Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
Moderátor: Colommbo
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
U přeplňovaného motoru to zas až tak protismyslné není, neboť řízením plnícího tlaku se vlastně kontinuálně mění teoretický stupeň komprese. Jinak řečeno, pokud se naučíš s daným motorem zacházet, dějí se "spotřebové divy". Tím neříkám, že je to uživatelsky příjemné a motoru prospěšné.
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
Nehledej u ekologie logiku. Ekonařízení jsou tvořena těmi jimž dáno není....michal84 píše:....ten im radí jazdiť v takomto režime tak to proste nedáva zmysel....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
-
- Příspěvky: 17
- Registrován: úte srp 30, 2016 21:00
- Bydliště: Kostelec nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
Pánové a co norma API SN+, že by vhodný olej pro naše super downsizing motůrky např. LIQUI MOLY Special Tec DX1 5W-30.
Hyundai Tucson 2.0 CRDi
Škoda F3 1.0 TSI
Škoda 120L asi 34KW
ex Škoda F3 1.0 MPI
ex Hyundai i30 FB 1.4 T-Gdi
ex Škoda Fabia combi 1.4 MPI
ex Škoda Felicia GLXi 1.6 MPI
ex i40 1.7 CRDi
ex iX35 1.7CRDi
ex i30 2011 1.4
ex Peugeot 107, 108 1.0
Škoda F3 1.0 TSI
Škoda 120L asi 34KW
ex Škoda F3 1.0 MPI
ex Hyundai i30 FB 1.4 T-Gdi
ex Škoda Fabia combi 1.4 MPI
ex Škoda Felicia GLXi 1.6 MPI
ex i40 1.7 CRDi
ex iX35 1.7CRDi
ex i30 2011 1.4
ex Peugeot 107, 108 1.0
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
liq-mo oleje na zahranicnych forach som nevidel pozitivne komentare
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
Pro ty vaše "super downsizing motůrky je nejlepší se vy*rat na rádce řazení a jezdit normálně - tzn. držet otáčky někde mezi 2 - 4 t.ot. a občas to vyhnat k červenýmu.
A olej měnit do 10-ti tkm neboť je ho tam troška.
A dát (pokud ne jen vyloženě přískoky) olej 5w30 nebo 5w40 s normální HTHS.
A nezhasínat motor hned po odstavení plynu....
A olej měnit do 10-ti tkm neboť je ho tam troška.
A dát (pokud ne jen vyloženě přískoky) olej 5w30 nebo 5w40 s normální HTHS.
A nezhasínat motor hned po odstavení plynu....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
Ahojte, chcem sa spýtať, možno ma ukamenujete za blbý dotaz ... ale možem do oleja Shell Helix Ultra Pro 5W-30 doliať olej Ravenol FO 5W-30? Alebo mám radšej kúpiť flašku Shellu?
Díky
Díky
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
Bez problémů.
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
Ke konci inntervalu - s tím že to za "pár" kilometrů vyměníš, tak ano. Dá se, a bez problémů, bo nějaký (motorový) olej je vždy lepší než žádný (resp. málo ho).
Ale třeba půl na půl a na 10 tkm bych to nedělal - už jen proto, že Ravenol FO je ACEA A5/B5 a Shell Helix Ultra A3/B4.
Ale třeba půl na půl a na 10 tkm bych to nedělal - už jen proto, že Ravenol FO je ACEA A5/B5 a Shell Helix Ultra A3/B4.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
Aha ja som uvažoval že tam dávajú to čo je predpísané ako primárne, to znamená A5 ... ten shell existuje aj v tejto specifikaci:
https://www.shell.com/motorist/oils-lub ... 5w-30.html
Ale asi si teda radšej zavolám do servisu a overím aku presne specifikaci tam nalili.
Ak by to ale bola A5 tak ako mám ten ravenol tak možem zmiešať alebo aj tak radšej kúpiť presne ten istý shell?
Nejde o krizovú situaci, mám na ryske od oleja hladinu cca v jednej štvrtine mierky takže žiadna kreč ale chcel by som ho trochu doliať aby som sa nedostal do situace že ho bude málo. Olej si budem meniť sám medzi garančnými intervalmi, takže asi po ďalších 2000km (chcem meniť po každých 7500km).
