Změny v (auto)legislativě

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Změny v (auto)legislativě

Příspěvek od Jerry3 »

http://www.autoforum.cz/zajimavosti/pol ... tiustavni/

V USA používají křídu, ve Švýcarsku pro změnu osahávají haubny (zda jsou ještě teplé). :twisted:
Uživatelský avatar
bloke
Příspěvky: 1307
Registrován: úte čer 21, 2016 9:05

Re: Změny v (auto)legislativě

Příspěvek od bloke »

Aké základné pravidlá platia pre kanistre na PHM? Keď som viaceré prezeral (aj ten ktorý mám), tak na nich nie sú vyrazené žiadne značky, ktoré by prípadnému kontrolórovi ozrejmili, že je v súlade požadovaným schválením. Tiež web obchody nič podobné *neuvádzajú.
Na Slovensku, v ČR na nich nezáleží? V Rakúsku už možno áno a v Taliansku: „Podľa informácií Ústredného automotoklubu Českej republiky (ÚAMK ČR) si vodiči nemôžu do Talianska doviesť viac než 10 litrov pohonných hmôt a musia ich mať výhradne v schválenom kanistri. Kto poruší toto nariadenie, môže dostať pokutu až do výšky 7900 eur.“ http://www.aktuality.sk/clanok/707116/

*Akurát tu napísali niečo viac, vraj „OBI kanister na benzín má certifikáciu UN, takže je schválený pre prepravu benzínu a nafty. Nezabudnite, že podľa StVZO sa kanister na benzín smie používať do 2 rokov od výroby a následne musí byť vymenený za nový."
https://www.obi.sk/pomoc-pri-nehode-a-p ... /p/4377669
Takže ten asi bude mať vyrazenú značku (?), a skratka StVZO je zas nemecká...

& UN :) Obrázek
Obrázek « Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Změny v (auto)legislativě

Příspěvek od Jerry3 »

Doporučuji palivo přes hranice západoevropských zemí v jakýchkoliv kanystrech vůbec nevozit a tím se vyhnout případným problémům. Vlastně se to týká i již jednou použitých prázdných kanystrů.
Uživatelský avatar
bloke
Příspěvky: 1307
Registrován: úte čer 21, 2016 9:05

Re: Změny v (auto)legislativě

Příspěvek od bloke »

Nad tým som defacto ani neuvažoval (aj že - načo, aj pre pravdepodobné riziká), akurát som bol už dávnejšie zvedavý aj na naše územia SR- ČR, že či je to tu pravidlami úplne volné a bežný kanister z obchodu naplnený palivom by pri cestnej kontrole nepodliehal obštrukciám.
Obrázek « Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Změny v (auto)legislativě

Příspěvek od Jerry3 »

Z pozice zkušeného převozce kanystrovaného benzínu si dovolím tvrdit, že kvalita a bezpečnost kanystrů se za posledních 20 let přiblížily limitu samotné praktické použitelnosti, tj. bez jakékoliv rezervy vlastností pro nepředvídané podmínky.
Brembo
Příspěvky: 2293
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Změny v (auto)legislativě

Příspěvek od Brembo »

Tak už na to prišli. I nový systém STK sa už dá obíst a je možné prejst cez STK s vrakom. Takže sa nič nemení,zatial za uplatok 70 € to robí jedna STK,ale časom sa to určite rozšíri. Velmy smutné a iritujuce,ked dávame stovky € na to aby sme mali auto v poriadku a zmrd,ktorý na udržbu nedá ani cent prejde bez zlomeného vlasu. Navrhujem dat do zákona,že každý kto jazdí autom v nevyhovujucom technickom stave bude stíhaný z trestného činu verejného ohrozenia a bude mu odobratý vodičský preukaz. V prípade zamestnávatelou by to bolo riešené okamžitým zákazom činnosti pre organizáciu.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
torro
Příspěvky: 583
Registrován: ned led 15, 2017 19:19

Re: Změny v (auto)legislativě

Příspěvek od torro »

