - ADAKT Stage 1.1 + VTCS pryč + VAD off + Airbox mod + CAI + Ulter + EBC RedStuff
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80


Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Hombre
Příspěvky: 1879
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: Studená viskozita 5w50 (větší) vs. 10w40

Příspěvek od Hombre »

Bylo to myšleno že i v escortu, s tou 10W40 v - 23°C. :lol:
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Uživatelský avatar
NO HITS
Příspěvky: 457
Registrován: úte srp 27, 2013 8:27
Bydliště: Brno

Re: Studená viskozita 5w50 (větší) vs. 10w40

Příspěvek od NO HITS »

Jo taaaak
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - ADAKT Stage 1.1 + VTCS pryč + VAD off + Airbox mod + CAI + Ulter + EBC RedStuff
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80


Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: Studená viskozita 5w50 (větší) vs. 10w40

Příspěvek od Bramborak3 »

Ehm hmm dotaz. Budu do 500 km měnit olej v Bmw 330i. Benzín. Určitě mě znáte. Mam doma uz jen 6.6 L Penrite hpr 10w50. To mě i na zkracenou výměnu oleje nevyjde. Protože i dolívám. Penrite uz koupit nejde. Dokoupil jsem 2 L Total 10w50. Mám tam před zimou do dubna května dát spíš Ravenol 10w50 hve s pao, ester, molybden, wolfram a protože je i viskoznejsi za mrazu a nebo v klidu ten penrite ? Penrite mám zas doma uz 2 roky rozdělaný. Samo v teple, zavřený. Nebo to je jedno. Jizdy převážně do práce 13-16km.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Studená viskozita 5w50 (větší) vs. 10w40

Příspěvek od Pitris »

Dej Penrite a dolívej Totalem.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Studená viskozita 5w50 (větší) vs. 10w40

Příspěvek od Pedro »

AdosiM, nehrablo ti uz jednou z oleji tady? Pak jsi se, podle Tvych slov, pokorne vratil.
Mas uz nejaky km, na aute, najeto. Usetris si hafo Pandoroj otazek a trabli, davej celorocne 5-50 a venuj se treba pritelkyni. Nebo jinym potrebam kary.
Kdyz das Elf, dolejvas a ac je SG, myslim ze motor bude a i kesene, v pohodě.
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: Studená viskozita 5w50 (větší) vs. 10w40

Příspěvek od Bramborak3 »

Pitris píše:Dej Penrite a dolívej Totalem.
Ok. A potom dam v květencu Ravenol 2 výměny sobě, abych věděl jestli zas sníží tyto oleje pro jety motory sportebu oil.
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: Studená viskozita 5w50 (větší) vs. 10w40

Příspěvek od Bramborak3 »

Pedro píše:AdosiM, nehrablo ti uz jednou z oleji tady? Pak jsi se, podle Tvych slov, pokorne vratil.
Mas uz nejaky km, na aute, najeto. Usetris si hafo Pandoroj otazek a trabli, davej celorocne 5-50 a venuj se treba pritelkyni. Nebo jinym potrebam kary.
Kdyz das Elf, dolejvas a ac je SG, myslim ze motor bude a i kesene, v pohodě.
Pedrosi. Nepandořim. Jen už mám doma zásobu Ravenolu Hve 10w50. A další oil nekupuji zatim, než to nevyjedu. Od oleje chci aspoň api SL a 5w50 jsou velky nůžky a rychle ztrácí viskozitu. Ikdyz na těch mých 7 tis km max.. Proto Elf ne. Byt to je v poho oil. To radši ravenol hvt 5w50.
Uživatelský avatar
NO HITS
Příspěvky: 457
Registrován: úte srp 27, 2013 8:27
Bydliště: Brno

Re: Studená viskozita 5w50 (větší) vs. 10w40

Příspěvek od NO HITS »

Za mě bych tam dal rovnou HVE ;-)
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - ADAKT Stage 1.1 + VTCS pryč + VAD off + Airbox mod + CAI + Ulter + EBC RedStuff
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80


Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Studená viskozita 5w50 (větší) vs. 10w40

Příspěvek od jerome »

Radšej vymeň guferá ventilov, príp. krúžky = máš svätý pokoj a môžeš liať 5W40 :)
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: Studená viskozita 5w50 (větší) vs. 10w40

Příspěvek od Bramborak3 »

U auta co má před sebou u mě poslední 2 technické to má fakt smysl...Výměna gufer ventilů = dolu hlava..když bude dole tak se pošle na očistu přebroušení, těsnění pístní kruhy... takže zhození vany, očista ze spodu. Ale dát kruhy na válce bez přehonování. ( ja vim lepší než nic ) ale s tim i šaly na klice a kde jsme finančně...
To dát jednou za 7 tis km dobrý olej ( který stejně musim dělat ) sice s dolivanim 9.5 L a mám klid i tak
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Studená viskozita 5w50 (větší) vs. 10w40

Příspěvek od jerome »

Tak to už musíš ty vedieť lesci je to tvoja srdcovka,alebo nie :wink: Jedna z možností je aj striedať oleje možno niektorý z ponuky mu sadne najlepšie čo sa týka spotreby. V prípade zapečených krúžkov sa dá vyskúšať naliať do paliva trochu nafty alebo kerosin. Ľúbi to uvoľniť tie krúžky. Ale treba si tam dávať majzla, lebo nafta steká do oleja a riedi ho. Výška hladiny tým pádom stúpa, síce v tvojom prípade asi nie :)
V prípade dolievania je cenovo najlepší Total Quartz Racing 10W50. A nad racingovými olejmi SAE 10W60 si nerozmýšľal ? Na skúšku... Alebo niečo z produkcie Selénia tie sú tiež viskóznejšie jak bežné značky :wink:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: Studená viskozita 5w50 (větší) vs. 10w40

Příspěvek od Bramborak3 »

Zatim po dobu 3,5-4 tis km byla nejnižší spotřeba oleje na sunoco marathon 10w40. Ten je určen pro snížení spotřeby oleje. Po 4 tis km to uz zas zralo obvyklých 0.5 l na 1000km. Ted tam právě půjde ravenol 10w50 hve, ktery je taky určen pro snížení spotřeby oleje a jete motory s mnoho km. Tyto oleje budou fungovat nejlíp. Teda usuzuji podle toho Sunoca. Ravenol ma pak ještě v ponuce 10w60 a 5w50 z řady oleju pro jety motory co žerou oil. A podle recenzí pomaha i max life 10w40
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Studená viskozita 5w50 (větší) vs. 10w40

Příspěvek od jerome »

Super máš to už očeknuté :wink: Možností je našťastie veľa :)
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Studená viskozita 5w50 (větší) vs. 10w40

Příspěvek od Pedro »

Vlastní zkušenost s Totál Racing 10-50. Asi jediný olej co uplne nesedl Almere.
I v teplejsim období, po nekolikadennim odstaveni, kdyz jsem ji ještě pouzival účelově trvalo o neco dele, nez se natlacil napinak retezu. A i za jizdy po ohrati, sel motor tak nějak tupeji.
Podobne, avšak lepe, to bylo s Ravenolem 10-50,presny oznaceni uz nevim. Oba sly ven driv, nez je muj limit 5tkm. Druhy z nich otocil Italii.
Pak jsem prestal 50ku pouzivat, s vyjimkou vloni, Penrite.
Uz je taky venku, 5-40 a 10-40 motoru sedi kdykoliv lip.
A to stale nema 200tkm.
Musim ještě dodat, ze idealne fungoval MogEx 5-50.
Odpovědět