Proplach oleje, dekarbonizace a podobné ?

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Dr1v3R
Příspěvky: 4
Registrován: sob črc 27, 2019 12:39

Proplach oleje, dekarbonizace a podobné ?

Příspěvek od Dr1v3R »

Dobrý den / ahoj.

Už tady tohle téma asi bylo ale nenašel jsem nějak celistvé info.

2.0HDi 103kW PSA FAP

200.000Km

Koupil jsem 2x olej INEO ECS 5w30 (někde tady na foru psal že prý dobrý i 0w30?)
-jedná se o vozidlo taxi v Praze.

Koupil jsem sadu na "vyčištění" motoru BG Care s fapem.
- prý to mám nalít do starého(zahřátého) oleje, a po 40. minutách vylejt starý olej, že prý není potřeba nalít olej (ineo ecs) který jsem koupil navíc na proplach ale že ho tam musím rovnou nechat.

TBN u oleje do města lepší vyšší nebo nižší ? Na jaký parametr bych se měl zaměřit ?

Váš názor ?Díky :-)
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Proplach oleje, dekarbonizace a podobné ?

Příspěvek od Pitris »

Když už máš BG care tak ho tam dej, ale ten olej INEO ECS bych do motoru, který má 200 tkm (+) bych dal tak na 2 tkm na propláchnutí, a pak dal olej 5w40 C3 :!: :!:
TBN je lepší vyšší, ale u olejů pro FAP je to trošku problém - u nich je nižší, ale dá se to eliminovat častější výměnou - DO 10-ti tkm. A znovu! Olej C2 není do motoru 200 tkm + vhodný !!
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Dr1v3R
Příspěvky: 4
Registrován: sob črc 27, 2019 12:39

Re: Proplach oleje, dekarbonizace a podobné ?

Příspěvek od Dr1v3R »

Rozumím, jak to je s těmi oleji 0w30?

Motor nežere olej.
olej 5w40 s co nejvyšším TBN? Nebo ?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Proplach oleje, dekarbonizace a podobné ?

Příspěvek od Pitris »

Oleje 0wněco mají hlavní výhodu v zaolejování motoru při častém hodně mrazivém startu. Jinak 5w vyhoví - a velmi dobře.
Když je v motoru FAP, má se použít mid saps olej, což je ACEA C"něco", a pro jetý motor C3. Kvůli tomu mid saps mají tyto oleje nížší TBN, proto měnit do 10-ti tkm. Hlavně při krátkých jízdách.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Dr1v3R
Příspěvky: 4
Registrován: sob črc 27, 2019 12:39

Re: Proplach oleje, dekarbonizace a podobné ?

Příspěvek od Dr1v3R »

Takze hledat olej s co nejvyšším tbn? Co to vlastně znamená?
Mám sledovat i jiné parametry (mimo 5w40)? Musí mít olej specifikaci PSA?
Napr selenia multipower gas? Jako jeden ze dvou ma tbn nad 10.

Ten proplach, vymena po 2tis. V BG sade je neco (krok2) nejaky aditivum do oleje - To nalit do toho oleje na 2tis nebo až do toho dalšího?
Díky.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Proplach oleje, dekarbonizace a podobné ?

Příspěvek od Pitris »

Je fakt že Selenia multipower gas má až zvláštně vysoké TBN - na to že je to C3. A ano, dá se použít....
Jinak TBN značí alkalickou rezervu oleje. Jde o odolnost oleje proti kyselinám vznikajících za jízdy. A tím rychleji čím víc je krátkých studených jízd. Není to jediný parametr oleje, ale je důležitý. Normu 2290 bych neřešil - C3 a výměna do 10-ti tkm stačí. Motor bude v pohodě. Ale ta Selenia není jediný olej, dají se i jiné. Na krátké jízdy jde i 5w30, ale držel bych se olejů ACEA C3 - normální HTHS viskozity.
S tím BG nevím co to je přesně zač - nejsem toho příznivcem. Za mě když pročistit motor, tak několikrát zkrátit výměnu oleje. Ale to BG se používá.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Dr1v3R
Příspěvky: 4
Registrován: sob črc 27, 2019 12:39

Re: Proplach oleje, dekarbonizace a podobné ?

Příspěvek od Dr1v3R »

Ktery olej by jsi doporucil? Motor byl zmíněný 2.0HDi 103kW PSA FAP
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Proplach oleje, dekarbonizace a podobné ?

Příspěvek od Pitris »

Ta Selenia se dá. Dál třeba Yacco VX 1000 FAP, Sunoco Xenon, nebo se dá hledat i u Ravenolu, Repsolu, Shellu....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Proplach oleje, dekarbonizace a podobné ?

Příspěvek od pepoh »

Dr1v3R píše:Ktery olej by jsi doporucil? Motor byl zmíněný 2.0HDi 103kW PSA FAP
mame tu aj psa vlakno o olejoch, b71 2290...... :idea:
na fap, hladaj podla tej normy, a vyber si acea c3. s tym chybu neurobis.
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Proplach oleje, dekarbonizace a podobné ?