Teraz mám najazdené na tom shelly od garančky asi 5500km a hladina klesla na tu štvrťku pásma asi z polovice, možno kúsok nad už si to nepamatám. Myslím že taký pokles je asi akceptovatelný čo myslíte?
Teda je fakt že cítim trochu benzín, bohužial jazdím aj krátke trasy, takže je otázne kolko náplne tvorí benzín ... snáď nie moc :-/
https://www.shell.com/motorist/oils-lub ... 5w-30.html
Ale asi si teda radšej zavolám do servisu a overím aku presne specifikaci tam nalili.
Ak by to ale bola A5 tak ako mám ten ravenol tak možem zmiešať alebo aj tak radšej kúpiť presne ten istý shell?
Nejde o krizovú situaci, mám na ryske od oleja hladinu cca v jednej štvrtine mierky takže žiadna kreč ale chcel by som ho trochu doliať aby som sa nedostal do situace že ho bude málo. Olej si budem meniť sám medzi garančnými intervalmi, takže asi po ďalších 2000km (chcem meniť po každých 7500km).
Teraz mám najazdené na tom shelly od garančky asi 5500km a hladina klesla na tu štvrťku pásma asi z polovice, možno kúsok nad už si to nepamatám. Myslím že taký pokles je asi akceptovatelný čo myslíte?
Teda je fakt že cítim trochu benzín, bohužial jazdím aj krátke trasy, takže je otázne kolko náplne tvorí benzín ... snáď nie moc :-/
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
Do půl litru můžeš dolít jakýmkoli motorovým olejem.
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
treba pozret papiere od oleja, napr 300v sa nema miesat s inymi. ale vacsinou to je ok.
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
A je to potřeba dolívat?michal84 píše:....Nejde o krizovú situaci, mám na ryske od oleja hladinu cca v jednej štvrtine mierky takže žiadna kreč ale chcel by som ho trochu doliať aby som sa nedostal do situace že ho bude málo. Olej si budem meniť sám medzi garančnými intervalmi, takže asi po ďalších 2000km (chcem meniť po každých 7500km....
Ono většinou není nutné mít hladinu oleje nad půlkou mezi měrkami. A tím spíš na zimu (a 2 tkm před výměnou). Dřív se to ohřeje....
Jinak, já myslel Shell Helix s A3. Jestli je A5, tak tím Ravenolem FO to event. dolít fakt můžeš (jak napsal Jerry) bez obav....
PS: a vlákno o LSPI - nejlepší prevencí proti němu je motor nepodtáčet, jezdit nad 2 t.ot. a občas prohřátý motor vytočit k max. otáčkám....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
Je pravda že takto som nad tým nerozmýšlal ... skor je to pre ten pocit že je to akurát ... takto si hovorím aby som to nezabudol skontrolovať a nekleslo to pod minimum.
Keďže ale chcem meniť za 2000km tak je fakt že to asi riešiť nemusím.
Ďakujem Vám za rady.
Keďže ale chcem meniť za 2000km tak je fakt že to asi riešiť nemusím.
Ďakujem Vám za rady.
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
za rok u mna asi 15tk,pri 9-10tk odsajem a dolejem 1,5l zbytok z 5l kanystru.
neni to ako komplet vymena (zas lepsie ako nic), ale aj pri komplet vymene asi deci stareho v motore zostane..
asi nikto nerozobera kazdy rok motor, a dokladne necisti vsetky skulinky
neni to ako komplet vymena (zas lepsie ako nic), ale aj pri komplet vymene asi deci stareho v motore zostane..
asi nikto nerozobera kazdy rok motor, a dokladne necisti vsetky skulinky
-
- Příspěvky: 65
- Registrován: ned pro 08, 2019 20:35
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
Poradil by nekdo nejvhodnejsi olej pro primovstrik opel astra k 1.4 turbo.. Millers oils 5w30 lspi, liqui moly 5w30 dx1 a nebo ravenol 5w30 dxg..