..... bude mu odobratý vodičský preukaz.....
Ne každý majitel vlastní ŘP. :roll:
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2258
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Změny v (auto)legislativě

Příspěvek od tonny »

Takže zdražení dálničních známek neprošlo. Naopak veteráni nebudou muset platit. Od 2021 elektronické DZ. https://www.auto.cz/schvaleno-od-roku-2 ... mky-130098
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Změny v (auto)legislativě

Příspěvek od Pitris »

Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Změny v (auto)legislativě

Příspěvek od Misojogi »

I nový systém STK sa už dá obíst a je možné prejst cez STK s vrakom.
Druha stranka mince je buzeracny zakon o STK ktory prikazuje mat neustale platnu STK aj pre auto na ktorom nejazdis a mas ho na zahrade v sope - pod pokutou 333 € - cista buzeracia a okradanie vodicov.
Korupcia je potom priamy dosledok byrokracie a buzeracie - dve stranky jednej mince namiesto zdraveho rozumu
prejst cez STK s vrakom.
v minulosti to fungovalo tak ze technik vedel aj prizmurit oci nad mensimi nedostatkami ktore si si potom opravil A ked Ta poslal domov bez STK tak ti aj vysvetlil ze ide o tak zavazny problem ze si to netrufne len tak pustit.
Dal ti B a ty si si rychlo opravil (do mesiaca) a zasa si fungoval
Cielom nema byt stale vacsia buzeracia vodicov aj technikov ale rozumny kompromis
Zial sucasna vlada toto nechape a stale viac utahuje sroby.
Na cestach nie su problemom vraky ale nezodpovedni vodici. Sikan je len prejavom bezmocnosti uradnikov a ich nebotycnej hluposti ako to chcu nesystemovo riesit :evil: :twisted: :roll: :oops:
normalne mam chut na to nadavat
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Změny v (auto)legislativě

Příspěvek od Pitris »

Misojogi píše:....platnu STK aj pre auto na ktorom nejazdis a mas ho na zahrade v sope....
Když s ním nejezdíš, odevzdáš RZ a máš ho na zahradě jako kurník pro slepice tak STK nepotřebuješ.
Když s ním jezdíš musí mít tu RZ, povinné ručení a platnou STK.
Co je na tom zvláštního :?: :shock:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Změny v (auto)legislativě

Příspěvek od pepoh »

pitris :wink:
Misojogi píše:,,,,,
pocet vykuchanych kvazivrakov na cestach neni zanedbatelny...ty to nevidis? :roll:
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Změny v (auto)legislativě

Příspěvek od Misojogi »

Když s ním nejezdíš, odevzdáš RZ
mozno v CZ je to ine ale na Slovensku mimo BA je to zobrat si minimalne pol dna dovolenky a ist si odstat radu na Dopravny inspektorat a ked chcem znacky spat tak dalsi polden az den vybavovania
keby to bolo ako v Anglicku kde sa to da spravit z PC cez internet za 5 minut tak nepoviem ani pol slova
a to nehovorim o dalsom nezmysle ze musis ich odlozit na presnu dobu rok alebo dva roky atd ale ked chces na povedzme 9 mesiacov alebo 15 mesiacov tak je za to dalsi poplatok
pocet vykuchanych kvazivrakov na cestach neni zanedbatelny...ty to nevidis? :roll:
mozno tym ze zijem v BA kde vacsina ludi ma lepsie auto ako moj Matiz
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Změny v (auto)legislativě

Příspěvek od pepoh »

blbost.. ak nepotrebujem a spekulujem nad tym, ze pocas roka nebudem pouzivat auto, tak asi by som mal radsej chodit busom... perfektne sa tu hodi veta-ak nemam na banany, nebudem drzat opicu.
mat auto je drahe "hobby", bez ohladu na nakupnu cenu auta. mnoho ludi si to nevie spocitat.
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Změny v (auto)legislativě

Příspěvek od Misojogi »

Ohladom bananov a opice s Tebou suhlasim ale ja som poukazoval na nieco ine:
na byrokraticky a zatazujuci pristup uradnikov
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Odpovědět