Příspěvek od Pitris »

Jestli dodržet normu 2290, tak (asi jen) Mobil1 ESP 5w30, který je C2/C3. Jinak je to (asi) všechno C2 - s nízkou HTHS :roll:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2258
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Proplach oleje, dekarbonizace a podobné ?

Příspěvek od tonny »

Po koupě ojetiny jako vždy výměny kapalin, svíček ap. Zítra jsem chtěl s Camry pracovně pojezdit, mám tam čistič od MO v benzínu, do další nádrže jednorázový čistič palivové soustavy.. Pak jsem chtěl vyměnit svíce. Ze zvědavosti jsem je zkontroloval, byly tam Iridiové ale prostřední dvě zalité v oleji. Měl jsem doma nachystané nové těsnění, tak jsem se do toho pustil, sundal víko a těsnění se polámalo. Docela zakarbonováno, co šlo jsem očistil, vyčistil víko, dal nové těsnění, staré svíce a do oleje s 2tkm jsem přidal čistič od MO, nechal klapat půlhodinku a vylil černisko. Na spodku záchytné nádoby naštěstí pevný bordel nebyl, nalil MaxLife a po dvou nádržích půjde opět s čističem ven. Pak zkrátím další výměnu tak na polovic a uvidím, co z toho poleze. Snad se mi motor odvděčí a něco ještě vydrží.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: Proplach oleje, dekarbonizace a podobné ?

Příspěvek od rousini »

Pitris píše:Jestli dodržet normu 2290, tak (asi jen) Mobil1 ESP 5w30, který je C2/C3. Jinak je to (asi) všechno C2 - s nízkou HTHS :roll:
Tu normu netřeba hrotit. 2.0 HDI je montován napříč automobilkama pod různým označením. Třeba můj TDCi je původem HDI a žádnou normu Peugeot nevyžaduje. Přitom pochybuji, že by na základní mechanice bylo cokoli jinak...

Jinak tazatel se ptá dobře, ale na věci, které tu 100x zazněly. Motor ti olej nežere, viskozity 5W-30 se neboj. Pokud v létě motor dostane zabrat (karavan, přívěs s člunem....) tak použít xyW-40 a počítat s tím, že po 5000km už je z toho jen 5W-30.
Žádnýma HTHS a TBN se nemusíš trápit pokud budeš olej měnit v rozumných intervalech (10kkm dlouhé štreky, 7kkm krátké cuky nebo vysoké zatížení motoru).
Nehledej nejlepší olej, kup slušný olej a za ušetřený peníz zkrať výměnu :wink:
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Proplach oleje, dekarbonizace a podobné ?

Příspěvek od Pitris »

rousini píše:Tu normu netřeba hrotit....
Taky jsem napsal že "Jestli dodržet normu".... Ne, že tam musí.
rousini píše:....počítat s tím, že po 5000km už je z toho jen 5W-30.
To už nemusí být (a u dosti motorů a olejů 5w40 ani není) dneska tak úplně pravda.
Ten obrázek poklesu viskozity je 13 let starý - to si většina olejů 5w40 mohla o plně syntetickém základu nechat akorát tak zdát....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: Proplach oleje, dekarbonizace a podobné ?

Příspěvek od rousini »

Pitris píše:
rousini píše:Tu normu netřeba hrotit....
Taky jsem napsal že "Jestli dodržet normu".... Ne, že tam musí.
Já vím, tu citaci jsem použil jen k navázání tématu a přeskočení tonnyho komentáře, ne jako rozporování tebou psaného... :wink:
Pitris píše:
rousini píše:....počítat s tím, že po 5000km už je z toho jen 5W-30.
To už nemusí být (a u dosti motorů a olejů 5w40 ani není) dneska tak úplně pravda.
Ten obrázek poklesu viskozity je 13 let starý - to si většina olejů 5w40 mohla o plně syntetickém základu nechat akorát tak zdát....
No vida, zase jsem chytřejší. jen jaksi těžko dohledat specifikaci základového oleje. Já požívám zkratky, především ty myšlenkové. Když se něčím nezabývám stabilně udělám si jednoduchou myšlenkovou zkratku => NEŘEŠ KVALITU, ŘEŠ INTERVAL.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Proplach oleje, dekarbonizace a podobné ?

Příspěvek od Pitris »

Pitris píše:Tu normu netřeba hrotit....
rousini píše:Já vím, tu citaci jsem použil jen k navázání tématu....
Tak to potom hej :wink:
rousini píše:NEŘEŠ KVALITU, ŘEŠ INTERVAL.
Ano, dá se to tak napsat. Nejlepší olej je jeho včasná výměna :P :wink: A pokud by se olej měnil v motoru do 10-ti tkm (a motor se nepodtáčel), tak se pak nemusí řešit jeho závady, proplach a dekarbonizace !
A jedna z NEJVĚTŠÍCH kok*tin je nechat olej v motoru víc jak 15 tkm :evil:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět