Ahoj, mam otazku ohladne zmeny, alebo ponechania tipu oleja
posledne 2 roky som lial castrol edge 5w30 titanium FST LL / netusim co to LL znamena / 10 000 km vymena
Dnes SOM nasiel mazaci plan Castrol a tam odporucaju zase toto: Castrol Magnatec Stop-Start 5W-30 A3/B4
Motor 1ZZ-FE
Moja otazka je teda ci mam ostat pri povodnom / s oznacenim 5w30 LL/ alebo ten co odporucaju teda 5w30 A3/B4
V manuali je pisane : API SERVICE SM SAE 5W30
NAJAZDENE 132000KM
dAKUJEM
Ok, a teraz pri vymene z toho LL na A3/B3 / B4 je potrebny aj preplach?
SAE 5W30 ostane nezmenene
Dufam ze s tym predchadzajucim LL som nic nedoklaslal
Pokud tam olej nebyl 20 nebo víc km tak proplach není potřeba, ale dá se občas vyměnit po 5-ti tkm. Motoru to prospěje.
Jinak SAE 5w30 se dá, ale stejně tak i 5w40 nebo (když málo studených startů a delší jízdy) i 10w40.
A když budeš i dál měnit po 10-ti tkm, bude dobře (v) motoru
Castrol LL tam bol meneny 2x po 10 tkm obdobie 2 rokov /ten preplach po 5 tkm by nebol problem.
U 5w30 chcem urcite ostat, odporucaju ho aj v manualy.
uz len vybrat znacku
pozeral som aj tabulku co poslal abc ale moc tomu nerozumiem ktory z nich je najkvalitnejsi
Z těch tam olejů jsou velmi dobré třeba Valvoline SynPower, Shell Helix Ultra, Ravenol HCL nebo třeba Trident.
Nejkvalitnější olej netřeba hledat, ale dobré je se vyhnout ekoolejům ACEA C3.
skipi1 píše:....U 5w30 chcem urcite ostat, odporucaju ho aj v manualy....
Můžeš, ale mohu Tě ujistit že při event. častých dálničních přesunech s málem startů je vhodnější 10w40.